عضو هیئت نمایندگان اتاق تهران

حذف قوانین زاید نیازمند اقتصاد پس از برجام

عضو هیئت نمایندگان اتاق تهران با اشاره به بازنگری قوانین پس از رفع تحریمها گفت: باید قوانین زاید حذف شود تا سرمایه گذاری و تجارت تسهیل یابد.
کد خبر: ۸۶۲۶۵۶۵
|
۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج،رضا پدیدار عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با اشاره به رفع تحریمها گفت: برای اولین بار در این چنین تحریمهایی با این گستردگی بر ایران تحمیل شد.


وی افزود: خوشبختانه فرجام به سرانجام رسید و با رفع تحریم ها شاهد سالم شدن فضای اقتصاد خواهیم بود.

پدیدار با اشاره به رویکرد های لازم پس از اجرای برجام گفت:باید در رویکرد ملی به زیر ساخت های کشور توجه شود که این زیر ساخت ها خود شامل زیر ساخت های فرهنگی و قوانین و مقررات میشود.

به گفته عضوکمیسیون انرژی اتاق بازرگانی تهران باید نگرش جامعه تغییر کند و تولید محور شود و نباید تنها به شغل های دولتی اولویت داده شود بلکه باید کارآفرینی جز ارزش شود.

پدیدار تصریح کرد: باید تکریم سرمایه گذاری دراولویت قرار بگیرد تا شاهد حمایت و رونق تولید داخلی باشیم و در کنار آن باید از ظرفیت تشکل ها و انجمن ها به عنوان سرمایه اجتماعی استفاده مناسب شود.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران شناسایی و حذف قوانین مخل و فراهم را از دیگر ملزومات اقتصاد پس ازتحریم ها ذکر کرد و افزود: باید جلوی وضع قوانین متعدد گرفته شود و در کنار آن باید قوانین شفاف شوند و قانون مالکیت معنوی نیز مورد توجه قرار گیرد.

وی با توجه به حمل و نقل و انرژی و فناوری اطلاعات را از دیگر اولویت ها پس از رفع تحریمها ذکر کرد.

به گفته پدیدار باید با رویکرد تولیدی به منطقه اطراف ایران توجه شود واینکه چه محصولاتی درکشور های همسایه در حال توزیع است ضمن اینکه باید با رویکرد بین المللی تمام توجه خود را به صادرات معطوف کنیم.
ارسال نظرات