خبرهای داغ:
از خانه که بیرون آمدم تا به طرف محل کارم بروم بنری نظرم را جلب کرد؛ «در گذشت مادر شهیدان سرندی را خدمت خانواده محترمتان تسلیت عرض می گوئیم».
کد خبر: ۸۶۲۷۹۷۳
|
۰۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۰

باورم نشد همین چند روز پیش بود که به اتفاق فرمانده و مسئول نمایندگی ناحیه به دیدار این مادر رفته بودیم، در که زدیم پیرزن مهربانی در را گشود، با آن سن بالایش به استقبال ما آمده و با مهربانی به خانه دعوتمان کرد.

مادر شهیدان سرندی گفت: شما را با لباس فرم که می بینیم یاد فرزاندان شهیدم می افتم دفعه پیش عده ایی آمده بودند گفتم بروید لباس فرمتان را بپوشید و بیائید.

پس از احوالپرسی و گفتگوهای متعارف، از فرزندان شهیدش پرسیدم و مادر شهیدان سرندی گفت: دو فرزندم منصور و ناصر امانت خدا بودند که به لطف حق تعالی این امانت ها را در راه اسلام و قرآن تقدیم کردم و امیدوارم خدا قبول کند.

پس از لحظه ای درنگ ادامه داد: اوایل شهادت ناصر سر مزارش زیاد گریه کردم، همان شب خواب دیدم عده ای جوان در حال شادی و بازی هستند و ناصر بین آن ها بود، به طرفم آمد و گفت: مادر با گریه هایت شادی ما را اینجا برهم می زنی، گریه که می کنی ما ناراحت می شویم، یک بار هم خواب دیدم با لباس نظامی در حال پست دادن پشت بام خانه است، پرسیدم چیکار می کنی؟، گفت: امروز قرار است چند شهید گمنام بیاورند، در حال انجام ماموریت هستیم و شهر را برای آن ها آماده می کنیم.

این خاطرات مادر شهید حال خاصی به فضای جمع داد، بغضمان گرفت، به یکباره آیه معروف «شهدا زنده اند و نزد خدا روزی می خورند» از ذهنم گذشت.

این مادر شهیدان در ادامه با وجودی که از شهادت فرزندانش خرسند و راضی بود ولی از فضای فرهنگی جامعه ابراز تاسف و ناراحتی کرد و گفت: تا چند سال پیش که می توانستم از منزل بیرون بروم وضع فرهنگی کوچه و خیابان را می دیدم خیلی ناراحت می شدم ولی چند سالی است دیکر امکان رفتن به خارج از خانه برایم میسر نیست تا جایی که آرزو می کنم کاش می توانستم باز در نماز جماعت و نمازجمعه شرکت کنم.

پس از این گفتگوی کوتاه و دلنشین موقع خداحافظی فرا رسید، گفتم مادر دعا کن عاقبت بخیر شویم گفت: انشاالله همه عاقبت بخیر می شویم.

زمان خداحافظی بر خلاف اصرارمان همچون استقبال، باز مادرانه بدرقه مان کرد. خدا حافظی کردیم ولی نمی دانستیم این آخرین خداحافظی مان با آن مادر صبور با استقامت و مهربان باشد.

ابراهیم فاطمی راد

ارسال نظرات