عبدی بنافتی مدیرکل امور روستایی مازندران
عبدی به اقدامات عمرانی انجام شده در روستاهای استان نیز اشاره کرد و افزود: در هر روستا دو پروژه عمرانی در دست اجرا است که در مجموع 4 هزار پروژه در حال احداث است.
کد خبر: ۸۶۲۷۶۲۲
|
۰۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۵



به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری مازندران گفت: روستاهای فاقد طرح هادی بازنگری و در روستاهای فاقد طرح هادی اجرایی می‌شود.

جان‌الله‌عبدی در حاشیه برگزاری آزمون جامع دهیاری‌ها استان مازندران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مازندران 2 هزار و 17 دهیاری مصوب دارد که تاکنون یک‌هزار و 916 دهیاری در این استان در حال فعالیت هستند.

وی درباره برگزاری آزمون دهیاران استان مازندران که با حضور یک‌هزار و 400 نفر از دهیاران برگزار شد، تصریح کرد: این آزمون برای دهیارانی که از قبل دوره‌های آموزشی مربوط به دهیاری‌ها را دیده‌اند برای ارتقاء دانش علمی و فنی این افراد براساس دستورالعملی که در اختیار داریم برگزار شد.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری مازندران به اقدامات انجام شده در سطح دهیاری‌های استان نیز اشاره کرد و یادآور شد: در حال حاضر مدیریت بحران با عنوان خانه‌های هلال احمر روستایی در 131 روستا مشغول فعالیت هستند و همچنین مدیریت پسماند در سطح روستاهای استان انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه بر اساس برآورد انجام شده هر روستایی در روز 750 گرم زباله تولید می‌کند، خاطرنشان کرد: برای ساماندهی این زباله‌ها نیاز به برنامه جامع در سطح روستاها داریم که دهیاری‌ها برنامه جامع ساماندهی زباله را انجام می‌دهند.

عبدی به اقدامات عمرانی انجام شده در روستاهای استان نیز اشاره کرد و افزود: در هر روستا دو پروژه عمرانی در دست اجرا است که در مجموع 4 هزار پروژه در حال احداث است.

وی با اعلام اینکه مازندران سال گذشته در طرح نهضت آسفالت با مشارکت روستاییان رتبه نخست کشور را کسب کرد، گفت: این طرح پس از موفقیت در مازندران قرار است در کل کشور اجرایی شود.

مدیرکل دفترامور روستاییو شوراهای استانداری مازندران با اشاره به ایجاد دهیاری در بین روستاها بالای 400 خانوار کشور، بیان کرد: با اجرای این مصوبه دولت بیش از 400 دهیاری دیگر در استان اضافه می‌شود.

وی با اشاره به نزدیک بودن ایام دهه فجر و لزوم فضاسازی دهیاران در سطح روستاها از افتتاح بیش از 200 پروژه عمرانی در مازندران خبر داد و گفت: این پروژه‌ها با اعتباری حدود 15 میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد.

عبدی به اقدامات انجام شده برای اجرای‌ طرح‌های هادی در بین روستاهای مازندران نیز اشاره کرد و ادامه داد: طرح هادی در 700 روستای استان اجرا شد که در برخی از روستاها برای آزادسازی و تامین اعتبار با مشکلاتی مواجه هستیم قرار است که بنیاد مسکن ورود پیدا کند و نسبت به رفع مشکل اقدام کند.

وی در پایان گفت: در روستاها فاقد طرح هادی طرح بازنگری اجرای این طرح انجام و از سال آینده طرح‌های روستایی پیگیری می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها