خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در جلسه اخلاق مدیران استان:
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: تنها در شرایطی می توان شاهد رفع مشکلات فرهنگی در جامعه بود که نماز به صورت اصولی و درست تبلیغ شود.
کد خبر: ۸۶۲۷۵۷۲
|
۰۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۷
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، حجت الاسلام و المسلمین «سید مهدی قرشی» صبح امروز در جلسه اخلاق مدیران استان که در محل حسینیه سپاه شهدا برگزار شد، با اشاره به پیش رو بودن دهه فجر انقلاب اسلامی و جشن های مردمی ایام الله دهه فجر، اظهار کرد: گرامیداشت ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی وظیفه مسئولین و مدیران است که باید به بهترین وجه انجام شود.

وی افزود: روزهای حساس و مهم در تمام جوامع انسانی به بهترین شکل گرامی داشته می شود و به همین دلیل باید شاهد بزرگداشت یوم الله 22 بهمن ماه در سراسر کشور و توسط مردم و مسئولین باشیم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، در ادامه خاطرنشان کرد: تذکر روزهای خدادادی به مردم و مبانی الهی این روزها برای مردم جزو وظایفی است که مدیران به خصوص مسئولین فرهنگی باید توجه ویژه داشته باشند؛ در این راستا باید برنامه های تاثیرگذار فرهنگی مدنظر باشد.

وی، با اشاره به اینکه زندگانی امام علی(ع) و بزرگان دینی سراسر به عنوان نمونه بارز زندگی اسلامی شناخته می شود، تاکید کرد: نگاه به زندگی بزرگان دینی انسان را تنها به یاد خدا و معارف اسلامی می اندازد، تقوا، اخلاص و خدامحوری مهم ترین نکاتی است که در زندگی امام علی(ع) و معصومین(ع) به وضوع قابل مشاهده و درک است.

حجت الاسلام قرشی، نجات انسان از دشواری های زندگی را مصداق یوم الله دانست و ابراز داشت: دهه فجر انقلاب اسلامی یادآور روزهایی است که مردم ایران اسلامی را از عذاب به سوی نور الهی هدایت می کند.

وی، نعمت الهی پیروزی انقلاب اسلامی را جزو ودیعه های خداوندی برشمرد و تصریح کرد: باید در راستای بصیرت افزایی در میان مردم تلاش شود تا چشم ملت در برابر هر اتفاقی بیدار و روشن باشد.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان غربی، در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به برگزاری اجلاس سراسری نماز و تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی به مسئولین ستادهای اقامه نماز، گفت: توجه مسئولین به اقامه نماز مصصداق بارز آیه شریفه «تنهی عن الفحشاء و المنکر» است که متاسفانه در برخی مواقع شاهد کم کاری و شاید بی توجهی به این مسئله هستیم.

وی، ضمن بیان این نکته که اقامه نماز و توجه به اقامه نماز اول وقت در جامعه و به خصوص ادارات دولتی، جزو اصول اولیه قبول مسئولیت در سمت مدیریت است، بیان داشت: حتی اگر تمام بودجه فرهنگی صرف ترویج صحیح نماز در جامعه شود بازهم جای کار دارد چراکه بر اساس آیات قرآن کریم ترویج اصولی نماز موجب موفقیت در امورات فرهنگی و دینی خواهد شد.

حجت الاسلام قرشی، در ادامه خاطرنشان کرد: گاهی اوقات مسیر را به صورت اشتباه می پیماییم که در این صورت تنها با توسل به معارف الهی می توانیم زمینه بهبود شرایط را شاهد باشیم.

وی، تمام مدیران دستگاه های اجرایی استان را به اقامه نماز اول وقت و ترغیب کارکنان به این امر مهم فراخواند و از آن ها درخواست کرد تا اقدامات لازم برای بهبود شرایط دینی و فرهنگی در نهادهای مختلف را فراهم سازند.

امام جمعه ارومخیه، در پایان اذعان داشت: متاسفانه شاهد این امر هستیم که خخانواده ها برای امورات غیرضروری خود مخارج فزاینده ای صرف می کنند اما در بحث دینی و به خصوص انس با قرآن چندان رغبتی در میان آن ها وجود ندارد. برای اصصصلاح این امر نیز باید فرهنگسازی لازم توسط مدیران و به خصوص دستگاه های اجرایی انجام شود.

ارسال نظرات