"عدالت در نگاه جنسیتی نیز باید لحاظ شود"

تحکیم بنیان خانواده جزو ماموریت‌های حوزه بانوان استانداری‌ها نیست

مشاور وزیر کشور در امور بانوان و خانواده گفت: تحکیم بنیان خانواده جزو ماموریت‌های حوزه بانوان استانداری‌ها نیست که جزو ماموریت‌های دفاتر اجتماعی استانداری‌هاست.
کد خبر: ۸۶۲۷۰۱۳
|
۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۲

فهیمه فرهمندپور مشاور وزیر کشور در امور بانوان و خانواده در حاشیه کارگروه بانوان و خانواده استان مرکزی در گفت‌وگو با خبرگزاری بسیج با اشاره به سفر خود به استان اظهار داشت: در راستای توسعه هماهنگی‌ها و همکاری‌های بین دستگاهی و استانی سفرهای دوره‌ای به استان‌ها را اغاز کردیم که این دومین سفر من به استان مرکزی است.

وی افزود: بحث تحکیم خانواده و آسیب‌های اجتماعی، توسعه و تسهیل زنان به فرصت‌های بهداشتی و تحصیلی، سلامت و اوقات فراغت، امنیت جسمی و روانی که حوزه‌های بانوان استانداری‌های کشور موظف به برنامه‌ریزی و هماهنگی هستند اما بحث اجرایی این‌ها به دستگاه‌ها مرتبط می‌شود و حوزه بانوان استانداری‌ها در راستای هماهنگ سازی و یکپارچه سازی فعالیت دستگاه‌ها تلاش می‌کنند.

مشاور وزیر کشور در امور بانوان و خانواده تصریح کرد: با توجه به حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی در کارگروه بانوان و خانواده به تبع ظرفیت خوبی برای هماهنگی‌های بین دستگاهی وجود دارد و خوشبختانه به نسبت سال گذشته دستاوردهای خوب و حرکات درخور توجهی در حوزه زنان در استان مرکزی صورت گرفته که امیدواریم بیشتر توسعه یابد و بیش از پیش در قد و قواره و شأن مطالبه مشروع و به حق زنان و دختران ارزشمند جامعه فعالیت کنیم.

فرهمندپور با اشاره به توزیع عادلانه امکانات و فرصت‌ها برای زنان و مردان گفت: هر فعالیتی را در حوزه زنان تعریف کنیم جزو وظایف یکی از دستگاه‌ها است و وظیفه ویژه برای این امر نداریم، بحث تحصیلات، سلامت و امثال اینها برای زن و مرد یک‌جا تصمیم گیری می‌شود و اعتبارات به دستگاه اجرایی مربوطه داده می‌شود.

وی افزود: مدیریان دستگاه‌ها به نحوی برنامه‌ریزی کنند که اعتبارات تخصیصی به دستگاه‌ها به نحوی توزیع عادلانه برای همه ذی‌نفعان داشته باشد، اگر معتقدیم بی‌عدالتی است که دسترسی روستایی به امکانات کمتر از شهرها باشد به همان اندازه معتقدیم در توزیع فرصت‌ها امکانات ببین زنان و مردان باید وجود داشته باشد.

مشاور وزیر کشور در امور بانوان و خانواده در بحث اقدامات صورت گرفته در بحث تحکیم بنیان خانواده نیز گفت: بحث تحکیم خانواده جزو ماموریت حوزه بانوان استانداری‌ها نبوده و این مهم از ماموریت‌های دفاتر اجتماعی است که آمارها و اطلاعات را باید از آنان دریافت کنید.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار