علی اشرف خانلری
خبرگزاری بسیج: جشنواره "شهر مهر" که برای اولین بار در شهر تهران در منطقه 20 به اجرا درآمده، 15 مدرسه از این منطقه جنوبی را زیر پوشش قرار داده است.
کد خبر: ۸۶۲۷۱۰۶
|
۰۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۵

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛  برومند نامداری معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 20 با بیان این مطلب گفت: جشنواره اجتماعی و فرهنگی شهر مهر، اصول و مبانی اخلاق شهروندی را بر مبنای سیره پیامبر اسلام(ص) و با روش های نو و مخاطب پسند به شهروندان ارائه می کند که در نخستین فاز اجرایی آن 15 مدرسه محله 13آبان در شهرری تحت پوشش این طرح قرار گرفته است.

نامداری با اشاره به اینکه این طرح فرهنگی و اجتماعی به صورت پایلوت در محله 13 آبان به اجرا درآمده است و بعد از دریافت نتایج و ارزیابی های لازم در دیگر محلات اجرا می شود، افزود: علاوه بر دانش آموزان، خدمات فرهنگی این طرح برای والدین آنها نیز در قالب کارگاه های آموزشی، جلسات پرسش و پاسخ و مشاوره ای ارائه می شود.

وی ادامه داد: مجموعه آموزه های اخلاق شهروندی با محوریت سیره و سبک زندگی پیامبر اسلام(ص) و با استفاده از سخنرانان مجرب، پرده خوانی، داستان سرایی متناسب با اقشار مختلف ارائه می شود تا سیره پیامبر(ص) در جامعه نهادینه شود.

نامداری گفت: آداب همسایه داری، آپارتمان نشینی، استفاده از حمل ونقل عمومی، پاسداشت محیط زیست، احترام به قانون، محبت به سالمندان ومعلولان، مسئولیت پذیری، مشارکت اجتماعی از جمله آموزش های شهروندی است که در قالب این جشنواره و با استفاده از روایات اسلامی و آموزش داده می شود.

وی آشنایی شهروندان با ارزش های اخلاق شهروندی بر اساس سیره رفتاری رسول اکرم(ص) را مهم برشمرد و افزود: استفاده از ظرفیت اجتماعی مساجد، پایگاه های بسیج، مراکز فرهنگی نیز در دستور کار قرار دارد .

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 20  با اشاره به اینکه برپایی مسابقات حفظ، تفسیر و قرائت سوره نورانی حضرت محمد(ص) از دیگر بخش های این جشنواره است، گفت: علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر از روند اجرایی جشنواره، می توانند به پایگاه اطلاع رسانی www.shahremehr.ir مراجعه کنند.

ارسال نظرات