خبرهای داغ:
ویزیت رایگان 200 نفر از اهالی روستا نازدشت سربیشه به همت بسیج سازندگی موجب شد از نزدیک با مشکلات بهداشتی و معیشتی اهالی این روستا آشنا شویم.
کد خبر: ۸۶۲۶۲۷۸
|
۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی، یکی از برنامه های بسیج سازندگی اعزام گروه های جهادی به مناطق محرم می باشد. از این رو به همراه مسئول بسیج سازندگی شهرستان سربیشه وتیم 8 نفره دانشگاه علوم پزشکی بیرجند راهی روستای نازدشت در 60 کیلومتری شهرستان سربیشه شدیم.

به محض ورود به روستا با استقبال گسترده مردم مواجه شدیم که از ساعتی قبل بر اساس اطلاع رسانی که توسط فرمانده پایگاه مقاومت صورت گرفته بود مردم؛ در محل حسینیه روستا حضور پیدا کرده بودند.

تیم پزشکی علاوه بر ویزیت بیماران، فعالیت های دیگری از جمله برگزاری کلاسهای آموزشی کمک های اولیه، امداد و نجات را در برنامه کاری قرار داده بودند. ناگفته نماند تعداد200 نفر از اهالی این روستا به صورت رایگان ویزیت و بیماران هم به پزشکان متخصص ارجاع داده شدند.

حسینی یکی از اهالی روستای نازدشت در گفتگو با خبرنگار بسیج گفت : تاکنون کسی جهت ویزیت رایگان بیماران به این روستا نیامده اند و این اولین مرتبه ای است که تیم پزشکی به روستای ما مراجعه نموده است.

وی با اشاره به مشکلات روستا افزود: روستای ما خانه بهداشت دارد ولی در واقع ندارد چون هر زمان کسی بیمار می شود حتی قرص و شربت سرماخوردگی درخانه بهداشت وجود ندارد وفرد بیمار ناچار است با تمام سختی خود را به شهر برساند و داروهایی را که می گیرد به بقیه بیماران هم می دهد.

وی از مسئولین درخواست داشت تا با توجه به جمعیت بالای این روستا به آنجا توجه ویِژه ای داشته باشند.

برای من خیلی جالب بود این روستا خانه بهداشت دارد اما از لحاظ امکانات پزشکی زیر خط فقر می باشد. درد اهالی این روستاها و روستاهای مانند این تنها خورد و خوراک نیست بلکه امکانات رفاهی هم هست .

چرا باید در این روستا خانه بهداشت باشد اما در این خانه بهداشت، حتی شربت یا قرص سرماخوردگی که کمترین امکانات پزشکی است وجود نداشته باشد؟!

فراهم کردن کوچکترین امکانات رفاهی چقدر می خواهد به دولت هزینه وارد کند؟! مسئولین چه جوابی برای این مشکل دارند ؟ آیا بسیج سازندگی به تنهایی می تواند احتیاجات مردم این روستاها را رفع کند؟! خیر . بسیج به تنهایی نمی تواند مشکل اهالی این روستاها و روستاهای همانند این را رفع کند بلکه مسئولین دیگر هم باید چاره ای بیندیشند !!!


ارسال نظرات
پر بیننده ها