مسئول بسیج جامعه زنان گفت: مسائل مطرح شده در کنوانسیون حقوق کودک بر اساس آموزه های دینی و بر مبنای عقلانیت اسلامی ما کاملا مردود است نکات تربیتی و آموزشی موجود در این کنوانسیون نگاه کاملا مادی دارد و نقش تربیتی پدر و مادر به شدت در این کنوانسیون کمرنگ بوده و حتی نادیده گرفته شده است.
کد خبر: ۸۶۲۷۴۵۷
|
۰۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۲
مینو اصلانی مسئول بسیج جامعه زنان در گفتگو با خبرنگار حوزه خانواده خبرگزاری بسیج گفت: کنوانسیون حقوق کودک یکی از کنوانسیون هایی است که ما در دوران اصلاحات به آن پیوستیم و بسیاری از مفاد این کنوانسیون از طرف اندیشمندان غربی زیر سوال رفته است.

وی با بیان اینکه این کنوانسیون کودک را تا 18 سال معرفی می کند در حالی که امروز روانشناسان بسیاری از کشورهای غربی این مسئله را مردود می دانند افزود: بر اساس عقل هم اگر انسان پیش رود عقلانیت حکم نمی کند که یک بچه شیرخواره با یک بچه ده ساله و دوازده ساله و همین طور پانزده ساله و هجده ساله نیازها و حقوق یکسانی داشته باشند این مسئله در هیچ عقل و باوری نمی گنجد و متاسفانه این کنوانسیون سخیف کودک را به این شکل معرفی کرده است.

اصلانی اظهار داشت: این مسائل بر اساس آموزه های دینی و بر مبنای عقلانیت اسلامی ما کاملا مردود است نکات تربیتی و آموزشی موجود در این کنوانسیون نگاه کاملا مادی دارد و نقش تربیتی پدر و مادر به شدت در این کنوانسیون کمرنگ بوده و حتی نادیده گرفته شده است.

مسئول بسیج جامعه زنان تأکید کرد: نوع نگرش به بلوغ در این کنوانسیون اصلا نگرش منطقی نیست دختران در یک سنی به بلوغ می رسند و پسران در سنی متفاوت ولی در این کنوانسیون اصلا راجع به این دوران بسیار حساس و سرنوشت ساز سخنی به میان نیامده و جنبه های تربیتی، روحی و روانی که نوجوانان و جوانان در این سن با آن مواجه هستند به شدت مغفول مانده است.

اصلانی با اشاره به اینکه ما در حوزه کودک حرف های بسیار شگفت انگیز و مبنایی داریم گفت: ما آموزه های دینی و نکات تربیتی از پیامبر (ص) داریم که در سیره عملی ایشان ملاحظه می شود ارتباط ایشان با کودکان و نحوه برخورد با آنها باید نظریه پردازی شود و جزء نظریه های تربیتی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه نکاتی که اهل بیت علیهم السلام چه در گفتار و چه در رفتارشان با کودکان و نوجوانان و جوانان به ما معرفی می کنند بسیار در این زمینه راه گشا است ادامه داد: ما یک بحث مبنایی در خصوص جوان داریم که بسیاری از زیبایی ها در دوران جوانی تعریف می شود در روایات داریم که امام حسن (ع) و امام حسین (ع) سرور جوانان اهل بهشت هستند باید توجه کرد که بحث جوان در یک مسیر تکاملی چه جایگاهی دارد و ویژگی های دوران جوانی باید در قالب دروس مختلف درسی در آموزش و پرورش و مراکز آموزشی احصاء شود و مورد استفاده معلمان و مربیان قرار گیرد.

اصلانی افزود: مربیان باید با دوران تکاملی کودک و نوجوان آشنا شوند نحوه رفتار با نوجوان و جوان از زمین تا آسمان متفاوت است رفتار والدین بایک کودک زیر هفت سال با یک کودک بالای هفت سال کاملا از لحاظ متون دینی ما و نکات اهل بیت متفاوت است.

مسئول بسیج جامعه زنان با بیان اینکه این کنوانسیون باید کاملا نقد شود خاطرنشان کرد: حتی به نظر من باید از این کنوانسیون به خاطر ضعفهای بسیار شدید و کم و کاستی در معرفی سنین مختلف خارج شویم این کنوانسیون به شدت و از جهت تربیتی و آموزشی نگاه درست و دقیق به دوران های مختلف ندارد.

ارسال نظرات