مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کردستان از برگزاری جشنواره استانی خیرین کتابخانه ساز خبر داد و گفت: این مراسم روز 2 اردیبهشت ماه سال آینده در سنندج برگزار می شود.
کد خبر: ۸۶۲۶۴۹۲
|
۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، اسماعیل احمدی امروز در جلسه انجمن خیرین کتابخانه ساز استان کردستان اظهار داشت: امیدوارم برگزاری این جشنواره گامی مهم در راستای توجه بیشتر به این نهاد فرهنگی باشد.

وی ادامه داد: انجمن خیرین کتابخانه ساز استان کردستان در آذر ماه سال 1390 به شماره 310 به ثبت رسیده است: این برای نخستین بار است که در کردستان مراسمی برای دعوت از خیرین به منظور حمایت از کتابخانه های عمومی برگزار می شود.

احمدی از برنامه ریزی ویژه اداره کل کتابخانه های عمومی کردستان برای فعال سازی انجمن خیرین کتابخانه ساز در استان خبر داد و عنوان کرد: با فعال سازی این بخش شاهد ارتقای شاخص های کتابخانه ای و در نتیجه توسعه فرهنگی استان خواهیم بود.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کردستان با اشاره به نقش مهم خیرین در توسعه کشور تصریح کرد: خوشبختانه خیرین با ورود خود به بسیاری از عرصه های به ویژه مدرسه سازی و حوزه بهداشت و درمان سبب تحول و تا حدودی رفع کاستی ها شده اند.

وی نقش خیرین را در هر جامعه ای بسیار ارزنده و مهم ارزیابی کرد و گفت: بدون شک حمایت این قشر از کتابخانه های عمومی نیز منشاء خیر و برکت برای این بخش فرهنگی خواهد بود.

احمدی با بیان اینکه اعضاء جدید هیئت مدیره انجمن خیرین کتابخانه ساز کردستان بر اساس اساسنامه در دی ماه سال جاری انتخاب شده اند، افزود: این افراد برای مدت دو سال به عنوان اعضای هیئت مدیره انجمن خیرین کتابخانه ساز انتخاب شده اند و انتخاب مجدد آنها در پایان دوره بلامانع است.

احمدی از کتابخانه های عمومی به عنوان یکی از ارکان مهم توسعه نام برد و گفت: توجه به این بخش که در راستای ارتقای سطح بصیرت و آگاهی جامعه فعالیت می کند امری ضروری و دارای اجر فراوان است.

وی اظهار کرد: هم اکنون شش کتابخانه آماده ساخت در کردستان وجود دارد که متاسفانه به دلیل نبود اعتبار عملیات ساخت انها آغاز نشده و یا متوقف شده است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی کردستان گفت: با ساخت و راه اندازی این کتابخانه ها نزدیک به 21 هزار متر مربع به فضای کتابخانه های عمومی در کردستان افزوده می شود.

ارسال نظرات