خبرهای داغ:
تحلیلگر مسائل سیاسی با اشاره به سخنان اخیر آقای هاشمی رفسنجانی در مورد تشکیل شورای رهبری گفت: این مغایر با قانون اساسی است.
کد خبر: ۸۶۲۷۷۹۷
|
۰۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی، دکتر نظر پور استاد دانشگاه شهید محلاتی قم صبح امروز در مجمع عالی بسیج استان گفت: انتخابات امسال خیلی حساس است زیرا هر سه جناح موجود در کشور نگاه خاص به انتخابات دارند و می خواهند اکثریت کرسی های مجلس را به دست آورند.

وی عنوان کرد: با توجه به تحولات اخیر در خاورمیانه و توافق ایران با 1+5 و اجرای برجام، کشورهای اروپایی و آمریکایی به دنبال این هستند که سرانجام انتخابات چه می شود.

این کارشناس مسائل سیاسی بیان کرد: مجلس شورای اسلامی چون کار نظارت و تصویب قوانین و قراردادهای بین المللی را بر عهده دارد بسیار نهاد مهمی است و همچنین مجلس خبرگان خیلی مهم تر از مجلس شورای اسلامی است چون کار انتخاب و عزل رهبری را بر عهده دارد.

نظر پور با تاکید به این که ما هیچکدام از جناح ها و تمام کسانی که در جمهوری اسلامی کار کرده اند را تخریب نمی کنیم بلکه فقط انتقاد می کنیم اظهار کرد: این انتخابات به دو دلیل برای اصول گرایان اهمیت دارد چون سه دوره هفتم ، هشتم و نهم اکثریت کرسی ها را داشتند و می خواهند که این دوره نیز اکثریت آرا را کسب کنند و دوم اینکه اصول گرایان در انتخابات رئیس جمهوری، ریاست جمهوری را از دست دادند و نمی خواهند مجلس را از دست بدهند.

کارشناس و تحلیل گر مسایل سیاسی ادامه داد: هم چنین این انتخابات به چند دلیل برای اصلاح طلبان اهمیت دارد یک سه دوره پی در پی را از دست داده اند و این بدین معنی است که مردم به آن ها اعتماد ندارند و این دوره هر طور شده می خواهند اکثریت آرا را به دست آورند.

وی ادامه داد: چون ریاست جمهوری را از دست اصول گرایان خارج کرده اند می خواهند مجلس را هم از دست اصول گرایان خارج کنند که مجلس آینده با رئیس جمهور هماهنگ باشد و سوال و استیضاح نکند و هم چنین رئیس جمهور راحت تر بتواند برجام را انجام دهد.

نظر پور خاطرنشان کرد: انتخابات برای اصول گرایان که خود را در سال 92 شکست خورده می دانند بسیار مهم است.

استاد دانشگاه شهید محلاتی قم در تحلیل خود از انتخابات خبرگان رهبری افزود: خبرگان در این دوره بر خلاف چهار دوره گذشته که سیاسی و جناحی نبوده است قطعا سیاسی و جناحی می باشد و اگر خبرگان را جناحی در دست بگیرد در تعیین رهبری و تغییر سپاه تاثیرگذار خواهند بود.

نظر پور ادامه داد: هاشمی رفسنجانی مسئول لیست اصلاح طلبان برای ورود به مجلس خبرگان رهبری شده است و خود در راس این لیست است.

وی عنوان کرد: در زمان امام(ره) در قانون شورای موقت رهبری لحاظ شد که امام در سالهای آخر عمر خود دستور بازنگری دادند.

وی با اشاره به سخنان اخیر آقای هاشمی رفسنجانی در مورد تشکیل شورای رهبری افزود: این مغایر با قانون اساسی است.

وی ادامه داد: آقای روحانی رئیس جمهور نگوید که ما وام دار هیچ حزب و جناحی نیستیم چون رای خود را از اصلاح طلبان گرفته پس حامی آنان است وما شاهد ائتلاف اصلاح طلبان و میانه روها هستیم.

استاد دانشگاه گفت: ما در انتخابات به عنوان بسیجی شاخص ما رهبری است و باید مردم را تشویق به حضور حداکثری در انتخابات کنیم زیرا هر چه مشارکت مردم در انتخابات بیشتر باشد اعتبار نظام در داخل و خارج بیشتر است.

کارشناس سیاسی ادامه داد: پذیرش رای اکثریت و قانون گرایی، رعایت اخلاق انتخاباتی و انتخاب اصلح وظیفه آحاد جامعه بخصوص بسیجیان همیشه در صحنه است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها