خبرهای داغ:
نماینده ولی‌فقیه در قزوین تأکید کرد

حساسیت بیشترحقوق‌دانان نسبت به حقوق پایمال شده بین‌المللی

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه قزوین گفت: وکلا و حقوق‌دانان نسبت به حقوق پایمال شده بین‌المللی حساسیت بیشتری داشته باشند.
کد خبر: ۸۶۲۸۱۵۳
|
۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در دیدار جمعی از وکلای استان قزوین بر ضرورت کلان نگری وکلا و حقوق‌دانان تأکید کرد و افزود: وجود نگاه کلان در این حوزه سبب می‌شود وکلا و حقوق‌دانان کارشان را با جدیت بیشتری دنبال نمایند.

 وی تصریح کرد: وکلا و حقوق‌دانان باید نسبت به حقوق پایمال شده بین‌المللی حساسیت بیشتری نشان دهند و توجه داشته باشند که رهبر معظم انقلاب هم همواره با نگاه کلان مسائل را مورد تحلیل و بررسی قرار می‌دهند.

 امام‌جمعه قزوین ادامه داد: غفلت از زمان‌شناسی و کلان نگری سبب می‌شود تا عده‌ای با بهره‌گیری از قانون، سَرِ قانون را می‌برند و با حیله‌های سیاسی و عدم صداقت سر مردم کلاه می‌گذارند.

 نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: زمین‌خواران ابتدا قانون خواری می‌کنند و با دور زدن قانون این اقدام را مرتکب می‌شوند و زمین خواری های امروز برگرفته از این اصل است.

 وی یادآور شد: بصیرت جزء لاینفک کار یک قاضی است، و باید با شناخت و آشنایی دقیق از فرهنگ هر منطقه، قانون را در آن منطقه اجرایی کنند.

 آیت‌الله عابدینی با اشاره به تعدادی از قصه‌های قضاوت انبیاء که در قرآن آمده، خاطرنشان کرد: اشاره این قصه‌ها در قرآن به خوبی بیان‌کننده آن است که خدای متعال موضوع قضاوت را بسیار جدی گرفته و باید در حکم کردن حکمت را که برخواسته از علم است، در نظر گرفت.

 امام‌جمعه قزوین اظهار کرد: زمانی که خداوند بنده‌ای را اختیار می‌کند، به او شرح صدر و علوم الهامی عطا می‌کند و جانش را با چشمه‌های حکمت لبریز می‌کند و چنین بنده‌ای با دریافت این موهب های الهی هرگز از پاسخ به هیچ سؤالی درمانده نمی‌ماند.

 وی تصریح کرد: در قبال تعبد و بندگی خداوند به انسان کمک می‌کند تا بر سر دوراهی تصمیم‌گیری قرار نگیرد، دچار شک نشود، مستحکم و محکم باشد، از خطا و لغزش در امان بماند و این‌ها همه از فضل خداوند است.

1003/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار