معاون فرهنگی، پرورشی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی:

حضور و بیداری پیام شهدای دانش آموز است

معاون فرهنگی، پرورشی آموزش و پرورش آذربایجانشرقی در یادواره شهدای مدارس زینبیه و ثارالله میانه حضور و بیداری را پیام شهدای دانش آموز دانست.
کد خبر: ۸۶۲۷۷۱۹
|
۰۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در آذربایجان شرقی، طاهر علمی در این آیین با تاکید بر لزوم الگوگیری دانش آمورزان نسل جدید از دانش آموزان نسل اول انقلاب، هدف از برگزاری یادواره های شهدا را معنا کردن حضور در صحنه و بیداری برای دانش آموزان نسل جدید عنوان کرد.

وی با بیان اینکه نسل اول دانش آموزان انقلاب اسلامی به چنان بلوغی دست یافته بودند که با حضور خود در صحنه، 36هزار شهید را تقدیم نظام کردند، شهدای دانش آموز زینبیه را نماد حضور و بیداری معرفی کرد.

علمی درس و پیام آموزش و پرورش را آماده شدن برای صدور انقلاب اسلامی و پیام عزت آفرینی و حماسه سازی آن به جهانیان دانست و افزود: تکریم و تعظیم مقام شهدا، تلاشی مقدس است که این تلاش را به خود دانش آموزان باید بسپاریم.


وی تاکید کرد: اگر دانش آموزان خودشان متولیان و مجریان اجرای یادواره های شهدا شوند آنگاه معنای حضور را راحت تر و و ملموس تر درک خواهند کرد و خواهند فهمید که به دنبال شهید رفتن؛ یک فرهنگ، یک عزت و یک حرکتی الگوساز است.

حمید شکری فرماندار ویژه میانه نیز در ابتدای این آیین با اشاره به جانفشانی های رزمندگان و ایثارگران این شهرستان در دوران دفاع مقدس، مردم میانه را مردمانی قهرمان پرور خطاب کرد و با بیان اینکه در هر عصر قهرمانان خاص خود را در صحنه های مختلف علمی و ورزشی و رزمی دارند، خاطرنشان کرد: شهدای زینبیه و ثارالله نیز قهرمانانی بودند که مظلومانه در برابر دشمن ایستادند.

آیین گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانش آموز بمباران هوایی مدارس زینبیه و ثارالله میانه با حضور بیش از 300 نفر از دانش آموزان بسیجی، فرهنگیان، مردم و مسئولان این شهرستان در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میانه برگزار شد.


ارسال نظرات
آخرین اخبار