امام جمعه ملکشاهی بر لزوم تبيين دستاوردهاي انقلاب اسلامي خصوصاً براي نسلهاي جوان تاکید کرد.
کد خبر: ۸۶۲۸۱۲۰
|
۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج؛ "سیدابوالفضل حسینی" امام جمعه ملکشاهی در خطبه های این هفته نمازجمعه ضمن تبریک دهه مبارک فجر گفت: سي و هفتمين سال از پيروزي انقلاب اسلامي مي گذرد، در طول اين مدت نظام اسلامي مراحل دشوار و موانع بسياري را پشت سر گذاشته است كه بي شك نهال انقلاب را تنومندتر و مستحكم تر از گذشته كرده است.

وی اظهارکرد: با ورود به دهه چهارم از عمر انقلاب كه مقام معظم رهبري به خوبي آن را «دهه پيشرفت و عدالت» ناميده اند، لزوم تبيين دستاوردهاي اين انقلاب عظيم اسلامي خصوصاً براي نسلهاي جوان بيش از پيش احساس مي شود.

حجت الاسلام حسینی گفت: طرح برخي سؤال ها و شبهه آفريني ها درباره وقوع و چرايي انقلاب اسلامي كه در نسل جوان امروز نقش بسته است، ضرورت پاسخگويي به اين شبهات را دو چندان مي كند. چرا با وجود دستاوردها و تلاشهاي غيرقابل انكاري كه از سوي كارگزاران نظام جمهوري اسلامي كشيده مي شود،
عده اي از مردم و حتي نخبگان از وضعيت موجود اظهار نارضايتي مي كنند؟
در پاسخ بايد گفت كه عوامل متعددي در اين قضاوت منفي دخيل بوده است، ازجمله:

1.
تغيير الگوي مصرف جامعه و بهتر شدن نسبي سطح زندگي مردم، تجمل گرايي به خصوص از دهه دوم انقلاب به بعد كه به تدريج باعث افزايش سطح انتظارات آنان از زندگي شده است.
2.
افزايش چشمگير سطح آگاهي هاي اجتماعي و اقتصادي افراد جامعه پس از انقلاب و در نتيجه، آرمانگرايي و توجه بيشتر آنان به نقاط ضعف و نارسايي هاي وضع موجود به جاي توجه به نقاط قوت آن.

3. ترويج و حاكميت فرهنگ نادرست اجتماعي در جامعه در سالهاي اخير، به صورتي كه افراد، رفع تمامي مشكلات را تنها از حكومت و دولت- آن هم در كوتاه مدت- انتظار دارند.
4.
انعكاس نيافتن مناسب دستاوردها و عدم ارائه آمارهاي دقيق، شفاف و
تطبيقي از ابعاد اقدامات و تلاشهاي صورت پذيرفته از سوي كارگزاران نظام
جمهوري اسلامي، به خصوص در مقايسه با قبل از انقلاب و كشورهاي منطقه.
5.
توجيه نكردن مردم در خصوص سياستهاي اقتصادي دولت (همچون واقعي كردن
قيمتها) كه در نگاه آنان، بي توجهي دولت به مشكلات مردم، تداعي شده است.(كه البته اين سه عامل اخير به تنهايي بيانگر ابعادي از ناكارآمدي كارگزاران نظام - در تبيين عملكرد و توجيه وضعيت فراروي نظام- مي باشد.
6.
فضاسازي و فعاليت گسترده تبليغاتي مخالفان داخلي و خارجي نظام در سياه نمايي وضع موجود و بزرگ نمايي مشكلات.
امام جمعه ملکشاهی افزود: آنچه باعث تاسف مي شود اين است كه امروزه به هنگام اظهارنظر درباره وضع موجود كشور، جدا از برخي تحليل هاي مغرضانه و جهت دار دشمنان، بخشي از تحليل ها و قضاوت هاي دوستان نيز منصفانه و واقع بينانه ارائه نمي شود.

موارد منفي بزرگنمايي شده و بسياري از اقدامات و دستاوردهاي مثبت ناديده گرفته مي شود؛ حتي تلاش جهت دار و معني داري در خصوص القاي اين نكته به مردم و بخش بزرگي از فرهيختگان و خواص جامعه صورت
مي گيرد تا وضعيت اقتصادي و درجه توسعه يافتگي كشور حتي در مقايسه با قبل از انقلاب نيز بدتر نشان داده شود.

سیدابوالفضل حسینی تصریح کرد: تامل واقع بينانه و تحليل علمي تحولات پس از انقلاب، به وضوح نشان مي دهد كه با توجه به شرايط و محدوديت هاي موجود، جمهوري اسلامي در مدت عمر خود توانسته ضمن مقاومت در برابر فشارها و تجاوزات بيگانگان، در اصلاح و بهبود وضعيت معيشتي و اجتماعي مردم خود
نيز توفيقات فراواني به دست آورد.

خطیب جمعه ملکشاهی اذعان کرد: پرداختن به اقدامات مثبت نظام، به معني نفي يا ناديده گرفتن معضلات و نواقص موجود نيز نمي باشد. مشكلات موجود، اكثرا محسوس و مشهود براي عموم مردم است اما ممكن است نگاه و ذهنيت آن ها تنها از زاويه كمبودها و نواقص شكل گرفته باشد، بنابراين سعي گردد به منظور
تعديل و تصحيح نگرش افراد نسبت به وضع موجود، تلاش ها و اقدامات انجام گرفته، مدنظر قرار گيرد و مواردي كه لازم است جهت قضاوت منصفانه لحاظگردد، بيان شود.
حجت الاسلام حسینی به 14 بهمن روز جهاني سرطان اشاره کرد وگفت: شيوع بالاي سرطان در ايران و كاهش سن ابتلاء به اين بيماري سخت و پرهزينه باعث شده كه برخي متخصصين سرطان شناسي از اصطلاح «سونامي سرطان» براي نشان دادن شدت خسارت‌هاي جاني و مالي اين بيماري در كشور استفاده كنند.

وی در ادامه گفت: سرطان انواع مختلفي از جمله سرطان‌هاي ريه، خون، معده،‌پروستات، مثانه و .. دارد كه متأسفانه از شيوع بالايي در ايران برخوردار است. به طوري كه مواردي از ابتلا به سرطان در افراد 25 ساله و
18
ساله كشور نيز مشاهده مي‌شود كه ناشي از اختلالات ژنتيكي عوامل محيطي و افزايش مصرف مواد دخاني و مخدر است.

سیدابوالفضل حسینی با اشاره به آمار سازمان جهانی بهداشت گفت: طبق برآورد سازمان جهاني بهداشت، شمار مبتلايان به سرطان در كشور ما 70 هزار نفر بوده است.

امام جمعه ملکشاهی اضافه کرد: در كشور ما از ميان سرطان‌هاي دستگاه گوارش، سرطان معده از همه شايع‌تر است. به‌طوري كه 50 درصد از سرطان‌هاي شايع كشور مربوط به دستگاه گوارش است. اين آمار زنگ هشداري براي مردم در جهت تغيير عادات نامناسب غذايي است. ضمن اينكه مردان سه برابر زنان در معرض ابتلا به سرطان‌هاي دستگاه گوارش هستند.

خطیب جمعه ملکشاهی گفت: سرطان به تنهايي به اندازه 15 بيماري شايع مبتلا دارد و از همين رو مي‌بايست توجه خاصي به بيماري‌هاي سرطان شود.
حجت الاسلام حسینی در پایان گفت: نوع تغديه و استفاده از مواد خوراکي در پيشگيري از سرطان بسيار تاثيرگذار است.

ارسال نظرات