فرمانده حوزه شهید محلاتی مهربان با اشاره به اینکه نفوذ فرهنگی خطرناک ترین نفوذ است، فضاهای مجازی و شبکه های اجتماعی را از اصلی ترین بسترهای نفوذ فرهنگی برشمرد.
کد خبر: ۸۶۲۶۱۷۸
|
۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۷

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج مساجد و محلات: عیسی علیپور فرمانده حوزه شهید محلاتی مهربان شهرستان سراب استان آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه نفوذ فرهنگی خطرناک ترین نفوذ است، فضاهای مجازی و شبکه های اجتماعی را از اصلی ترین بسترهای نفوذ فرهنگی برشمرد.

 وی، به سخنان رهبر فرزانه انقلاب در دیدار با فرماندهان سپاه پاسداران اشاره و بیان کرد: بنا به فرموده ایشان شناخت توطئه های دشمن، تقویت و استحکام روحیه انقلابی و حرکت مستمر به سمت تحقق آرمان ها این هدف را هم ناکام خواهد گذاشت.

وی استفاده نادرست از تکنولوژی را در دهه های اخیر در کشور موجب برخی ناهنجاری ها دانست و گفت: با پیدایش شبکه های اجتماعی شاهد بروز برخی بی اخلاقی ها در این فضا هستیم که خود نوعی نفوذ فرهنگی بیگانه است.

علیپور در خصوص وجه تمایز نفوذ فرهنگی و فرهنگ پذیری، گفت: تفاوت نفوذ فرهنگی و فرهنگ پذیری که این دو را از هم متمایز می کند آنجاست که بدانیم نفوذ فرهنگی با تلاش دشمنان فرهنگی و القای فرهنگ غرب رخ می دهد.

 وی تاکید کرد: دشمن برای تهاجم فرهنگی براساس برنامه ریزی حساب شده و منسجم افکار جامعه جوان ایرانی را آماج حملات فرهنگی قرار داده که طی سال های اخیر با شیوه های گوناگون شاهد آن بودیم ولی فرهنگ پذیری دقیقا نگاه ما به دیگر فرهنگ ها برای استفاده از نقاط مثبت آنهاست.

فرمانده حوزه شهید محلاتی مهربان به دغدغه اصلی رهبر فرزانه انقلاب در دوران پسابرجام اشاره و اظهار کرد: نفوذ فرهنگی– سیاسی یکی از اصلی ترین دغدغه های رهبری در دوران پسا برجام است دغدغه هایی که اندکی بی توجهی به آن ها می تواند خسارت جبران ناپذیری به همراه داشته باشد.

وی در پایان تاکید کرد: فرهنگ اصیل ایرانی-اسلامی، زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا و پیروی از منویات رهبر فرزانه انقلاب چراغ راه روشنی است که موجب حفظ فرهنگ ایرانی اسلامی می شود.

انتهای پیام/ت

ارسال نظرات