حجت الاسلام حیدر مصلحی، تحریف گفتمان را تلاش دشمن در بحث نفوذ دانست و گفت: عده ای هم در کشور راه افتاده اند و می خواهند با بیان خاطره امام را معرفی کنند.
کد خبر: ۸۶۲۶۲۷۵
|
۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه، در گردهمایی سیاسی کارکنان سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام وارتباط ویدیوکنفرانس با رده های سپاه و بسج چهارمحال و بختیاری به تشریح اهمیت تشخیص حق و باطل و حمایت به موقع از جبهه حق پرداخت.

حجت الاسلام والمسلمین حیدر مصلحی، با یادآوری واقعه کربلا، گفت: برخی مانند عمر سعد در واقعه حق را از باطل تشخیص داد؛ ولی نتوانست از حکومت ری و هوی و هوس خود بگذرد.

وزیر سابق اطلاعات، افزود: در فتنه 88 نیز برخی خواص، حق را از باطل تشخیص می دادند؛ اما هوی و هوس و غرضها و حسادتها، نمی گذاشت از حق حمایت کنند.

وی، لازمه عبور از بن بستهای عالم دنیا را پیشه کردن تقوا و جاری شدن تقوا در همه ابعاد زندگی انسان دانست و ادامه داد: آدمهای توی نظام دو دسته اند؛ برخی متدین اند ولی تدین آنها تا توی خانه است و این امر و نهی الهی را به جامعه نمی آورند .

مصلحی، تصریح کرد: تقوا باید در همه ابعاد اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و ... زندگی حاکم باشد. امام اصلاً برای همین انقلاب کرد. البته جنگ با هوی و هوس و نفس انسان سخت است .

وزیر سابق اطلاعات، با اشاره به فتنه های دوران حضرت امیرالمؤمنین علی علیه السلام، گفت: در مدت کمتر از 5سال حکومت، حضرت علی علیه السلام با سه فتنه بزرگ مواجه شد که از درون حکومت طراحی و اجرا گردید.

وی، افزود:‌ نباید فتنه های زمان حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام را با جنگ اشتباه گرفت، زیرا در جنگ به مرز حمله می شود؛ البته در فتنه نیز به نوعی حمله به مرزهای فکری و اعتقادی صورت می گیرد، اما در بحث فتنه جمل می بینیم که طلحه و زبیر که اولین بیعت کنندگان با آن حضرت بودند، خیلی تخصصی و دقیق، به خاطر درگیری نفس و هوی و هوس و پست و مقام و درهم و دینار و برخورداری از بیت المال، فتنه را طراحی و اجرا کردند.

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه، با بیان اینکه، صراط مستقیم ریزش دارد، اظهار کرد: شلمقانی از شاگردان امام عسگری علیه السلام بود که همه چیزش را از آن امام داشت و کتابهای مختلفی به صورت علمی در دفاع از امامت و ولایت نوشته بود؛ اما بحث غیبت صغری که پیش آمد و دید امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف عثمان بن سعید را بعنوان اولین نایب خاص انتخاب کرده است، ناراحت شد و کتابهای خود را از بین برد و علیه امامت و ولایت کتاب نوشت.

وی، در ادامه به بحث نفوذ با تأسی از فرمایشات مقام معظم رهبری پرداخت و گفت: آقا فرمودند" اگر ملت ایران راه امام را گم کند، یا نسبت به آن غفلت کند، یا عمداً کنار بگذارد، سیلی خواهد خورد".

مصلحی، این بیانات را بسیار مهم دانست و افزود: گم شدن راه امام، نسل سوم و چهارم انقلاب را خطاب قرار می دهد. عده ای امروز در کشور راه افتاده اند و می خواهند با خاطره امام را معرفی کنند؛در صورتی که امام خمینی(ره) در وصیت نامه الهی سیاسی و صحیفه نور، در رابطه با استکبار و نوع برخورد با استکبار همه چیز را دقیق معرفی کرده اند و ملاک صحبتهای آینده را منوط به تطبیق با وصیت نامه خود دانسته اند.

وزیر سابق اطلاعات، با بیان اینکه خاطره قابلیت اثبات یا رد ندارد و سندیتی ندارد، گفت: شناخت راه امام با مشاهده وصیت نامه و صحیفه نور امکان پذیر است و امام خمینی(ره) هرآنچه درباره سیاست داخلی و خارجی و مسایل سیاسی و اقتصادی نیاز بوده عنوان فرموده اند.

وی، غفلت از راه امام را متوجه نسل اول و دوم انقلاب دانست و عوامل غفلت را رفاه زدگی، طولانی شدن فاصله از امام(ره)، هوی و هوس و ... برشمرد و افزود: ‌عمداً کنار گذاشتن خط و راه امام نتیجه نفوذ است.

حجت الاسلام والمسلمین مصلحی، تأکید کرد: دشمنان تمام تلاش خود را بکار گرفته اند تا مردم و مسئولان عمداً راه امام را کنار بگذارند.

وی، با تبیین 7اصل از اصول گفتمان امام خمینی(ره)، خاطرنشان کرد: حضرت امام (ره) به دنبال ترویج اسلام ناب محمدی و نفی اسلام آمریکایی بود. امام اسلام ناب را اسلامی می دانست که باید مستضعفان روی کار بیایند و اسلام سیلی خورده ها از نظام سلطه عنوان می کرد و این سخنان پشتوانه قرآنی دارد که خداوند در سوره قصص آیه 5، می فرماید: "وَ نُرِيدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَى الَّذِينَ اسْتُضْعِفُوا فِي الْأَرْضِ وَ نَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَ نَجْعَلَهُمُ الْوَارِثِينَ‌ " .

وزیر سابق اطلاعات، با اشاره به تاریخچه تحریف راه امام از دوران سازندگی و اصلاحات، اظهار کرد: عده ای در این دوران با نوشتن مقالات بیان می کردند، دو سه نسل از محرومین باید فدا شوند تا کشور پیشرفت کند و یا اینکه می گفتند، امام را باید در موزه ها جستجو کرد.

وی، با اشاره به تأکید امام و رهبر معظم انقلاب بر روی کلمه مستضعفین، تأکید کرد: امروزه می بینیم که بکاربردن واژه مستضعفین را دارای بار منفی می دانند و می گویند قشر آسیب پذیر. همین امروز شنیدید که بیشترین معوقه بانکی کشور در دست 400 نفر است، آیا اینها مستضعفین هستند؟

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه، نفوذ را دو نوع موردی و جریانی دانست و گفت: نفوذ موردی همان جاسوس است که کارکردهای عجیبی نیز دارد و نباید از کنار آن به سادگی گذشت. یک مورد آن ترور فیزیکی شخصیت ها از راه نزدیک شدن به آنهاست.

وی، ترور شخصیت افراد را نیز دو گونه دانست و منکوب کردن شخصیت افراد و دچار التقاط شدن آنها را نمونه های این نوع ترور عنوان کرد.

وزیر سابق اطلاعات از تقسیم کار بین سرویس های جاسوسی موساد، MI6 و CIA خبر داد و با اشاره به تاریخچه تشکیل گروه داعش، و حمایت سرویس های جاسوسی اروپایی و آمریکایی از تروریستهای این گروه، تحرکات گروه های التقاطی همچون انجمن حجتیه را نیز مورد حمایت این سرویس ها دانست و تأکید کرد: التقاط و نفوذ و ترور شخصیت ها به گونه ای است که مقابله با آن سخت می شود.

وی، لازمه مبارزه با التقاط را آموزش اسلام ناب دانست و گفت: سرمایه گذاری روی افراد از دیگر اقدامات در نفوذ موردی است که او را به قدرت می رسانند تا در آینده مورد استفاده قرار دهند.

حجت الاسلام مصلحی، با بیان اینکه بنی امیه و ابوسفیان گروهی مهدورالدم بودند، روی کار آمدن معاویه را تلاش نفوذ یهود صهیونیست دانست که با این کار 21سال حکومت دنیای اسلام تحت سیطره معاویه قرار گرفت.

وی، با انتقاد از کسانی که می گویند، امیرالمؤمنین علیه السلام هم دینداران را کنار گذاشت و سیاسیون را بکار گرفت، این سخنان را نتیجه نفوذ و جنگ نرم دانست که حقایق را وارونه جلوه می دهند.

وزیر سابق اطلاعات، نوع دوم نفوذ را جریانی عنوان کرد و برجام را نمونه ای از یک جریان نفوذی برشمرد و گفت: یک جریان فکری با فعالیت رسانه های استکباری همدل شدند تا بعد از برجام از فرصت استفاده کنند.

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه، ایجاد تردید در دستگاه محاسباتی مسئولان از راه تهدید و ترس را از دیگر توطئه های دشمنان در مسئله نفوذ عنوان کرد و وعده دروغ دادن را دومین نکته در بحث نفوذ برشمرد.

حجت الاسلام مصلحی، با بیان اینکه، مگر چنددرصد مشکلات اقتصادی کشور با برداشته شدن تحریم ها حل می شود؟ گفت: نقدینگی کشور در دوسال گذشته دو و نیم برابر شده که این نقدینگی می تواند با بکارگرفتن در تولیدات کارخانه ها فرصت باشد، یا اینکه تهدید به شمار آید.

وی، با انتقاد از ورود بی سابقه کالاهای خارجی ازجمله خودروهای شاسی بلند با خروج ارز از کشور، اظهار کرد: اگر تحریم هستیم، چه پولی جای این کالاها داده می شود و یا اینکه برگزاری جشنواره لباس ترکیه ای در کشور آن هم موقعی که نساجی ما حرف اول را در دنیا می زند، و کشورما مهد مدل می باشد، چه لزومی دارد؟ باید دید در اتاق بازرگانی چه اتفاقی می افتد.

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه، وعده دروغ را عامل اشتباه محاسباتی مسئولین دانست و گفت: اقتصاد مقاومتی و معیشت مردم که حضرت آقا به مسئولین هشدار دادند، باید مورد توجه جدی قرار گیرد،‌در حالی که اقتصاد مقاومتی در بودجه 95 کشور جایی ندارد.

وزیر سابق اطلاعات، تصویب قطعنامه ها علیه کشور بعد از فتنه 88 را نتیجه خط و ربط های فتنه گران دانست، مشغول کردن مسئولان به خیال پردازی و آرزوهای طولانی، آمارسازی، شایعه سازی، القای یأس و روحیه ما نمی توانیم و ایجاد غفلت از امدادهای غیبی، قبح زدایی و تغییر خطوط قرمز، خیرخواه نشان د ادن دشمن و تحریف گفتمان امام را از مهم ترین ترفندهای دشمنان در مسئله نفوذ عنوان کرد.

وی، به ویژگی های انتخابات امسال نیز اشاره کرد و افزود: همزمانی دو انتخابات مجلس و خبرگان رهبری بر اهمیت این انتخابات می افزاید و از همین فضا دشمن می خواهد استفاده کند تا رأی دهندگان را دچار اشتباه کند.

مصلحی، استفاده از برجام و تلاش رسانه های بیگانه را یادآوری کرد و ادامه داد: این روزها بی بی سی و voaهم مدافع امام شده اند و درباره امام برنامه می سازند.


ارسال نظرات