امروز در بازارهای جهانی با کاهش ارزش سهام بورس بازارهای اروپا، افت قیمت نفت و نیز انتظار سرمایه‌گذاران برای تصمیم فدرال رزرو درباره افزایش نرخ بهره آمریکا، باعث شد قیمت طلا بیش از 4.5 دلار افزایش یابد.
کد خبر: ۸۶۲۶۹۸۴
|
۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج،  امروز قیمت طلا در بازارهای جهانی با 4.6 دلار افزایش نسبت به روز گذشته هر اونس از این فلز گرانبها به قیمت 1112.5 دلار به فروش رفت.

قیمت امروز این فلز زرد در کمترین زمان به قیمت 1111 دلار و در بیشترین زمان به قیمت 1118 دلار و 80 سنت معامله شد. قیمت امروز طلا نسبت به یک ماه گذشته 36 دلار و 20 سنت افزایش داشت اما نسبت به یک سال گذشته با 168 دلار و 80 سنت کاهش همراه بود.

به گزارش خبرگزاری رویترز، چشم انداز کاهش رشد اقتصاد جهانی افت سهام بازارهای اروپا و کاهش قیمت نفت باعث شده تا سرمایه‌گذاران مسیر کم‌خطری را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کنند و به همین دلیل تقاضا برای این فلز گرانقیمت بیشتر شده است.

از سوی دیگر اکثر سرمایه‌گذاران دیگر بخش‌ها در انتظار تصمیم نشست این هفته فدرال رزرو هستند که احتمالاً قرار است نرخ بهره را بالا ببرد البته فدرال رزرو آمریکا بعد از یک سال گمانه‌زنی درباره افزایش نرخ بهره در جلسه پیشین، تنها  0.25 درصد نرخ بهره را این کشور افزایش داد. اکنون نیز سرمایه‌گذاران اگر چه اطمینانی به افزایش بیشتر نرخ بهره ندارند اما ترجیح دادند مسیر کم‌خطر سرمایه‌گذاری یعنی فلز زرد را انتخاب کنند.

همچنین امروز ارزش سهام‌های اروپایی حدود یک درصد کاهش یافت، ارزش سهام چین هم افت 6 درصدی را تجربه کرد و قیمت نفت نیز با کاهش همراه شد و به بشکه‌ای زیر 30 دلار آمد که همه اینها باعث تقویت قیمت طلا شد.

ارسال نظرات