خبرهای داغ:
دبیر کمیته کارگری و تعاون ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی خراسان جنوبی گفت: از هفته آینده در بین ۵۰ هزار و ۹۳۶ خانوار ( افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی) سبد حمایت غذایی توزیع می شود.
کد خبر: ۸۶۲۶۸۳۵
|
۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۸
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی، غلامرضا اشرفی امروز (6 بهمن) در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: کمیته کارگری و تعاون ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی توجه ویژه ای به نقش جامعه کار و تلاش در شکل گیری انقلاب داشته است.

 

وی افزود: اعتصاب کارگران قبل از پیروزی انقلاب در صنعت نفت بود که ستون فقرات پهلوی را در هم شکست و صدای انقلاب را به گوش جهانیان رساند.

 

مدیر اجتماعی و فرهنگی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با بیان اینکه جامعه کارگری نجیب است و باید قدردان آنان باشیم، گفت: باید همه در جهت کاستن مشکلات این قشر زحمتکش جامعه تلاش کنیم.

 

اشرفی با اشاره به اینکه در ابتدای انقلاب معاندین می خواستند تعاونگران و کارگران را در مقابل اسلام قرار دهند، ادامه داد: اما این قشر با حمایت از انقلاب اسلامی تو دهنی محکمی به معاندان زدند که برای دوباره استفاده ابزاری از کارگران از ذهنشان رفت.

 

وی با تاکید بر اینکه کار کارگران و تعاونگران خالصانه برای رضای خدا است، بیان داشت: جامعه کارگری در انقلاب و هشت سال جنگ تحمیلی و نبرد اقتصادی دشمنان علیه نظام اسلامی همواره حضور فعال داشتند.

 

دبیر کمیته کارگری و تعاون ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی خراسان جنوبی افزود: جامعه کارگری محکم ترین دفاع را از نظام اسلامی داشتند و در تحریم های اقتصادی نقش کلیدی ایفا کردند.

 

اشرفی با اشاره به وجود یکصد هزار کارگر در استان خراسان جنوبی، گفت: از این تعداد 68 هزار نفر بیمه شده تامین اجتماعی هستند.

 

وی ادامه داد: در استان یک هزار و 250 تعاونی فعال وجود دارد که یکصد هزار نفر در آن عضو هستند.

 

دبیر کمیته کارگری و تعاون ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در ایام الله دهه فجر 19 عنوان برنامه محوری در مرکز استان و ۳۴ برنامه محوری در شهرستان‌ها برگزار خواهد شد، عنوان کرد: در دهه فجر امسال توسط این کمیته حدود ۱۵۰ برنامه رفاهی، ورزشی و فرهنگی در  سطح استان برگزار می شود.

 

اشرفی ادامه داد: اجرای ورزش صبحگاهی، تجلیل از بازنشستگان، برگزاری مسابقات دو میدانی، والیبال ویژه بانوان جامعه تلاش و دستگاه های اجرایی، مسابقات شنا و شطرنج از مهمترین برنامه های ورزشی کمیته کارگری و تعاون استان در دهه فجر امسال است.

 

وی از اجرای طرح کارت رفاه ایرانیان ویژه بازنشستگان تامین اجتماعی همزمان با سراسر کشور در استان خبر داد و گفت: افراد می توانند با مراجعه به سامانه رفاه ثبت نام کرده تا بدون هیچ تضمینی چهار برابر حقوق خود وام با نرخ سود 12درصد برای خرید کالای ایرانی دریافت کنند.

 

دبیر کمیته کارگری و تعاون ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه از هفته آینده در بین 50 هزار و 936 خانوار (کمیته امداد و بهزیستی) سبد حمایت غذایی ویژه قشر آسیب پذیر در استان توزیع می شود، افزود: همچنین در ایام دهه فجر از مبتکران قشر بسیج کارگری تجلیل خواهد شد.

 

وی بازدید از مراکز تولیدی، دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران جامعه کار و تلاش استان، برگزاری کارگاه آموزشی خانواده تعالی در اسلام، عیادت از بیماران در بیمارستان شهید رحیمی، بازدید از تعاونی های بانوان در راستای ترویج فرهنگ کار و تعاون را از جمله برنامه های کمیته کارگری و تعاون ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی خراسان جنوبی اعلام کرد.

 

اشرفی با اشاره به افتتاح مرکز آموزش فنی و حرفه ای دیهوک در دهه فجر امسال، بیان داشت: همچنین در این ایام گردهمایی اصناف و بازاریان برگزار می شود.


منبع: خبرگزاری شبستان

ارسال نظرات
پر بیننده ها