مدیرکل بنیاد حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان
شرفبیانی با اشاره به اینکه در استان کردستان سه هزار یادمان و قدمگاه شهدا وجود دارد،گفت: 40 یادمان شهدا در سال آینده احداث می شود.
کد خبر: ۸۶۲۶۸۰۴
|
۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، محمدرضا شرف‌بیانی، مدیرکل بنیاد حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کردستان در کارگروه فرهنگی دفاع مقدس در فرمانداری سقز، با بیان اینکه در استان کردستان سه هزار یادمان و قدمگاه شهدا وجود دارد، اظهار کرد: در کردستان ۲۱ هزار شهید مهاجر و انصار برای دفاع از انقلاب جان خود را تقدیم کردند و ۱۲۰ هزار نفر نیز از سراسر کشور در این استان به درجه رفیع جانبازی نایل آمدند.

وی در ادامه با بیان اینکه در تدوین کتاب‌های حوزه دفاع مقدس از جمله خاطرات شهدا به نقش نیروهای بومی کمتر توجه شده است، افزود: در سقز ۲۴۳ یادمان و قدمگاه شهدا ثبت شده است و ۱۴ نقطه شاخص از جمله میدان آزادی، پارک لاله و پل جهاد سازندگی نیز وجود دارد.
مدیرکل بنیاد حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان، در پایان بر ضرورت و ایجاد یادمان‌های شهدا در شهرستان سقز تاکید کرد.

ورمقانی، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان سقز نیز در این جلسه گفت: دفاع مقدس سرآمد همه رویدادهای انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه امنیت و آرامش کنونی ایران اسلامی مدیون ایثارگری شهدا جانبازان و رزمندگان است، خاطرنشان کرد: در اختصاص اعتبار برای حفظ و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در شهرستان سقز محدودیتی وجود ندارد و در صورت ارایه پیشنهاد توسط ادارات در برنامه‌ریزی بودجه سال آینده اعتبارات مناسبی برای این حوزه در نظر گرفته خواهد شد.

ورمقانی در پایان سخنان خود با بیان اینکه ایثارگران و جانبازان سند زنده فداکاری هستند، یادآور شد: وظیفه پیشکسوتان در انتقال ارزش های دفاع مقدس به نسل جوان بسیار خطیر است که باید انجام شود.

ارسال نظرات