جانشین معاونت ایمنی سپاه:

آموزش‌های ایمنی در بین کارکنان سپاه افزایش می‌یابد

جانشین معاونت ایمنی سپاه پاسداران گفت: با توجه به نقش مهم آموزش ایمنی در جلوگیری از حوادث و بروز آسیب‌ها، با افزایش آموزش‌های ایمنی کارکنان سپاه پاسداران در حوزه ایمنی توانمند می‌شوند.
کد خبر: ۸۶۲۶۷۳۴
|
۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۳




به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر٬ سردار علی جبرائیل صبح امروز در کارگاه آموزشی عرضی ایمنی و اقدامات تامینی تیپ پیاده امام صادق(ع) استان بوشهر، اظهار داشت: سپاه افراد شجاع در دریا، زمین و هوا و در زمینه‌های مختلف می‌خواهد نه جسور زیرا فرد شجاع با عقل و تدبیر کار انجام می‌دهد اما فرد جسور با عقل و تدبیر اقدام به انجام کار نمی‌کند.

وی با تاکید بر اینکه با مواد منفجره نمی‌شود شوخی کرد، افزود: هرکسی حتی نخبه کار با مواد منفجره باید فرض بر این داشته باشد که اولین بار است که با مواد منفجره برخورد دارد.

جانشین معاونت ایمنی سپاه پاسداران با اشاره به اینکه عمده استرس در نیروهای نظامی است، گفت: بررسی‌های روان‌شناسان نشان می‌دهد شغل پلیس، آتش‌نشان و راننده آمبولانس بیشترین استرس دارند.

جبرائیل با بیان اینکه کسی که دچار استرس می‌شود نخست به خود، خانواده و در آخر به همکاران خود آسیب می‌زند،  افزود: هر ارگان نظامی باید در ابعاد جسمانی و روحی برای کارکنان خود برنامه ویژه داشته باشد که سپاه نیز از بقیه سازمان‌های نظامی جدا نیست.

وی با تاکید بر اینکه اگر بخواهیم در سازمان موثر و سلامت باشیم باید مقررات ایمنی را خوب رعایت کنیم، تصریح کرد: حوادثی همچون حوادثی که برای شهید حسن تهرانی‌مقدم پیش آمد نباید تکرار شود زیرا جبران‌ناپذیر است.

جانشین معاونت ایمنی سپاه پاسداران با بیان اینکه مسئولان و فرماندهان ریسک‌پذیر می‌خواهیم اما در صورتی که این ریسک با مشوت با متخصصان باشد، گفت: 80 درصد مسئولان آموزش‌های لازم برای سلامتی و ایمنی کارکنان ندیده‌اند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار