خبرهای داغ:
امام جمعه شهر چمران گفت: رئیس‌جمهور در سفر خود به اروپا با احتیاط گام بردارد چرا که غرب نشان داده به هیچ عنوان قابل اعتماد نیست.
کد خبر: ۸۶۲۸۰۶۸
|
۰۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان ،حجت‌الاسلام سید منتصر هاشمی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر چمران با تبریک فرا رسیدن ایام‌الله دهه‌فجر اظهار کرد: پیروزی انقلاب اسلامی ایران نتیجه تقوای امام راحل و مردم همیشه در صحنه بود.

وی افزود: انسان متقی هرگز در مقابل حرکات ضد دینی ساکت نمی‌نشیند و این حرکات ضد دینی در دوران طاغوت کم نبود و بی‌حجابی‌ها، بی‌اخلاقی‌ها و قمارخانه‌ها روز به روز در حال گسترش بود.

خطیب جمعه شهر چمران ادامه داد: علما، خطبا و سخنرانان فراری بودند و حتی در این منطقه نیز افرادی همچون «عبدالصاحب ریحانی» که استاد و تربیت‌کننده بسیاری از خطبای امروزی است به دلیل سخنی که پیرو سخنان امام راحل گفته بود مورد پیگرد رژیم شاه قرار گرفت به عراق و سپس به کویت متواری و پناهنده شد.

*دستاوردهای انقلاب به خوبی تبیین شود

هاشمی با بیان اینکه پیشرفت اقتصادی و فرهنگی امروز ما مدیون ایثارگری‌های دوران انقلاب است، خاطرنشان کرد: در آیین‌های ویژه دهه مبارکه فجر باید دستاوردهای انقلاب به خوبی برای مردم تبیین شود.

وی تصریح کرد: احیای ولایت‌فقیه نمونه‌ای بارز از دستاوردهای این انقلاب است، ولایت‌فقیهی که اگر نبود امروز این حریت و آزادی ایران اسلامی هم نبود و سرنوشتی همچون عراق و سوریه و یمن در انتظار کشور بود.

*عملکرد شورای نگهبان عادلانه و قابل تقدیر است

امام جمعه شهر چمران در ادامه به عملکرد شورای نگهبان در تأیید صلاحیت‌ها اشاره کرد و گفت: شورای نگهبان در تایید و رد صلاحیت‌ها بر اساس حق و عدالت عمل کرد و مردم قدردان این شورا هستند.

هاشمی با بیان اینکه برخی نباید انتظارات فراقانونی از شورای نگهبان داشته باشند، افزود: نامزدهایی که تایید صلاحیت شدند باید قانون را رعایت کرده و در تبلیغات انتخاباتی اصول را رعایت کنند.

وی متذکر شد: نامزدهایی نیز که رد صلاحیت شده‌اند حق اعتراض داشتند و باید پیگیر اعتراضات خود بوده و منتظر اعلام نتایج نهایی از سوی شورای نگهبان باشند.

*دولت برای تحقق اقتصاد مقاومتی تلاش کند

خطیب جمعه شهر چمران همچنین به سفر اخیر رئیس‌جمهور به فرانسه و ایتالیا اشاره کرد و گفت: به رئیس‌جمهور و دولت توصیه می‌کنیم گام‌های خود را در اروپا با احتیاط بردارند.

هاشمی تصریح کرد: کشورهایی نظیر فرانسه و ایتالیا در سال‌های گذشته نشان دادند که وفادار و به هیچ عنوان قابل اعتماد نیستند؛ فرانسه برادر آمریکاست و دولت نباید به این کشورها اعتماد داشته باشد.

وی در پایان با تأکید بر لزوم تحقق خواسته رهبر معظم انقلاب در مورد اقتصاد مقاومتی، گفت: دولت نباید تنها به فکر واردات محصولات اروپایی به کشور باشد، آنچه که مهم است توجه به تولید داخلی و تحقق اقتصاد اسلامی و مقاومتی است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها