مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی تجاری سازمان توسعه تجارت گفت: روس‌ها محصولاتی را به‌صورت دست به نقد برای خرید از ایران تقاضا دارند که از این جمله می‌توان به نارنگی، رب، خرما، کیوی، سیب درختی و آبزیان به‌ویژه میگو اشاره کرد.
کد خبر: ۸۶۲۶۹۷۸
|
۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، مینا مهرنوش  اظهار کرد: در سفر اخیر هیئت تجاری ایران به روسیه با فعالان اقتصادی و تجار آنها دیدارهای مستقیمی انجام شد و تولیدکنندگان ما با استانداردها و فرهنگ و آداب و رسوم  مصرف کننده روسی، آشنا شدند.

وی افزود: فعالان بخش اقتصادی ایران، در هیئتی 50نفره در این نشست حضور داشتند که عمده آنها فعال در بخش کشاورزی و صنایع غذایی هستند.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی تجاری سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به امضای قراردادهای جدید برای صادرات سبزی، لبنیات و سیب درختی ایران به روسیه ادامه داد: در نشست با رئیس اتاق بازرگانی روسیه چند قرارداد در حوزه صنایع غذایی از جمله سبزی، انواع میوه و سیب درختی توسط چهار شرکت ایرانی قرارداد امضا شد.

حجم تقاضای روس‌ها برای واردات از ایران بالا و مستمر است

مهرنوش تصریح کرد: روس‌ها محصولاتی را به‌صورت دست به نقد برای خرید از ایران، تقاضا دارند که از این جمله می‌توان به نارنگی، رب، خرما، کیوی، سیب درختی و آبزیان به‌ویژه میگو اشاره کرد.

وی افزود: روسها نیاز به واردات این کالاها در حجم بالا و به‌صورت مستمر دارند.

این مقام مسئول گفت: روسیه در این ارتباط قرارداد‌هایی دارد که میزان نیاز به واردات خود را مشخص می‌کند و تضمین‌هایی در این ارتباط می‌گیرند و در صورتی که عملکرد اشتباه (خلف وعده) صورت گیرد، خسارت دریافت می‌کنند.

تعداد شرکت‌های ایرانی مورد تأیید روسها به 26 رسید

مهرنوش افزود: جدیدترین شرکت‌های طرف قرارداد برای صادرات محصولات کشاورزی و صنایع غذایی ایران به روسیه به 26 شرکت رسیده که محصولات و اسامی آنها مورد تأیید است.

وی گفت: روسیه آمادگی لازم برای بررسی وضعیت سایر شرکت‌ها را دارد، تا در این زمینه بتوانند محصولات خود را به کشور آنها صادر کنند و محدودیتی برای توسعه تعداد شرکت‌ها  ندارند.

این مقام مسئول اظهار کرد: برای تسهیل صادرات محصولات ما به روسیه طرف روس وعده ایجاد "کریدور سبز گمرکی" را داده است تا تسهیلات گمرکی داده شود و این عملیات با سرعت و سهولت بیشتر برای صادرات محصولات ما صورت گیرد و از تشربقات گمرکی کاسته شود.

وی همچنین گفت: پیشنهاد کاهش تعرفه‌های گمرکی برای ایران بر مبنای کشور‌های اورآسیا، توسط روسیه داده شده است که در صورت تصویب آن در اتحادیه اورآسیا، تعرفه صادرات محصولات مختلف ایران، کاهش خواهد یافت.

مهرنوش خطاب به بازرگانان ایرانی گفت: از طرف مقامات روسی و ایرانی برای صادرات مجدد محصولات ایران به روسیه مخالفت وجود دارد، و هر شرکتی در این ارتباط تخلفی انجام دهد، کارت بازرگانی وی لغو می‌شود و لازم است که بازرگانان ما در این زمینه دقت کنند.

ارسال نظرات