مدیرعامل ایران ایر در گفت‌وگو با بلومبرگ خبر داد
مدیرعامل شرکت ایران ایر گفت: ایران ایر به 3 میلیارد دلار برای خرید هواپیما نیاز دارد و ایران به طور کلی در نظر دارد تا 5 میلیارد دلار برای خرید هواپیما هزینه کند.
کد خبر: ۸۶۲۶۳۵۶
|
۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج،  مدیرعامل شرکت ایران ایر گفت: این شرکت به خرید حداقل 20 جت منطقه ای برای نوسازی ناوگان خود نیاز دارد و شرکت بمباردیه قبلا به این شرکت پیشنهاد داده است.

فرهاد پرورش در گفتگو با بلومبرگ گفت این شرکت هواپیمایی قصد دارد تا به ناوگان خدمات منطقه‌ای خود هواپیماهای با ظرفیت 50 و 100 صندلی اضافه کند که شامل هواپیماهای بوئینگ و ایرباس خواهد بود.

وی افزود شرکت بمباردیه برای فعالیت در ایران همچنان نیازمند دریافت موافقت دولت کانادا است.

پرورش بدون ارائه جدول زمان بندی توضیح داد ایران ایر به 3 میلیارد دلار برای خرید هواپیما نیاز دارد و ایران به طور کلی در نظر دارد تا 5 میلیارد دلار برای خرید هواپیما هزینه کند.

وی ادامه داد قرارداد خرید 114 ایرباس اعلام شده از سوی ایران ایر در جریان سفر ریاست جمهوری ایران به فرانسه در این هفته امضا خواهد شد.

عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی ایران نیز از تحویل نخستین هواپیما در اواخر ماه مارس خبر داده بود.

بنا بر اعلام سازمان هوانوردی غیرنظامی، 250 هواپیمای مسافری ایران به طور متوسط 20 سال عمر دارند و 40 درصد آنها زمین‌گیر شده‌اند.

این مقام ایرانی تصریح کرد: «برنامه ما داشتن هم هواپیمای‌های بوئینگ است هم ایرباس زیرا ما در گذشته با هر دو کار کرده ایم اما این به معنای این نیست که اگر شرکت دیگری پیشنهاد داد نه بگوییم... در حال حاضر، وضعیت به گونه‌ای است که همه مجبورند بیایند و خود را در معرض فروش قرار دهند؛ وضعیت تغییر کرده است.»

سخنگوی ایرباس در مورد مذارکات با ایران ایر در بیانیه‌ای گفت: «ما در حال مطالعه راه پیش رو با توجه به تحولات اخیر هستیم و مطابق تمامی قوانین بین‌المللی عمل می کنیم. »

علی عابدزاده مدیر سازمان هوانوردی ایران گفت شانزده خط هوایی مسافری در ایران فعال است و تمامی آنها به توسعه و مدرن سازی ناوگان خود نیاز دارند. ایران به خرید 150 هواپیما با ظرفیت 250 صندلی و 300 هواپیمای پهن پیکر طی یک دهه آینده نیاز دارد.

ارسال نظرات