نماینده مردم بجنورد در مجلس گفت: وقتی مدارس غیردولتی شوند به طور طبیعی نظارت بر آنها ضعیف تر می شود این طرح با آنچه که در سند تحول بنیادین آمده متفاوت است ایجاد تنوع در آموزش و پرورش سیستم آموزشی را دچار مشکل خواهد کرد.
کد خبر: ۸۶۲۸۴۸۷
|
۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۴
قاسم جعفری عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش خبرگزاری بسیج گفت: دغدغه های جدی در مورد طرح خصوص سازی آموزش و پرورش وجود دارد.

وی افزود: ایجاد تنوع در آموزش و پرورش سیستم آموزشی را دچار مشکل خواهد کرد وقتی مدارس غیردولتی شوند به طور طبیعی نظارت بر آنها ضعیف تر می شود هر چقدر هم که دوستان بگویند ما نظارت می کنیم.

جعفری تأکید کرد: در حال حاضر ما شاهد هستیم که حتی بعضی از مدارسی که دولتی است خیلی از فوق برنامه هایی که اجرا می کنند و بابت آن از مردم پول می گیرند متناقض با آموزش های رسمی است تا چه رسد به مدارس غیر دولتی که خیلی از مسائل حاشیه ای نیز دارند اینها تبعاتی است که دغدغه ایجاد می کند و نحوه واگذاری اینها جای بحث دارد تیمی که به عنوان کادر اداری و کاری در این مدارس گرفته می شود باید مشخص شود که به چه نحوی است.

نماینده مردم بجنورد در مجلس اظهار داشت: تجربه نشان داده که ایده آل ها انجام نشدنی نیست اگر این طرح اجرا شود چه به لحاظ مدرک و چه از نظر توانایی و هنر معلمی و مربیگری می تواند در فرآیند آموزش خلل و آسیب وارد کند دوستان بهتر است بیشتر در مورد این طرح بیندیشند این طرح با آنچه که در سند تحول بنیادین آمده متفاوت است الزاما این طور نیست که تنوع در آموزش و پرورش کارساز باشد.

ارسال نظرات