با سخنرانی مصطفی احمد از نیجریه در گلوگاه برگزار گردید:

همایش مقاومت اسلامی از سوریه تا نیجریه در گلوگاه برگزار شد

همایش بزرگ مقاومت اسلامی از سوریه تا نیجریه همراه با گرامیداشت شهدای مدافع حرم و شهدای مظلوم نیجریه با سخنرانی مصطفی احمد از کشور نیجريه در گلوگاه برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۲۷۶۲۵
|
۰۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۱:۱۳




به گزارشروابط عمومی و تبلیغات ناحیه مقاومت بسیج گلوگاه، همایش بزرگ مقاومت اسلامی از سوریه تا نیجریه همراه با گرامیداشت شهدای مدافع حرم و شهدای مظلوم نیجریه با سخنرانی مصطفی احمد از کشور نیجریه، عصر روز شنبه در مجتمع فجر اداره فرهنگ‌وارشاد اسلامی گلوگاه برگزار شد.

مصطفی احمد در این همایش ضمن تعریف حادثه تروریستی در کشور نیجریه گفت: ارتش نیجریه با متهم کردن جنبش اسلامی به تلاش برای ترور فرمانده ارتش این کشور و همچنین مسدود کردن راه‌ها به دلیل تجمعات، به حسینیه «بقیه الله» در شهر زاریا و منزل شخصی «ابراهیم زکزاکی» رهبر شیعیان نیجریه حمله‌ور شده و صدها مسلمان را به شهادت رساندند.

وی افزود: ارتش نیجریه اقدام به آتش‌زدن منزل شیخ زکزاکی کرده و با تخریب بخش زیادی از خانه، شماری از افراد همراه شیخ را کشته و شیخ زکزاکی را بازداشت کرده است.

مصطفی احمد گفت : در منزل آیت‌الله زکزاکی یک زن باردار نیز بوده که مورد اصابت گلوله قرار گرفته، که زن و نوزادش نیز کشته شدند.وی ادامه داد: شیخ زکزاکی ۶ پسر داشت که سه نفر از آن‌ها سال گذشته در جریان حمله ارتش به راهپیمایی روز قدس سال گذشته شهید شدند و سه پسر باقی‌ مانده وی در این حوادث شهید و یکی از دختران ایشان نیز زخمی شده است.

سخنران این همایش تصریح کرد: چندی پیش در طی تماسی با انجمن اتحاد اسلامی کشورمان نیجریه داشتیم، با خبر شدیم که ۳ عضو از انجمن با آیت‌الله شیخ ابراهیم زکزاکی در زندان ملاقاتی داشتند که شیخ زکزاکی مورد اصابت ۵ گلوله و همسر ایشان نیز مورد اصابت ۳ گلوله از ناحیه سر، شکم و پا قرار گرفته بودند.

مصطفی احمد خاطر نشان کرد: ارتش نیجیریه شروع به نابود کردن مردم شیعه کرده است. ما مردم نیجریه باید مانند مردم ایران باشیم که در هشت سال دفاع مقدس که کشور عراق جنگ را به ایران تحمیل کرده بود جان خود را فدای نظام جمهوری اسلامی ایران کردند.

وی تأکید کرد: کشورهای استکباری که به حقانیت اسلام پی برده‌اند و در حمله‌های وحشیانه با به شهادت رساندن شیعیان خشم خود را بر سر مردم بی‌گناه و بی‌دفاع فرود می‌آورند.

مصطفی احمد گفت: مردم شیعه و سنی باید وحدت خود را همچنان حفظ کنند تا دشمنان نتوانند دین و مذهب ما را نابود کنند.

در پایان همایش نیز یادی از شهید مدافع حرم عبدالرحیم فیروزآبادی نیز شد و از پدر این شهید بزرگوار نیز تجلیل به‌عمل آمد.

Description: C:\Users\1369\Desktop\18-1.jpg

شهید فیروزآبادی در۱۶ آذرماه جاری به همراه ۳ بسیجی دیگر از نیروهای مازندرانی برای دفاع از حرم حضرت زینب (س) و مقابله با تروریست‌ها در سوریه به شهادت رسیدند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار