خبرهای داغ:
مدیر حوزه علمیه استان قزوین مطرح کرد
مدیر حوزه علمیه استان قزوین گفت: گرایش مردم به فرهنگ برپا داشتن نماز اهمیت بسیاری دارد زیرا نماز تحول روحی در انسان به وجود می‌آورد، مردم را از آلودگی‌ها، پلیدی‌ها، چاپلوسی‌ها، کبر و غرور، طمع، حسد و بسیاری صفات ناپسند دیگر دور می‌کند.
کد خبر: ۸۶۲۶۶۰۷
|
۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، حجت‌الاسلام علی عباسی مدیر حوزه علمیه استان قزوین در همایش گفتمان که شامگاه دوشنبه با حضور ائمه جمعه و جماعات سراسر استان قزوین در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی این استان برگزار شد اظهار کرد: توصیه به نماز و بررسی آثار این فریضه دینی در زندگی فردی و اجتماعی آحاد جامعه از موارد مسلم و برجسته امر به معروف است.

وی بیان کرد: گرایش مردم به فرهنگ برپا داشتن نماز اهمیت بسیاری دارد زیرا نماز تحول روحی در انسان به وجود می‌آورد، مردم را از آلودگی‌ها، پلیدی‌ها، چاپلوسی‌ها، کبر و غرور، طمع، حسد و بسیاری صفات ناپسند دیگر دور می‌کند.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین ادامه داد: با توجه به ویژگی‌ها و آثار مطلوبی که نماز می‌تواند در زندگی انسان‌ها داشته باشد، ترویج این فریضه دینی به عنوان تبلیغ تمام خوبی‌ها محسوب می‌شود.

این مسئول اضافه کرد: از میان اقشار مردمی و چهره‌های شناخته شده در جمهوری اسلامی ایران که در موضوع نماز به صورت جدی تحقیقات و فعالیت‌های علمی داشته است، حجت‌الاسلام قرائتی که رئیس ستاد اقامه نماز کشور نیز می‌باشد دارای سابقه و توان بی‌نظیر در فعالیت‌های این حوزه به شمار می‌رود.

عباسی مطرح کرد: روحانیان و طلاب علوم دینی می‌توانند با بهره‌مندی از آثار و کتب منتشر شده و سخنرانی‌های این عالم ارزشمند در راستای ترویج فرهنگ نماز در جامعه و سوق دادن عموم مردم به سوی این فریضه دینی تلاش کنند.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین تأکید کرد: با توجه به کهولت سن حجت‌الاسلام قرائتی و سابقه‌ای که در موضوع نماز دارد، طلاب جوان‌تر و دارای توان جسمی بالاتر می‌توانند روش این عالم دینی را در دستور کار خود قرار داده و نسبت به توسعه فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی به خصوص با محوریت نماز در جامعه، اقدامات گسترده‌ای را انجام دهند.

وی با اشاره به فرا رسیدن بیست و چهارمین اجلاس سراسری نماز به میزبانی استان قزوین افزود: روحانیان، ائمه جمعه و جماعات، نیروهای مؤمن و انقلابی، متدین و بسیجی و اقشار مختلف مردم در استان ولایت‌مدار قزوین زمینه خوبی برای ترویج فرهنگ نماز در اختیار دارند که باید به نحو برجسته مورد توجه قرار گیرد.

عباسی برگزاری اجلاس سراسری نماز در استان قزوین را فرصت مناسب فرهنگی دانست و بیان کرد: باید با استفاده از ظرفیت‌ها و توان فرهنگی ایجاد شده در راستای ارائه خدمات مطلوب فرهنگی به جامعه تلاش شود که نقش فرهیختگان، فعالان فرهنگی، طلاب و روحانیان در این زمینه بسیار برجسته است.

1003/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها