خبرهای داغ:
ما بانوان حاضر در عرصه های گوناگون این نظام برخواسته از اراده مردم و جان گرفته از عطر شهیدان وطن، شورای نگهبان را از هر گونه اغماض و چشم پوشی به دلایل سیاسی و فشارهای تبلیغی بر حذر می داریم و هر گونه تبعیض در احراز صلاحیت ها، من جمله عدم توجه به شرط شرکت در آزمون علمی را برای افراد،مطلوب آینده نظام و ملت نمی دانیم.
کد خبر: ۸۶۲۸۳۲۵
|
۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۰
بیش از 5 هزار بانوی فعال سیاسی و اجتماعی با صدور بیانیه ای از عملکرد شورای نگهبان حمایت کردند در بخشی از این بیانیه آمده است: ما بانوان حاضر در عرصه های گوناگون این نظام برخواسته از اراده مردم و جان گرفته از عطر شهیدان وطن، شورای نگهبان را از هر گونه اغماض و چشم پوشی به دلایل سیاسی و فشارهای تبلیغی بر حذر می داریم و هر گونه تبعیض در احراز صلاحیت ها، من جمله عدم توجه به شرط شرکت در آزمون علمی را برای افراد، خواه در هر جایگاهی، مطلوب آینده نظام و ملت نمی دانیم و از شورای نگهبان خواستار توجه به اهمیت این مساله هستیم.

متن این بیانیه بدین شرح است:

 إن ينصُرْکُمُ اللَّهُ فَلَا غَالِبَ لَکُمْ وَإِنْ یَخْذُلْکُمْ فَمَنْ ذَا الَّذِی یَنْصُرُکُمْ مِنْ بَعْدِهِ وَعَلَى اللَّهِ فَلْیَتَوَکَّلِ الْمُؤْمِنُونَ ﴾

اگر خداوند شما را یارى کند، هیچ کس بر شما پیروز نخواهد شد. و اگر دست از یارى شما بردارد، کیست که بعد از او، شما را یارى کند؟ و مؤمنان، تنها بر خداوند باید توکل کنند.
(آل عمران/160)

بهمن ماه است و ملت پس از مرور خاطرات امید بخش فجر انقلاب بار دیگر در آستانه انتخاباتی دیگر قرار گرفته است.  بی شک انتخابات یکی از ستون های استوار کننده نظام اسلامی است و حضور آحاد مردم در انتخاب افراد شایسته و دلسوز برای اسلام انقلاب و ملت وظیفه ایست که هرگز نباید فراموش شود و ملت نشان داده است از وظیفه خود آگاه است و همواره در عرصه پشتیبانی از انقلاب و نظام قرار دارد. این میان بر همه دست اندرکاران  انتخابات است که با وجود شیطنت های حواشی هر امر موثر برای آینده امت، بر عهد خویش بمانند و با عمل به مُرِّ قانون  از هر گونه کج روی پیشگیری کنند.

و البته گذراندن ثبت نام کنندگان برای تصدی مسئولیت های سنگین و خطیر از مجاری درست و تایید شده برای احراز صلاحیت مانع از ایجاد خط انحراف و نفوذ در شاهراه های حیاتی کشور می شود.
بیتردید همواره یکی از مهم ترین مسئولیتها در این زمینه بر عهده شورای نگهبان بوده است و ملت خون داده برای استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی به عملکردها می نگرد. البته فشارهای گوناگونی در عرصه های مختلف متوجه این مجموعه است و قطعا بانیان این هجمه ها و فشارها در پی کنار نهادن قانون و دریافت کمترین چشم پوشی ها هستند اما بی شک این خواسته از عدالت به دور است و چه بسا در صورت پذیرش حتی اندکی از آن تبعات اسفباری بر امت و کشور در پی داشته باشد.

ما بانوان حاضر در عرصه های گوناگون این نظام برخواسته از اراده مردم و جان گرفته از عطر شهیدان وطن، شورای نگهبان را از هر گونه اغماض و چشم پوشی به دلایل سیاسی و فشارهای تبلیغی بر حذر می داریم و هر گونه تبعیض در احراز صلاحیت ها، من جمله عدم توجه به شرط شرکت در آزمون علمی را برای افراد، خواه در هر جایگاهی، مطلوب آینده نظام و ملت نمی دانیم و از شورای نگهبان خواستار توجه به اهمیت این مساله هستیم.

قطعا اعضای محترم متوجه وظایف خود هستند اما بر ماست که با توجه به شرایط کشور و هیاهوی رسانه های غوغاسالار برخی منتفعان از بی قانونی، این تذکرات رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی رحمت الله علیه را یادآور شویم:

"به شوراى نگهبان تذكر مى ‏دهم كه در كار خود استوار باشيد، و با قاطعيت و دقت عمل فرماييد، و به خداى متعال اتكال كنيد. از شوراى محترم نگهبان مى‏ خواهم و توصيه مى‏ كنم - چه در نسل حاضر و چه در نسلهاى آينده - كه با كمال دقت و قدرت، وظايف اسلامى و ملى خود را ايفا كنند و تحت تاثير هيچ قدرتى واقع نشوند... "

بدون تردید بیش از این حرف و خواسته ای نیست و امید است با یاری خداوند از توکل کنندگان و اهالی نجات باشیم.                                                                                     

و من الله توفيق

ارسال نظرات