خبرهای داغ:
مسئول سازمان بسیج رسانه خوزستان گفت: مقامات و وزیر امورخارجه عربستان بهتر است که مواضع و اقدامات خود را بر اساس واقعیت های موجود تنظیم نمایند و اسیر شگردهای رسانه های عرب و غربی در بزرگنمایی و افسانه سازی از قدرت عربستان نشوند زیرا برنامه ریزی بر این مبنا باعث خسارات بسیاری برای این دولت خواهد شد.
کد خبر: ۸۶۲۷۸۸۶
|
۰۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۶
به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان ،عادل نوروزیان  اظهار داشت: چندی پیش عادل الجبیر وزیر امور خارجه عربستان در مقاله ای که در روزنامه نیویورک تایمز منتشر شد با برشمردن برخی موارد ایران را به حمایت از تروریسم و عربستان را قربانی تروریسم! معرفی کرد و عنوان کرد که ایران ادعا می‌کند اولویتش در سیاست خارجی دوستی با دیگران است، اما رفتار این کشور کاملا خلاف این را نشان می‌دهد. ایران تنها بازیگر جنگ طلب در منطقه است و رفتارش حکایت از تعهدش به فرمانروایی منطقه‌ای دارد!

وی با بیان این مطلب که این گونه اظهارات در حالی از سوی وزیر امور خارجه عربستان مطرح می شود که همگان به نقش عربستان در حادثه 11 سپتامبر، حمایت از تروریست ها در عراق و سوریه، حمایت از القاعده، حمله به یمن و .... اذعان دارند، افزود: سند محرمانه‌اي كه ويكي ليكس در دسامبر 2009 از وزارت خارجه امريكا منتشر كرد، نشان مي‌دهد كه هيلاري كلينتون، وزيرخارجه سابق امريكا گفته بود كه عربستان بخش قابل توجهي از بودجه خود را به تروريست‌ها در سراسر جهان اهدا مي‌كند و بايد اقدامات بيشتري در اين زمينه انجام گيرد چراكه عربستان منبع اصلي حمايت مالي از القاعده، طالبان و ديگر گروه‌هاي تروريستي است.

وی با تشریح دلایل مواضع اخیر وزیر امورخارجه عربستان عنوان کرد: عربستان تا قبل از حمله به یمن اغلب تلاش می کرد که با تجهیز گروهک های تروریستی تکفیری و سلفی در منطقه در نقش یک حامی ایفای نقش کرده و از این طریق سیاست های خود را اعمال نماید. اما پس از حمله به یمن گویا دولتمردان عربستان و به خصوص شخص وزیر امور خارجه متوهم آن نیز اسیر دروغ پردازی های رسانه های عربی- غربی در خصوص قدرت این کشور شده اند که این چنین بی محابا در محافل گوناگون بر علیه جمهوری اسلامی ایران لجن پراکنی می نماید.

این کارشناس رسانه ای تاکید کرد: اما واقعیت آن است که عربستان با تمام قوای نظامی خود و متحدانش پس از گذشت بیش از 11 ماه از حمله به یمن نه تنها موفقیتی به دست نیاورده بلکه تلفات و خسارات بسیاری را نیز در مقابله با نیروهای مردمی یمن متحمل شده است در عراق و سوریه نیز وضع به همین منوال است و تروریست های مورد حمایت عربستان در چند وقت اخیر نه تنها موفقیتی کسب نکرده اند بلکه در بسیاری از محورهای متحمل شکست های سنگین شده اند.

وی افزود:در بحرین نیز نظام دست نشانده آنها همچنان با بحران مشروعیت دست و پنجه نرم می کند. در خود عربستان نیز کاهش بی سابقه قیمت نفت که حاصل سیاست های دولتمردان آن می باشد، باعث شده تا بودجه عربستان در سال 2016 با کسری 87 میلیارد دلاری مواجه شود و البته به این موارد کشمکش ها و دعوای پنهان و آشکار شاهزادگان سعودی برای جانشینی سلمان بن عبدالعزیز را نیز می توان افزود.

نوروزیان با بیان اینکه توهم قدرت کار دست آل سعود می دهد اظهار داشت: این در حالی است که نظام جمهوری اسلامی ایران با اتخاد مواضع هوشمندانه تحت تدابیر رهبر معظم انقلاب روز به روز بر قدرت منطقه ای و فرامنطقه ای خود می افزاید و کشورهای مختلف در صف تعامل با ایران قرار دارند.

مسئول سازمان بسیج رسانه خوزستان با بیان اینکه عصبانیت مقامات عربستان از برهم خوردن موازنه قدرت در منطقه کاملا قابل درک است، افزود: با تحولات رخ داده در منطقه به خصوص پس از بیداری اسلامی و نیز توافق هسته ای اخیر، تهران به کانون توجه جهان بدل گشته اما سیاست های انتحاری عربستان موجب انزوای دوچندان آنها را فراهم کرده است.

از طرف دیگر ایران متحدانی دارد که در شرایط حساس نشان داده اند که از یکدیگر حمایت می کنند اما تجربه ثابت کرده است که متحدان غربی عربستان و در رأس آنها آمریکا، تنها تا زمانی که منافع آنها تامین شود از متحدان خود حمایت می کنند و در بزنگاه ها دست از حمایت متحدان خود برمیدارند همانگونه که در مصر، لیبی، یمن و پیشتر در عراق –در زمان صدام حسین- این موضوع را به اثبات رساندند.

نوروزیان در پایان تاکید کرد: مقامات و وزیر امورخارجه عربستان بهتر است که مواضع و اقدامات خود را بر اساس واقعیت های موجود تنظیم نمایند و اسیر شگردهای رسانه های عربی و غربی در بزرگنمایی و افسانه سازی از قدرت عربستان نشوند زیرا برنامه ریزی بر این مبنا باعث خسارات بسیاری برای این دولت خواهد شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها