آقای مجتهد، آن موقع که در مسند های مختلفی چون شورا، ریاست جمهوری، خبرگان و مصلحت بودید به فکر زندگی مردم نبودید، برای اصلاح نظام بانکی، دانشگاه اسلامی و ... حتی دغدغه نشان ندادید تا از حالت ربا و غیر الهی به سمت اسلامی جریان یابد؟ اقدام پیشکشتان!
کد خبر: ۸۶۲۷۶۱۸
|
۰۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۰:۵۶



به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال گفت: اقتصاد کشورهای غربی در حال فروپاشی است و آنها به دنبال بازار مصرف کشورهای 80 میلیونی هستند تا کالاهای خود را به‌ فروش برسانند.

حسن عباسی در همایش بررسی «نفوذ» در سالن الغدیر سپاه کربلا مازندران با بیان اینکه ‌حماسه ششم بهمن آمل یکی از حماسه‌های ماندگار ایران اسلامی به‌ شمار می‌رود، افزود: ‌اگر این رشادت‌ها فراموش شود‌ نسل جوان به سادگی از کنار آنها می‌گذرد.

وی با اشاره به اینکه انقلاب مصر پس از یک سال نابود شد، اظهار داشت: انقلابی که نتواند خود را حفظ کند به دوران قبل از انقلاب بازمی‌گردد به همین دلیل درحال حاضر کشور مصر از درون به بحران تبدیل شده است.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال کشور با بیان اینکه پدیده مهدویت و ظهور خود یک انقلاب است، ادامه داد: امروز جریانی در کشور وجود دارد که مواضع‌اش را صریح نمی‌گوید.

عباسی با بیان اینکه برخی‌ها حرف‌های فریبنده می‌زنند و می‌گویند نیازی نیست انقلاب ‌را به کشورهای دیگر صادر کنیم، اضافه کرد: گروهی از افراد در کشور حاکمیت دوگانه «ثروت یا قدرت» را مطرح می‌کنند.

دکتر عباسی انقلاب اسلامی سال57 را مقدمه و کف انقلاب بزرگ دانست و گفت: انقلاب اسلامی تا ظهور حضرت صاحب الزمان (عج) ادامه دارد لذا پس از وجود آوردن انقلاب در حال حاضر برای نگه داشتن امانت باید انقلابی باقی بمانیم و دوره زمینه سازی را طی کنیم تا انرا بدست صاحب اصلی اش بسپاریم که انقلاب اسلامی بزرگ جهانی را رقم خواهد زد.

وی ضمن اشاره به گفتمان دولت دهه 70 که شعار "یک مملکت یک دولت، آنهم به حرف دولت" را القا می کرد اظهار داشت: قبلا برخی به غلط در جهت اهداف دشمن معتقدبودندحاکمیت ایران دوگانه است یعنی حاکمیتی منتصب و حاکمیتی منتخب، اما امروز دیگر به آن صراحت نمی گویند و برای ایجاد دو دسته گی و نفاق، القا شیطانی دارند که معتقدند در شرایط حاضر، جمهوری اسلامی کفایت می کند و انقلاب اسلامی کاربردش برای سال57 بود و تمام شد.

دکترای سیاسی اسلامی قائل بودن دولت در نگاه مطلق به خود را مترود خواند و افزود: گرچه عدهای لیبرال بران باورند باید به خود توجه کنیم و در موضوع ظلم مستکبرین بر اطرافیان ورود نکنیم اما واقیعیت ادیان الهی و ارزش های انسانی این است که باید برای ایجاد تمدن نوین اسلامی به یاری مظلوم شتافت و اگر نظام انقلاب اسلامی به سوریه، لبنان، عراق و ... توجه دارد به سبب تحقق گفته حق است و همین مبارزات و حماسه آفرینی در سوریه و ... ابهت و قدرت نظام اسلامی را نشان می دهد.

وی در توضیح پیامد دیدگاه معتقدین به اینکه جمهوری اسلامی در ایران کفایت می کند نه انقلاب اسلامی، گفت: در ابتدا اینان می خواهند با این نقشه بگویند درجمهوری اسلامی وجود ارتش جمهوری اسلامی به عنوان نیروی نظامی کافی است و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای ابتدای انقلاب بود و کاربردی ندارد یا دادگاه اسلامی کافی است و دادگاه انقلاب اسلامی بی معناست، و تا جاییکه بگویند در جمهوری اسلامی رئیس جمهور کافی است و رهبری انقلاب معنا ندارد و با این القائات با نفوذ در مراکز تصمیم سازی و تصمیم گیری در مدتی بعد قانونا آرمان الهی اسلامی و شورای نگهبانی که حافظ حکومت اسلامی است را حذف کنند و اعلام کنند جمهوری اسلامی معنا ندارد و آنرا را لیبرال کمونیست و ... کنند.

عباسی تحقق تمدن نوین اسلامی را با انقلاب اسلامی و داشتن روحیه اتقلابی، ایمانی و بسیجی دانست و افزود: دنبال رو های "کد خدا" گرچه خود را متعلق به اسلام می دانند اما عملا ثابت کردند خدارا نمی بینند و قدرت حقه خدا را قبول ندارند که دنباله روی "کدخدا" هستند.

وی با اشاره به اینکه در گذشته برخی از گروه‌ها به صورت صریح جریان امام خمینی (ره) و سخنان ایشان را در قالب انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی تحریف می‌کردند، افزود: رهبر معظم انقلاب هوشمندانه مواضع خود را در زمینه نظام بیان کردند و فرمودند من دیپلمات نیستم، یک انقلابی هستم.‌

عباسی با اشاره به اینکه امروز بزرگان نظام می‌فرمایند نظام بانکی ایران، اسلامی نیست، ادامه داد: امام خمینی (ره) فرمودند اگر بانک‌های کشور اسلامی نشود یعنی نظام جمهوری اسلامی ما در واقع اسلامی نیست.‌

وی با بیان اینکه برخی از مسئولان پشت اسم‌های بزرگ پنهان می‌شوند، اضافه کرد: ساختار دروس نظام علوم انسانی دانشگاههای ما بر مبنای علوم غربی و غیر الهی تهیه و تدریس می شود و برهمین اساس حدود 2 میلیون دانشجوی علوم انسانی در دانشگاه‌ها در حال تحصیل‌ هستند که عملا ‌اینها دروس غیرتوحیدی فرا می گیرند.‌

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال کشور بیان کرد: رهبر معظم انقلاب در جمع نمایندگان مجلس خبرگان رهبری فرمودند اگر بانک‌ها دارای ربا باشد، کشور اسلامی نیست.‌

عباسی با اشاره به اینکه تا سال آینده 2 تا 3 هزار برند خارجی در کشور مشاهده می‌شود، تصریح کرد: بورس پدیده‌ای که ذاتش قمار است و باید برای آن چاره‌ای اندیشیده شود.

وی با بیان اینکه نمایندگان مجلس خبرگان رهبری باید پشتوانه و کمک‌کار ولی امر مسلمین در اصلاح امور جامعه بوده و دغدغه اجرای حکومت فقه اسلامی داشته باشند، افزود: مردم دغدغه داران حکومت فقه اسلامی را باید برای مجلس انتخاب کنند وبرای مجلس شورای اسلامی هم به کاندیدایی رای دهند که واجد شرایط باشند و بتوانند نظام پولی و بانکی کشور را اصلاح کنند.

دکتر عباسی با اشاره به ثبت نام بیشمار شخصیت ها برای خبرگان گفت: آقای مجتهدی که ثبت نام کردی و به ظاهر احساس مسئولیت نشان می دهید، شما که در طول سی و اندی سال از عمر نظام اسلامی در مسند های مختلفی چون مجلس شورا، ریاست جمهوری، خبرگان و مصلحت بودید آیا به فکر زندگی مردم و آخرتشان بودید، چرا برای اصلاح نظام بانکی در جمهوری اسلامی حد اقل حتی دغدغه نشان ندادید تا از حالت ربا به سمت اسلامی جریان یابد؟ اقدام پیشکشتان!

وی با یادآوری آمار ارائه شده دکتر لاریجانی در دیدار با آیه الله جوادی آملی با ابراز تاسف از اینکه زندگی بیش از80درصد مردم جامعه از طریق ربا بانکی تامین می شود ادامه داد: آقای باصلاح دلسوز، چرا در مدت مسئولیت خود حتی یک بار پیشنهاد اصلاح مبانی دروس دانشگاه در نظامی که اسلامی است را ندادید واهتمام بر حفظ همان مبانی غربی در دروس علوم انسانی داشتید؟!

این استاد دانشگاه خواستار اصلاح زیرساخت140 گانه نظامات اسلامی درکشور اسلامی شد و گفت: مادامی که نظام بانکی ربوی در کشور باشد و مردم با ربایش زندگی کنند نتیجه آن می شود که نماز ها به بالا نرود و گناه همه مردم بر گردن مسئولین نظام اسلامی است و در روز قیامت باید پاسخ دهند.

او معتقد است در اقتصاد فقهی اسلام، پول نباید کار کند و این خصیصه بانک ربوی است، لیکن در نظام اسلامی وجود اقتصاد ربوی شایسته جامعه مسلمان نیست.

این مسئول افزود: در حالی که ملت ما درمباحث مذهبی اربعین حسینی، سیاسی انتخابات و انقلابی مقابله با ظلم در جهان بویژه سوریه، لبنان و عراق که از جان و خون خود گذشتند عملا با مشارکت میلیونی ثابت کردند الهی و انقلابی اند مسئولین، سفره های این مردم را با معاملات بانکی موجود حرام کردند!

وی خاطر نشان کرد: در دوره ای که ادعای درک امام می شود، حرف از سخن امام به میان می اورند اما در مرحله عمل خلاف آنرا انجام می دهند، در زمان حیات امام شعار اسلام منهای روحانیت سر داده می شد و امروز پدیده ای امد که شعار می دهند روحانیت منهای اسلام و از بیان کلام وحی هراسانند.

دکتر عباسی بیان کرد: در ابتدای انقلاب اسلامی مسئولینی که محاسن خود را زیر تیغ حرام می بردند کتاب هایی با موضوع اقتصاد لیبرال را به خورد اقتصادجامعه می دادند و امروز کسانی که محاسن هم دارند، لباس روحانیت هم دارند کتابی را در جامعه تزریق می کنند که یک ایه و سخن از ائمه(ع) درآن نیست، کتابی را با عناوین امنیت ملی و نظام اقتصادی ایران که الگویی از اقتصاد کینزی است برای جامعه ارائه می دهند و اصرار هم دارند تا در مجلس حمایت شود!

دکتر سیاستمدار جامعه اسلامی ادامه داد: در کشور باید توجه ویژه ای به تحول علوم انسانی برای خروج از مبانی غرب و غیر الهی داشت ، لذا مجتهدی که در سطح اجرای حکومت فقه اسلامی ، دنیا و آخرت مردم ، دغدغه دارد شایسته مجلس خبرگان است.

عباسی با بیان اینکه فتنه اصغر فتنه آمریکا و غرب است که خود را حق می‌دانند، افزود: فتنه اوسط جریان تکفیری را در جهان به‌راه انداخت و در حال ایجاد جنگ مذهبی هستند که 30 سال طول می‌کشد.

وی بیان کرد: فتنه اکبر آمده و می‌گوید دیگر ایران مانند شوروی از هم پاشیده نمی‌شود و باید مثل تغییر نظام در کشور چین با ایران برخورد شود یعنی پوسته جمهوری اسلامی باشد اما از درون لیبرال و غربزده گردد.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال کشور با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی برنامه ششم کشور را به دولت پس فرستاد چون این برنامه برپایه اقتصاد مقاومتی برنامه‌ریزی نشده بود، گفت: تعجب آور است و بهتر آنکه بگوئیم برنامه ریزان ، تصمیم سازان و تصمیم گیران جادو شدند و در حالیکه چند سالی است اقتصاد کشورهای غربی فروپاشیده لذا مسئولین ذوق زده ما شتابان به دنبال ورود غرب به بازار هستند.

وی گفت: البته غربیها خوب می دانند با توجه به اینکه بازار مصرف کشورهای غربی رو به نابودی می رود، انچنانکه در هنگام فرو پاشی شوروی توانستند با ایجاد فرصت مناسب، بازار آنجا را برای تقویت اقتصاد خود بکار گیرند، با برقراری ارتباط در ایران بازار 80 میلیونی بدست آورده و کالاهای خود را به‌ فروش برسانند.

عباسی با بیان اینکه به اسم اقتصاد مقاومتی در حال پیاده کردن اقتصاد نئوکنزی در کشور هستند، افزود: دولت موضع خود را تغییر نداده و کتاب امنیت ملی و نظام اقتصادی ایرانی که سالها قبل براساس دیدگاه لیبرالی و اقتصاد کینزی نوشته را مبنای برنامه ششم خود قرار داد و صریحا بیان می کنیم این با سیاست اقتصاد مقاومتی ای که اخیرا بیان شده مغایرت داشته و در نتیجه دولت برنامه جدیدی را ننوشته است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها