169 طرح اشتغالزایی همزمان با دهه فجر در زنجان به بهره‌برداری خواهد رسید.
کد خبر: ۸۶۲۶۶۴۵
|
۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۱
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان گفت: کمیته امداد مسئولیت کمیته همیاری و تشکل های مردمی دهه فجر را بر عهده دارد و به همین مناسبت طی دهه فجر برنامه‌های مختلفی از سوی کمیته همیاری اجرایی خواهد شد.

بهرام ولیزاده افزود: در همین راستا نسبت به برگزاری جلسات شهرستانی و استانی کمیته همیاری و تشکل‌های مردمی برگزار شده است.

وی در ادامه بیان کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده امسال 169 طرح اشتغالزایی با اعتبار بالغ بر 16 میلیارد ریال افتتاح خواهد شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان با اشاره به اینکه در این ایام به تعداد 100 مورد دیدار با خانواده‌های زیرپوشش کمیته امداد اقدام خواهد شد، تصریح کرد: اهدای 100 فقره وام قرض‌الحسنه با اعتبار 2 میلیارد ریال نیز از دیگر برنامه‌های اجرایی طی دهه فجر است.

وی با اشاره به اینکه از دیگر برنامه‌های اجرایی کمیته امداد در این ایام اهدای 30 فقره کمک هزینه خرید جهیزیه با اعتبار 700 میلیون ریال است، بیان کرد: تحویل 152 سرویس بهداشتی و حمام در سطح استان با اعتبار بالغ بر 2 میلیارد ریال نیز از دیگر برنامه‌های اجرایی کمیته امداد در دهه فجر است.

ولیزاده در ادامه با اشاره به برنامه‌های سایر ارگان‌ها و دستگاه‌های عضو در کمیته همیاری و تشکل‌های مردمی تصریح کرد: امسال بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان در روستای ولیدر طارم اقدام به افتتاح طرح هادی خواهد کرد.

وی از دیگر برنامه‌های بنیاد مسکن را افتتاح واحد مسکونی مقاوم سازی شده در روستای گونای ماهنشان، افتتاح طرح هادی در روستای مادآباد ماهنشان، افتتاح خانه عالم روستای سانسز را عنوان کرد و گفت: همچنین افتتاح واحد مقاوم سازی شده در روستای قنوش آباد ماهنشان نیز از دیگر برنامه‌های بنیاد مسکن طی دهه فجر است.

وی با اشاره به اینکه بهزیستی استان نیز به عنوان یکی از اعضای کمیته همیاری و تشکل‌های مردمی برنامه‌های متعددی را طی دهه فجر اجرایی خواهد کرد، افزود: از برنامه‌های این اداره کل طی این ایام افتتاح 23 واحد مسکونی مددجویان از پروژه احرار، اهدای کمک هزینه خرید جهیزیه به 70 نفر از مددجویان و افتتاح موسسه امید طارم است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان همچنین افتتاح موسسه مهد گل‌ها، افتتاح شرکت تعاونی آتار ابهر، بهره‌گیری از خدمات مشاوره رایگان را از دیگر برنامه‌های بهزیستی طی دهه فجر اعلام کرد و گفت: به صدا درآوردن زنگ انقلاب در مهدهای کودک در همه شهرستان‌ها، افتتاح گروه همیار زنان سرپرست خانوار زیرپوشش کلنیک طلوع مهر و افتتاح مرکز مشاوره خدمات عمومی بینش زنجان نیز از برنامه‌های بهزیستی به مناسبت ایام فرخنده دهه فجر است.

این مسئول خاطر نشان کرد: صندوق کارآفرینی امید نیز به عنوان یکی از اعضای کمیته همیاری‌ و تشکل‌های مردمی نیز اقدام به اهدای 15 فقره وام ازدواج کرده و پنج طرح اشتغال نیز توسط این صندوق افتتاح خواهد شد.

این مسئول در ادامه با اشاره به اینکه برگزاری مراسم جشن به مناسبت بازگشت امام خمینی (ره) به میهن اسلانی و دعوت از اساتید حوزوی و دانشگاهی برای تبیین دستاوردهای انقلاب به مددجویان، برگزاری مسابقات فرهنگی در زمینه حجاب و عفاف، دل نوشته‌ها با موضوع امام زمان (عج)، برگزاری مراسم جشن انقلاب و برگزاری کارگاه‌های آموزشی با موضوع مردم سالاری دینی از دیگر برنامه‌های کمیته امداد در ایام‌الله دهه فجر است، تصریح کرد: برگزاری کارگاه آموزشی سبک زندگی ایرانی اسلامی، آشنایی جوانان با دستاوردهای انقلاب اسلامی، مهدویت و ولایت و تبیین نقش انقلاب اسلامی در منطقه و جهان، جنگ نرم و تهاجم فرهنگی، نشست نماز و گفتمان دینی در مورد نقش ایمان جوانان در پیروزی انقلاب اسلامی، حجاب و عفاف نیز از دیگر برنامه‌های اجرایی در این ایام مبارک است.

این مسئول در ادامه از برگزاری جلسات و همایش‌های تخصصی با موضوع نقش زنان در خانواده، برای اعضای کانون‌های پیروان ولایت خبر داد و گفت: برگزاری کارگاه آموزشی در راستای ترویج فرهنگ استفاده از کالای ایرانی با محوریت اقتصاد مقاومتی، نشست‌های فرهنگی با موضوع انقلاب اسلامی و توسعه فرهنگی، شکوفایی فرهنگی، هنر و تمدن اسلامی نیز از دیگر برنامه‌هایی است که در این ایام اجرایی خواهد شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان در ادامه از برگزاری طرح فلاح با حضور 2 هزار مددجوی استان زنجان خبر داد و گفت: همچنین برگزاری پنجمین دوره جشنواره‌های قرآنی و نهج‌البلاغه برای مادران و دوشیزگان غیرمحصل، شرکت گسترده اعضای کانون جوانان پیروان ولایت، شرکت گسترده دانش‌آموزان، دانشجویان، کارکنان در راهپیمایی 22 بهمن نیز از دیگر برنامههایی است که طی دهه فجر اجرایی خواهد شد.

ارسال نظرات