فرمانده سپاه بیت‌المقدس خبر داد؛

اجرای 1360 برنامه دهه‌ فجر توسط سپاه و بسیج استان کردستان

رجبی با اشاره به 40 برنامه شاخص از 1360 برنامه؛برگزاری 70 یادواره شهدا، افتتاح های محرومیت زدایی،برپایی دو بیمارستان صحرایی را از این جمله نام برد.
کد خبر: ۸۶۲۷۷۷۶
|
۰۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، سردار محمد حسین رجبی فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان در نشست خبری دهه مبارک فجر اظهار داشت: به برکت انقلاب اسلامی کشور در شرایط قابل قبولی هم در عرصه جهانی هم داخلی و هم بین المللی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه نقش و اقتدار ایران اسلامی در توازن قدرت در منطقه را کسی رد نمیکند،گفت: امروز نقش ایران اسلامی در منطقه و جهان برکسی پوشیده نیست.

وی با بیان اینکه در دهه مبارک فجر؛ پیروزی انقلاب اسلامی را جشن می گیریم؛ اظهار داشت: همه این پیروزی، عظمت و اقتدار به برکت خونهای پاک شهدا در دفاع از ارزش های والای اسلامی است.

سردار رجبی بیان داشت: به برکت انقلاب اسلامی ملت ما از هجمه سنگین دفاع مقدس بدون هیچ پشتیبانی مادی و نظامی،با توکل به خداوند و تکیه برتوانایی و نیروهای جوان و انقلابی یک تنه در برابر جنگ نابرابر دشمن ایستادگی کرده و به پیروزی رسید.

وی عنوان کرد: در دیگر صحنه های توطئه های دشمن از کودتا و توطئه های قومی گرفته تا جنگ تحمیلی؛ به برکت انقلاب اسلامی همه تهاجمات گسترده دفع شد و فضا و فرصتی که باید در جهت توسعه و آبادانی بکار گرفته میشد با توطئه های ایادی استکبار بسیاری این فرصت ها هدر رفت.

فرمانده قرارگاره استانی شهید شهرامفر افزود: در عرصه های دیگر فرهنگی و اقتصادی نیز هجمه های دشمن به صورت گسترده اعمال گردید اما پیروز این میدان مردم ایران اسلامی بودند که با استقامت صبر؛ اتکا به ارزش های الهی به آن دست یافتند و امروزه در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با اسلام؛ انقلاب اسلامی، مقام معظم رهبری همه مردم تجدید بیعت می کنند.

استقامت ملت در تمامی صحنه های انقلاب به پیروزی و سرافزاری انجامید

وی خاطر نشان کرد: از پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون عرصه های گسترده ای تهدید، تحریم؛ جنگ، توطئه به ملت ایران اسلامی تحمیل شد اما استقامت و پایداری و پیروزی های شکوهمندانه ایران اسلامی در تمامی عرصه ها موجب شده امروزه کشورها برای روابط و مذاکره خود با ایران از هم سبقت بگیرند.

سردار رجبی با بیان اینکه سختی ها و تحریم همزاد با انقلاب اسلامی همراه مردم بوده است، گفت: با صبر و ایستادگی مردم نه تنها با تحریم و فشارها عقب نکشیدیم بلکه با ایستادگی ملت موضوع هسته ای به نتیجه رسید.

اجرای 1360 برنامه به مناسبت دهه‌ فجر در کردستان

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان در ادامه از برگزاری ‌هزار و 360 برنامه در طول ایام‌الله دهه فجر توسط رده های بسیج و سپاه استان خبر داد و افزود: بیشتر این برنامه‌ها با موضوع دهه فجر و عمدتا فرهنگی و 40 مورد از آنها شاخص و محوری هستند.

رجبی گفت: دیدار و سرکشی از خانواده معظم شهدا،برگزاری مسابقات ورزشی؛ کوه پیمایی ، اهدای جهیزیه در قالب برنامه پیوند‌های آسمانی توسط بسیج جامع زنان، افتتاح پروژه‌ها محرومیت‌زدایی در روستاها، برگزاری مراسم رژه موتورسواران و تاکسی‌ها در سطح شهر، عطرافشانی گلزار شهدا، برگزاری نشست‌های روشنگری با موضوعیت وهابیت، سلفیت و استکبار ستیزی و نشست صمیمی با فرزندان شهدای کارمند از جمله برنامه‌های این دهه در استان است.

فرمانده سپاه بیت المقدس افزود: برگزاری برنامه شبی با قرآن با پخش زنده 12 بهمن در مسجد جامع سنندج، دیدار نیروهای مسلح با نماینده ولی فقیه در استان، برگزاری جشنواره منطقه‌ای شعر آئینی با مشارکت استان های همجوار، برگزاری عملیات نورافشانی شهرها، برگزاری همایش استانی روحانیون و طلاب، برگزاری بیش از 70 یادواره شهدا، اعزام اکیپ‌های پزشکی به مناطق محروم،اختتامیه جشنواره آواها، برگزاری نشست‌ آگاهی‌بخشی افسران جنگ نرم؛ برپایی دو بیمارستان صحرایی در کامیاران و دیواندره و برپایی بیمارستان تک تخصصی چشم در سنندج، رونمایی از مستند پیشمرگان کرد مسلمان از دیگر برنامه های سپاه و بسیج استان در ایام دهه مبارک فجر می باشد.

فرمانده سپاه کردستان در ادامه به انتخابات پیش رو اشاره کرد و گفت: انتخابات همواره در کشور ما مهم بوده و هرساله نیز حماسی و پرشور برگزار شده است اما امروزه با توجه به مسائل منطقه و جهانی و پیروزی در برجام؛ اهمیت این دوره از انتخابات را دو چندان کرده است .

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر نقش سپاه در جریان انتخابات پیش‌رو، گفت: سپاه هم در زمینه تلاش در جهت افزایش مشارکت و انتخاب فرد اصلح و شایسته و هم در جهت کمک به تامین امنیت در برگزاری انتخابات ایفای نقش می‌کند.

بازگشایی مجدد بازارچه‌های محلی مرزی کردستان

فرمانده سپاه کردستان در ادامه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مقدمات بازگشایی مجدد بازارچه‌های محلی مرزی استان فراهم شده وطی روزهای آتی این امر انجام می شود.

‌‌ ‌سردار رجبی با اشاره به نقش استانداری ، غیر از نهاد سپاه، در بازگشایی این معابر مرزی؛ گفت:امید است این امر زمینه‌ای برای تامین معیشت مرزنشینان باشد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار