نماینده ولی‌فقیه در استان‌های خراسان:

بزرگداشت دهه مبارک فجر به گونه‌ای باشد که دشمن احساس نافرجامی کند

نماینده ولی‌فقیه در استان‌های خراسان تاکید کرد: بزرگداشت دهه مبارک فجر باید به گونه‌ای باشد که دشمن احساس نافرجامی در بحث برنامه‌هایی که علیه ایران دارد، داشته باشد.
کد خبر: ۸۶۲۷۳۸۶
|
۰۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی،  آیت‌الله عباس واعظ طبسی در جمع مسئولان و اعضای ستاد بزرگداشت دهه مبارک فجر خراسان‌رضوی اظهار‌ داشت: نخستین نکته‌ای که می‌خواهم تذکر دهم مسئله رعایت دقیق رفتار ائمه اطهار(ع) و رسول اکرم(ص) در ارتباط با مسائل سیاسی، اجتماعی و مردمی است.

وی افزود: امام رضا(ع) می‌فرمایند رسول خدا به هر انسان صاحب کرامت، بزرگوار و باگذشت بسیار احترام می‌گذاشتند، به گونه‌ای که به چنین افرادی مسئولیت هدایت قبیله را داده و به‌عنوان نماینده خود منصوب می‌کردند.

نماینده ولی‌فقیه در استان‌های خراسان با بیان اینکه نخستین تکلیف، شناخت انقلاب و انقلابیون است، خاطرنشان کرد: باید روش‌هایی همراه با اخلاص و کار برای رضای خدا را درک کرده و حرکات مرموز فتنه‌گران را به‌خوبی بشناسیم و در تبیین مسائل سیاسی آنچنان قوی باشیم که به خوبی مردم را آگاه کنیم.

آیت‌الله واعظ طبسی با اشاره به اینکه جوانان نقشی کلیدی در پیروزی‌های انقلاب و دفاع مقدس داشتند، عنوان کرد: کرامت، اخلاص و فضیلتی بالاتر از اینکه نیروی جوان از همه چیز خداحافظی کند و برای پیروزی اسلام در جنگ حاضر شود؛ وجود ندارد، قبل و بعد از انقلاب از اینگونه جوانان پاکدل، پاکیزه و حزب اللهی زیاد بودند و باید قدر آنها را بدانیم.

وی افزود: نباید به دشمن مجال داد تا با افکار جوانان بازی کند، زیرا این انقلاب هزینه‌های سنگینی داشته و بهشتی‌ها و مطهری‌ها در این راه شهید شده‌اند و جوانان زیادی در این راه خون خود را تقدیم کردند.

نماینده ولی‌فقیه در استان‌های خراسان با تأکید بر اینکه تأثیر انقلاب ایران در دیگر کشورها هم دیده شده، بیان کرد: در جامعه امروز مشکلات یمن، سوریه، عراق، ترکیه و دیگر کشورهای منطقه و جهان را شاهد هستیم و جهان امروز تحت تأثیر قدرت ایران است.

آیت‌الله واعظ طبسی تصریح کرد: یکی از چهره‌های منافق می‌گفت اگر 15 سال جنگ مسلحانه بکنید پیروز می‌شوید، اما با هدایت امام راحل(ره) به پیروزی رسیدیم و این پیروزی با خون پاک شهدا مستدام ماند و امیدواریم که به یاری خدا تا آخرین لحظه این راه را ادامه دهیم.

وی تأکید کرد: اهمیت این انقلاب بسیار مهم است، نمی‌گوییم از نظر علم و صنعت جزو کشورهای اول هستیم، اما اگر خودمان را با آمریکا و آلمان مقایسه کنیم آن گاه به این نتیجه می‌رسیم که قدم‌های خوبی برداشته‌ایم.

آیت‌الله واعظ طبسی با بیان اینکه عید دهه فجر بزرگترین عید در کشور ایران است،گفت: امام خمینی(ره) با تدبیر و بیان حکمت‌آمیز خود انقلاب را به ثمر رساندند و امروز شاهد پیروزی بزرگی بوده و در این راستا می‌توان گفت عید فجر در واقع موسم احیاء ارزش‌های انقلابی و اسلامی است.

وی ضمن تأکید بر‌اینکه نباید در تبلیغات مبالغه کرد، افزود: راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن و بزرگداشت دهه مبارک فجر باید به گونه‌ای باشد که دشمن احساس نافرجامی در بحث برنامه‌هایی که علیه ایران دارد، داشته باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان‌های خراسان با اشاره به اینکه ایمان، اخلاص، تقوی، پاکی، پاکیزگی، توکل به خدا، توسل به ائمه اطهار(ع) و احساس مسئولیت در مقابل خدا، دین و مردم ویژگی بارز امام راحل(ره) بود، گفت: امیدواریم که همگان همچون ایشان عمل کنند؛ پرچم‌هایی که به عنوان جشن پیروزی، تبریک و مسرت برافراشته می‌شوند، باید مردمی باشند.

آیت‌آلله واعظ طبسی ضمن تشکر از فعالیت‌های مفید و سودمند صدا و سیما، تصریح کرد: اما معنای این حرف رضایت از تمام برنامه‌ها نیست، هرچند که باید از اقدامات مؤثر تجلیل شود؛ صدا و سیما باید آنچه که در تدبیر و اندیشه یک اندیشمند است برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم‌ دهه فجر استفاده کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان‌های خراسان با اشاره به برگزاری مراسم یوم‌الله 22 بهمن، خاطرنشان کرد: در راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن بار دیگر با حضور پررنگ ملت ایران برگ زرین دیگری رقم می‌خورد.

وی گفت: پس از پیروزی انقلاب بارها از من خواسته شده تا خاطرات خود را بگویم و یا اجازه چاپ کتاب این خاطرات را بدهم، اما من راضی نیستم تا زنده‌ام تعریف، تمجید و توصیفی از اقدامات انجام شده‌ام روی کاغذ بیاید، زیرا تمام این کارها برای رضای خدا بوده است و درخواست دارم که کتابی به نام من چاپ نشود.


ارسال نظرات
پر بیننده ها