خبرهای داغ:
مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی:

سند آمایش سرزمینی بدون خروجی اجرایی/ضرورت تشکیل ستاد اقتصاد مقاومتی در استان

مسئول بسیج سازندگی استان گفت: زیرساخت اقتصاد مقاومتی سند آمایش سرزمینی است اینکه ما در استان سند آمایش سرزمینی نداریم و تاکنون خروجی اجرایی پیدا نکرده است.
کد خبر: ۸۶۲۷۷۸۳
|
۰۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی محمد زهرایی صبح امروز در مجمع عالی بسیج استان اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی را در سه عرصه ملی، استانی و اقداماتی که می شود در سطح استان انجام داد مورد بررسی قرار می دهیم.

وی عنوان کرد: هر کار اقتصادی از کمبود منابع نشات می گیرد بهینه مصرف کردن امکانات نیاز به زیر بنا دارد.

مسئول بسیج سازندگی استان با بیان اینکه باید باورها و گفتمان مشترک بین مدیران سطح عالی کشور مطابق با فرمایشات مقام معظم رهبری رقم بخورد تاکید کرد: تا چارچوب فکری منطبق بر فرمایشات رهبری انقلاب نداشته باشیم؛ حمایت از این خط مشی ها به خوبی صورت نمی گیرد.

وی خاطرنشان کرد: بارها و بارها مقام معظم رهبری بر تشکیل ستاد فرماندهی اقتصادمقاومتی تاکید داشتند اما متاسفانه تا کنون در استان ما ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی تشکیل نشده است و تاکید و سفارش دوم مقام معظم رهبری برای استفاده از پتانسیل و ظرفیت های بسیج در این عرصه نیز بر زمین مانده است.

زهرایی ادامه داد: در چارتی که از مرکز برای ستاد فرماندهی اقتصاد مقامتی تعیین شده اما در استان هنوز اجرایی نشده؛ بسیج حتی عضو این ستاد هم نیست در صورتی که ما انتظار داریم دبیری ستاد با بسیج باشد.

وی متذکر شد: در استان ما اگر ستادی متناسب با شرایط بحرانی و مشکلات اقتصادی برای اخذ تصمیمات اقتضاعی تشکیل نشود؛ مطمئنا حرکت اقتصادی رو به رشد در استان شکل نمی گیرد که یک راه آن تشکیل ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی است.

مسئول بسیج سازندگی استان افزود: اگر تمام دستگاه های دولتی در عرصه فرهنگ که زیربنای اقتصاد است و در حوزه اجتماعی اگر مردم عضو ستادی نباشند که هم سو و با همت و تلاش ، با نگاه خدمت حرکت نکنند؛ اقتصاد مقاومتی تحقق پیدا نمی کند.

وی ادامه داد: با وضعیت اقتصادی موجود حرکت جهادی برای رشد در استان صورت نمی گیرد و تمام دستگاه های متولی فرهنگی و اجتماعی باید عضو ستاد اقتصاد مقاومتی باشند که هم سو و هم تراز یکدیگر حرکت کنند.

زهرایی عنوان کرد: مردم استان ما ماخوذ به حیا هستند، مطالبه گر نیستند و مشکلات را به سطوح بالاتر و مدیران انتقال نمی دهند در نتیجه مدیران استان از یک حاشیه امن کاری برخوردارند.

وی ادامه داد: در جامعه ای که مطالبه گری و فاصله قدرت از مسئولین تا مردم به حداقل برسد رشد صورت می گیرد.

مسئول بسیج سازندگی استان گفت: زیرساخت اقتصاد مقاومتی سند آمایش سرزمینی است اینکه ما در استان سند آمایش سرزمینی نداریم و تاکنون خروجی اجرایی پیدا نکرده است.

وی اظهار داشت: وقتی می توانیم از وضعیت موجود به مطلوب برسیم که استراتژی و برنامه خوب با نقشه راه و راهنمای عمل داشته باشیم که همان سند آمایش سرزمینی است.

زهرایی با بیان اینکه متاسفانه سند آمایش سرزمینی خراسان جنوبی هنوز خروجی اجرایی پیدا نکرده است افزود: یعنی در دستور کار تقسیم اعتبارات، جانمایی و اولویت بندی پروژه هایی که باید داشته باشد صورت نگرفته است.

وی با بیان مثالی در این زمینه ادامه داد: آیا تجارت خارجی باید از مرز ماهیروز انجام شود؟ آیا گردشگری باید صورت گیرد و اولویت دارد؟ یا در معادن باید خام فروشی داشته باشیم یا در محصولات استراتژیک ناب کشاورزی که داریم باید اولویت بندی نداشته باشیم؟

مسئول بسیج سازندگی استان عنوان کرد: در محصولات استراتژیک ناب کشاورزی مانند زرشک و عناب نیز مانند معادن خام فروشی صورت می گیرد در صورتی که کشور چین همین زرشک و عناب را با کیفیت بهتر در گلخانه ها به تولید می رسانند و با کار علمی، فرآوری و بازاریابی رشد در این عرصه دارد.

وی ادامه داد: کشور اسپانیا که تنها سه درصد تولید زعفران را به خود اختصاص داشته امروز با تولید انبوه زعفران بازار دنیا را در دست می گیرد.

زهرایی خاطرنشان کرد: سند آمایش سرزمینی باید در تمام اجزای دستگاه ها برای تقسیم اعتبارات و در سازمان ها با اولویت این سند در رشد و توسعه استان استفاده شود.

وی با بیان اینکه منطقه آزاد تجاری نداریم و منطقه ویژه اقتصادی ما هم هنوز فعال نشده است گفت: فرش قرمز برای سرمایه گذار خیلی خوب است اما آیا امتیازات و مقدمات کاری برای سرمایه گذاران به لحاظ حمل و نقل و تجارت خارجی آماده است؟

زهرایی با بیان اینکه نگاه مدیران باید فرهنگ سازی حرکت خودجوش مردمی باشد که مردم استان کویری ما دلسوز، سخت کوش و قانع هستند افزود: مدیران به لحاظ فرهنگی، رفتار سازمانی و شناخت بومی در استان ارزیابی شوند و در انتصاب، جابه جایی کوتاه مدت و بلند مدت و ماهیت شغلی مدیران دقت کافی و لازم صورت گیرد.

مسئول بسیج سازندگی استان تاکید کرد: مدیران باید دغدغه خدمت به مردم، روحیه پاسخگویی و جلب اعتماد مردم و بازکردن فضای اطلاعاتی برای مردم را داشته باشند و نباید اجازه دهیم که باورها و اعتقادات ناب اسلامی مردم به سمت تعالیم و فرهنگ غلط غرب گرایش پیدا کند.

وی ادامه داد: اساتید دانشگاه و بسیجیان و متولیان فرهنگی باید باورها را به سمت تقویت روحیه کار و تلاش، مسئولیت پذیری و دوری از تجمل گرایی و اسراف به پیش ببرند و از راه های نفوذ دشمن در سبک زندگی مردم جلوگیری کنند زیرا ما بیشتر از هر چیز به فرماندهان فرهنگی در عرصه اقتصاد مقاومتی نیاز داریم.

زهرایی یادآور شد: در استان ما قرارگاه جهاد اقتصادی با مدیریت سردار غیاثی فرمانده سپاه انصارالرضا تشکیل شده است که کارگروه آب نیز یکی از مباحث در زمینه اقتصاد مقاومتی است.

انتهای پیام/ 12165

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار