بانک مرکزی در اطلاعیه‌ای نحوه‌ بازپرداخت وجوه سپرده‌گذاران تعاونی اعتبار ثامن‌الحجج از طریق شعب بانک پارسیان را تشریح کرد.
کد خبر: ۸۶۲۸۴۱۶
|
۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی جمهوری اسلامی، همان گونه که در اطلاعیه شماره 2 این بانک قید شده بود، در فاز نخست تودیع وجوه سپرده گذاران، پرداخت سپرده‌های خرد این تعاونی اعتبار در اولویت قرار دارد و تودیع سپرده ها تا سقف‌های 30 میلیون ریال، 50 میلیون ریال و 100میلیون ریال، بر اساس شیوه نامه‌ای خواهد بود که از سوی بانک مرکزی ابلاغ می‌شود.

این مبالغ طی 3 مرحله و توسط شعب بانک پارسیان در سراسر کشور پرداخت خواهد شد. نحوه و ترتیب پرداخت در اطلاعیه آن بانک اعلام می‌شود.

در این زمینه، توجه سپرده گذاران را به نکات زیر معطوف می‌دارد :

1- در فاز نخست این طرح ، سپرده های خرد صرفا به اشخاص حقیقی دارای حساب های تک امضاء پرداخت خواهد شد.  

2- سپرده گذاران واجد شرایط با در دست داشتن مدارک مربوط به حساب و اوراق شناسایی هویتی ضمن مراجعه به شعبه مربوطه در تعاونی نسبت به بستن حساب و ابطال دفترچه اقدام و « گواهی تسویه حساب سپرده نزد تعاونی اعتبار ثامن الحجج» را به شعب بانک پارسیان ارائه کنند.

3- تسهیلات سپرده گذارانی که در قبال سپرده های خود تا سقف 100 میلیون ریال تسهیلات دریافت کرده اند، توسط همان شعبه تعاونی تسویه شده و مبلغ خالص قابل پرداخت در گواهی تسویه حساب سپرده قید خواهد شد.

4- اطلاعات دریافتی از تعاونی، ملاک بازپرداخت سپرده ها بوده و هرگونه مغایرت در اطلاعات مشتریان از قبیل اطلاعات هویتی، شماره حساب، مبلغ سپرده و... یا کسری مدارک مورد نیاز باعث عدم پرداخت مبالغ خواهد شد.

5-بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران برای تسهیل فرآیند پرداخت سپرده ها و رسیدگی به شکایات سپرده گذاران تعاونی اعتبار ثامن الحجج، نسبت به راه اندازی میز امداد ویژه ای اقدام کرده و سپرده گذاران تعاونی مذکور، می توانند ضمن مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی بانک مرکزی به نشانی www.cbi.ir در بخش «تماس با ما» و در زیربخش «پاسخگویی به شکایات و ارتباط مردمی» شکایات و انتقادات خود را مطرح نمایند. 

تلفن پیام‌گیر شماره 29954855 و سامانه پیام کوتاه 2000411 نیز آماده دریافت دیدگاه های مردمی، انتقادات و شکایات احتمالی در این زمینه خواهد بود.

6- در حین اجرای فاز نخست، اطلاع رسانی لازم در زمینه تعیین تکلیف وجوه سپرده های مشترک، سپرده های اشخاص حقوقی و سپرده های با مبالغ بالاتر تعاونی یادشده نیز از طریق اطلاعیه های بانک مرکزی به آگاهی می رسد.


ارسال نظرات