مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران از افتتاح ۱۰۲ پروژه راه و مسکن این استان به ارزش ۳۰۰۰ میلیارد ریال در دهه فجر امسال خبر داد و گفت: پرونده ۲هزار واحد مسکن ویژه در دهه فجر بسته می‌شود و حدود ۲۰۰ واحد باقی‌مانده هم تا پایان سال تحویل خواهد شد.
کد خبر: ۸۶۲۸۳۷۹
|
۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، فریبرز واحدی امروز در حاشیه دومین کنفرانس ملی مدیریت ساخت و پروژه در جمع خبرنگاران از بهره‌برداری چندین پروژه ‌‌راه و مسکن استان تهران در دهه فجر امسال خبر داد و افزود: پروژه‌‌هایی که دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد شامل 57 پروژه حوزه ساخت و توسعه راه‌ها، 32 پروژه راهداری، 9 پروژه مسکن و 4 پروژه فنی و احداث است.

وی با اشاره به اینکه 102 پروژه راه و مسکن در دهه فجر در استان تهران به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: این پروژه‌ها در حوزه ایمنی راه‌ها،‌ افزایش ظرفیت شبکه راه‌ها، افتتاح مسکن مهر و حوزه فنی و اجرایی است که ‌300 میلیارد تومان‌ ارزش مالی دارد و همه مناطق استان تهران و شهرستان‌ها را بهره‌مند می‌کند.

واحدی با تأکید بر اینکه اصلی‌ترین تلاش و هدف ما در بخش راه، ایجاد شبکه کارآمد و ایمن در حمل و نقل و رضایت کاربران جاده‌ای است، افزود: در حوزه ایمنی راه‌ها همه اقدامات برای ایمن‌سازی راه‌های استان تهران انجام شده است، همین فعالیت‌های انجام شده موجب شد که به آمار کاهش 10 درصدی تلفات سوانح رانندگی در 8 ماه از سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل دست یابیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران بیان کرد: همه تعهدات استان تهران در حوزه مسکن مهر شهرهای بالای 100 هزار نفر تقریباً انجام شده است و حدود 5 درصد پروژه‌ها در این باره باقی مانده است.

واحدی ادامه داد: پرونده 2 هزار واحد مسکن ویژه تهران در دهه فجر امسال بسته می‌شود و فقط کمتر از 200 واحد باقی می‌ماند که تا پایان سال تحویل خواهد شد و این واحدهای مربوط به افرادی است که یا اقساط خود را به موقع پرداخت نکرده‌اند و یا اینکه در روزهای پایانی برای ثبت‌نام مسکن ویژه اقدام کرده‌اند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران بیان کرد: در پردیس نیز تعداد زیادی از واحدها در دهه فجر با تأمین خدمات زیرساختی تحویل می‌شود؛ 10 هزار واحد مسکن مهر در پردیس آماده تحویل است که باید خدمات زیرساختی آن آماده شود.

واحدی بیان کرد: همچنین 10هزار واحد مسکن مهر نیز در پرند آماده تحویل است که باید زیرساخت‌های آن به‌زودی تکمیل شود.

وی درباره سکونت‌گاه‌های غیررسمی گفت: در این باره ستاد بازآفرینی شهری ایجاد شد؛ طرح ساماندهی برای این موضوع در حال تهیه است و حتی هفته گذشته جلسه چاردانگه را برگزار کردیم تا نواقص رفع شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران اضافه کرد: همچنین برای تهران کمیته زیرساخت و حقوقی را فعال کردیم تا هماهنگی بین بخشی با مسئولیت شهرداری تهران انجام شود و در قالب سند ملی پیش برود.

واحدی افزود: به دنبال تعریف‌ پروژه‌های محرک در بافت‌های فرسوده و ناپایدار هستیم که در این باره می‌توان به پروژه محله سیروس تهران اشاره کرد.

ارسال نظرات