حيات وحش شهرستان ملكشاهي هنگام سرما و برف شديد، بیش از ساير مواقع سال در معرض تهديدات احتمالي قرار مي گيرند.
کد خبر: ۸۶۲۷۶۷۳
|
۰۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۴
به گزارش خبرگزاری بسیج، در فصل سرد سال و مواقع برف و يخبندان ، حيات وحش شهرستان بويژه پرندگان به دليل تهديدات مختلف ،آسيب پذيرتر هستند.

شكار غيرقانوني در روزهاي برفي توسط صيادان ،اتلاف بر اثر ورود به حريم شهرها و مناطق مسكوني، كمبود منابع تغذيه، شكار توسط ساير حيوانات وحشي و ... از جمله تهديدات حيات وحش در فصل زمستان و روزهاي برفي هستند.به همين دليل ضروري است در اين مواقع از سال، با بكارگيري حداكثري امكانات از حيات وحش حفظت بعمل آيد .

اقداماتي نظير مقابله جدي با شكارچيان غيرقانوني ، پخش علوفه، دانه در زيستگاهها و آگاه سازي عمومي و... از جمله اقدامات زيست حفاظتي هستند كه ضروت آنها در اين مواقع بيشتر مي شود.

"حامد همتي" رئيس محيط زيست شهرستان ملكشاهي در گفتگو با خبرنگار ما گفت: در شهرستان ملكشاهي منطقه حفاظت شده وجود نداد وكليه زيستگاهها ومناطق بصورت آزاد مي باشد.

وي اظهاركرد: در روزهاي برفي گشت مستمر در محيط زيست شهرستان جهت جلوگيري از شكار غيرقانوني انجام مي شود.

همتي افزود: جهت توزيع دانه در بين زيستگاههاي شهرستان، رايزني هاي لازم انجام گرفته و درصورت تخصيص دانه، در بين زيستگاهها و مناطق شهرستان توزيع خواهد شد.

رئيس محيط زيست شهرستان ملكشاهي تصريح كرد: تعامل با نهادهاي مختلف از جمله منابع طبيعي و دامپزشكي وجود دارد و درصورت مشاهده بيماري در حيات وحش شهرستان از طريق دامپزشكي اقدام مي گردد.

وي اذعان كرد: منطقه ويژدرون شهرستان ملكشاهي بخاطر وضعيت توپوگرافي و دارابودن انواع پستانداران قابليت تبديل به منطقه حفاظت را دارد و در حال پيگيري تبديل اين منطقه به منطقه حفاظت شده يا شكار ممنوع هستيم.

همتي در پايان گفت: در حيات وحش شهرستان ملكشاهي؛ پستانداران، پرندگان، خزندگان وآبزيان وجود دارد.
ارسال نظرات