خبرهای داغ:
ادامه محاصره تروریست‌های جبهة النصره و داعش در مناطق مرزی سوریه و لبنان، تروریست‌ها را مجبور کرد به مواضع یکدیگر حمله کنند و با یکدیگر درگیر شوند.
کد خبر: ۸۶۲۷۷۸۴
|
۰۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، ارتش لبنان به دنبال انتقال درگیری‌ها بین «جبهة النصره» (شاخه القاعده در سوریه) و داعش به «جرود عرسال» لبنان، مواضع گروه‌های تروریستی را هدف حملات خمپاره‌ای خود قرار داد.

به گزارش «الأخبار» لبنان، گروه تروریستی داعش پس از یک روز درگیری شدید با جبهة النصره در منطقه «القلمون» سوریه، بر بیشتر گذرگاه‌ها منطقه از جمله گذرگاه «وادی العجرم»، «الزمانی»، «مرطبیه» و «میرا» سیطره یافته است.

به گفته منابع آگاه، این درگیری‌ها پس از آن شدت گرفت که عناصر جبهة النصره و داعش توسط نیروهای ارتش سوریه و مقاومت در محاصره شدید قرار گرفته‌ بودند و در برابر محاصره و شرایط سرد آب ‌وهوایی، چاره‌ای جز درگیری و حمله به مواضع یکدیگر نداشتند.

این منابع اعلام کردند، ابتدا دیروز عناصر جبهة النصره به مواضع داعش در «جرود الجراجیر» و «عرسال» یورش بردند و پس از درگیری‌های‌ خونین که به وسیله سلاح‌های سنگین و نیمه سنگین صورت گرفت، عناصر جبهة النصره به مواضع داعش سیطره پیدا کرد.

 

 در این درگیری‌ها شمار زیادی از تروریست‌ها داعش و جبهة النصره کشته و زخمی شده‌‌اند.

با این حال، طولی نکشید که داعش با حمله گسترده، مناطق خود را از جبهة النصره پس گرفت. به گفته این منابع، 6 نفر از تروریست‌ها النصره کشته و بیش از 10 نفر دیگر زخمی شده‌اند.

در مقابل افراد جبهة النصره سه نفر از تروریست‌های داعش را به اسارت گرفتند.

ارتش لبنان با رصد تحرکات تروریست‌ها در جرود عرسال و رأس بعلبک با آتش توپخانه‌ای خود مواضع آنها را در هم کوبید.

همزمان با این تحولات، ارتش لبنان در کلیه مناطق خطوط مقدم اعلام آماده باش کرده و برای جلوگیری از حمله و نفوذ تروریست‌ها به داخل لبنان اقدامات پیشگیرانه را انجام داده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها