امام جمعه اردکان:

مردم از برخی مصوبات شورای شهر اردکان ناراضی اند/حلال مشکلات ما اقتصاد مقاومتی است

حجت الاسلام شاکر:امروز باید اشاره کنم مردم اردکان از برخی تجمل گرایی ها در ادارت دولتی شهرستان انتقاد میکنند؛ حتی از مصوبه ای در شورای شهر اردکان که در این اوضاع اقتصادی به تصویب رسیده است، ناراضی اند که بعضی از این اقدامات و مصوبات موجب دوری مردم و مسئولین می شود.
کد خبر: ۸۶۲۸۳۳۰
|
۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردکان؛ نماز سیاسی عبادی جمعه این هفته نیز با حضور جمع کثیری از مردم برگزار شد.

امام جمعه شهر اردکان پس از سفارش نمازگزاران به پرهیزکاری و تقوای الهی، به اهمیت تواضع اشاره کرد و گفت: عزت را خداوند به انسان عطا می کند و اگر کسی به جایگاه، پست و یا شهرت رسید باید تواضع را جزء یکی از مهمترین مبحث ها قرار دهد مثلا پیامبر اکرم (ص) با وجود اینکه رهبر امت اسلام بودند اما در سلام کردن حتی از کودکان هم پیشی میگرفتند که همین سلام کردن یکی از نشانه های تواضع می باشد که ما نیز باید با الگو قراردادن آن در سیرت خود از برکات آن بهره مند شویم.

وی سپس به یکی دیگر از نشانه های اصلی تواضع اشاره کرد وگفت: اگر در بحث های سیاسی، علمی، اجتماعی و یا خانوادگی حتی اگر حق با فردی باشد اما او آرامش خود را حفظ کرده و سکوت کند او یک متواضع به معنی واقع کلمه است. نشانه دیگر انسان متواضع اینست که دوست نمیدارد در محافل مختلف از دینداری او تعریف میکنند و او را مدح میکنند که ما باید حواسمان جمع باشد این مسایل ما را در برگیرد.

حجت الاسلام و المسلمین سید اسماعیل شاکر از برخی مسئولین انتقاد کرد:امروز باید اشاره کنم مردم اردکان از برخی تجمل گرایی ها در ادارت دولتی شهرستان انتقاد میکنند؛ حتی از مصوبه ای در شورای شهر اردکان که در این اوضاع اقتصادی به تصویب رسیده است، ناراضی اند که بعضی از این اقدامات و مصوبات موجب دوری مردم و مسئولین میشود.

امام جمعه اردکان در ابتدای خطبه دوم اظهار داشت:هفته ی آینده سالروز بازگشت تاریخی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، امام خمینی (ره) ، به میهن است.آغاز دهه فجر ایام استقلال یافتن و آزادی ملت بزرگ ایران از زیرسلطه ی طاغوت و استکبار؛ هیچ عاملی مانند احتیاج و وابستگی ذلت ایجاد نمیکند. ملت ما اگر امکانات خوبی داشت که البته نداشت، خوار و ذلیل بود چون زیر سلطه ی استکبار بود.

سیداسماعیل شاکر در ادامه گفت:امروز، اوضاع کشور ما با دوران طاغوت اصلا قابل مقایسه نیست و یکی از بزرگترین جفاها این است که برخی افراد انقلاب را با دوران رژیم پهلوی مقایسه میکنند که یکی از بزرگترین ظلم ها به رهبر و شهدای انقلاب اسلامی است به هرحال این حرکت پیروز شد، انشالله مردم بتوانند از ثمرات این انقلاب بهره ببرند. البته شاید مشکلاتی در مسئولین وجود داشته باشد ولی نباید آنها به پای این نظام و انقلاب نوشته شوند.

وی سپس به سفر دکتر روحانی به اروپا اشاره کرد وگفت:رییس جمهورمان به همراه هیات خود، سفری به کشورهای ایتالیا و فرانسه داشتند که در آنها قراردادهای سیاسی و اقتصادی خوبی به امضاء رسید انشالله که نتایج این اقدامات در این اوضاع کساد اقتصادی باعث بهبود زندگی ملت بشود.

امام جمعه اردکان سپس به برخی ضرورت ها در دوران پسابرجام اشاره کرد و گفت: ما باید دو نکته ی اصلی را به یاد داشته باشیم؛ اولا بیشترین عامل مشکلات ما سوء مدیریت و عدم مدیریت صحیح و درست از منابع انسانی و طبیعی کشور است.تحریم ها بخشی از مشکلات است و باید به یاد داشته باشیم حلال مشکلات اقتصاد مقاومتی است.

دوما همانطور که مقام معظم رهبری هم پیش از این متذکر شدند، قراردادهایی که امضاء میشود نباید به بخش صنعت، کشاورزی و مالی کشورمان صدمه بزند.به هرحال رفع تحریم ها نتیجه ی خون شهدا و مقاومت ملت و مسئولین بود.

امام جمعه ی اردکان در پایان به پیام مقام معظم رهبری به اجلاس سراسری نماز اشاره کرد و اظهار داشت: ایشان تاکید کردند که همه به ویژه مسئولین در برابر امر نماز مسئولیت دارند. امروز، بسیاری دغدغه شیوع فساد های اخلاقی در میان جوانان دارند. یکی از مهمترین راه ها برای کاستن آسیب های اجتماعی اقامه ی نماز است. اگر جوانان، نوجوانان، مسئولین و خانواده ها به خوبی امر نماز را اقامه کنند قطعا جامعه ی ما از آسیب های اجتماعی و آسیب های اخلاقی مصون می ماند و همه ما باید مساجد و نمازها در مدارس را پر رونق کنیم.

لازم به ذکر است پرهیز از رذایل اخلاقی، افزایش یاد معاد و پرهیز از مصرف گرایی و اسراف از دیگر مباحثی بود که در نمازجمعه ی این هفته اردکان مطرح شد.

ارسال نظرات