خبرگزاری بسیج: رئیس بهزیستی شهرستان شهریار گفت: سازمان بهزیستی در سال 95 آمار بسیار خوبی نسبت به سال‌های قبل در رابطه با میزان تولد نوزادان معلول در کشور ارائه خواهد داد.
کد خبر: ۸۶۲۸۰۸۱
|
۰۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۲

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ با هماهنگی و همکاری کارشناسان سازمان بهزیستی استان تهران با اداره بهزیستی شهریار نشستی با حضور مسئولان دفاتر ثبت ازدواج در راستای پیشگیری از اختلالات ژنتیکی با عنوان «طرح مشاوره ژنتیک برای زوجین» در اداره بهزیستی شهریار برگزار شد.

رئیس اداره بهزیستی شهریار در حاشیه این جلسه اظهار کرد: با توجه به آمار رشد معلولیت در سطح کشور و هزینه‌های بالای نگهداری برای خانواده و سازمان بهزیستی، طرحی با عنوان مشاوره ژنتیک در راستای مدیریت هزینه‌های کمرشکن معلولان ارائه شد که می‌تواند درصد معلولیت‌ها را به پایین‌ترین سطح برساند و در بسیاری از هزینه‌های مرتبط با این موضوع برای کل کشور مؤثر باشد.

علی‌اصغر یوسف‌زاده گفت: این طرح زوجین را موظف می‌کند که قبل از ازدواج آزمایش ژنتیکی از آنها گرفته شود که می‌تواند از تولد نوزادان معلول به شکل قابل توجهی جلوگیری کند.

وی ادامه داد: خوشبختانه این نشست با استقبال خوب مسئولان دفاتر ثبت ازدواج همراه بوده است و ما نیز نگرانی‌های بهزیستی در این موضوع و مشکلات پیش روی آن را مطرح کردیم که امیدواریم با همکاری‌های هر چه بیشتر و بهتر بتوانیم به این معضل بزرگ خاتمه بخشیم.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان شهریار تصریح کرد: سازمان بهزیستی در سال 95 آمار بسیار خوبی نسبت به سال‌های قبل در رابطه با میزان تولد نوزادان معلول در کشور ارائه خواهد داد.

 

 

ارسال نظرات