زاهدی ضمن ابراز تاسف از عدم تصویب لایحه مناطق آزاد ۷ گانه در جلسه امروز مجلس از این عملکرد انتقاد کرد و گفت: این نگاه، مانعی است بر سر راه توسعه متوازن کشور و به نفع منافع ملی نیست.
کد خبر: ۸۶۲۶۴۸۳
|
۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، عبدالمحمد زاهدی استاندار کردستان امروز در جلسه شورای راهبری اقتصاد مقاومتی، با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی به معنای مقاوم سازی اقتصاد در مقابل تکانههای داخلی و خارجی است، گفت: هر تغییری ولو کوچک که در ساختار فعالیت اقتصادی کشور مشکل و خدشه وارد کند را به عنوان تکانه باید قلمداد کرد و در راستای مقاوم سازی اقتصاد در برابر این تکانهها باید حرکت کنیم و تغییرات سیاسی و تاثیرات آن بر اقتصاد را نیز باید مورد توجه قرار داد.

استاندار کردستان با اشاره به ارایه لایحه برنامه ششم توسعه از سوی دولت به مجلس، افزود: برنامه ششم توسعه بر پایه اقتصاد مقاومتی و توازن منطقهای تدوین شده و وزارت‌خانه‌ها و دستگاههای اجرایی نیز باید در این راستا حرکت کنند.

زاهدی برنامه توازن منطقه ای را در کنار اقتصاد مقاومتی در توسعه کشور موثر دانست و تاکید کرد: کشور ما از یک توسعه نیافتگی نامتوازن رنج می برد و توسعه نامتوازن کل جامعه وکشور را با بحران مواجه می کند.

وی در ادامه با گلایه از مجلس و نمایندگان در رد لایحه مناطق آزاد 7 گانه، تصریح کرد: جای بسی تاسف است که مجلس و نمایندگان منافع ملی را در نظر نمیگیرند و چنین لایحه مهمی را رد کردهاند.

وی گفت: جلسه امروز مجلس با 68 نماینده غایب و 20 نماینده ممتنع برگزار شد و برگزاری اینگونه جلسات و چنین تصمیم‌گیریهایی به صلاح مردم و کشور نیست.

استاندارکردستان در ادامه به بحث مشکل مهاجرت روستاییان به شهرها اشاره کرد و عنوان کرد: عدم توجه به معیشت روستاییان و تحقیر جایگاه روستا و روستانشین از عمده دلایل تخلیه روستاها و هجوم به شهرها است.

زاهدی ایجاد شهرکهای کشاورزی را مهم خواند و تاکید کرد: اینگونه شهرکها همانند شهرکهای صنعتی میتواند نقش مهمی در تولیدات کشاورزی و گلخانهای داشته باشد.

وی کنترل تولید بر اساس بازار را ضروری برشمرد و گفت: کم و زیاد شدن تولیدات در هر سال طبیعی بوده و ما باید نترل تولیدات خود را بر اساس نیاز بازار تنظیم کنیم.

زاهدی بازاریابی برای تولیدات را نیز حائز اهمیت عنوان کرد و گفت: در این زمینه باید تشکل های دولتی و خصوصی با هم همکاری داشته باشند چرا که اگر تولید باشد اما بازار و صادرات نباشد در سرمایه گذاری شکست خورده ایم و سرمایه گذاری ناموفق بیشتر از عدم سرمایه گذاری در استان، به ما ضرر می رساند.

ارسال نظرات