خبرهای داغ:
کارگاه مصون سازی فرهنگی ویژه پاسداران ناحیه شیروان با موضوع تبیین حقوق زن در اسلام برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۲۶۱۴۴
|
۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۶
به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام منفردی در این کارگاه با اشاره به مظلومیت زنان قبل از اسلام گفت: قبل از اسلام در برخی نقاط جهان زنان حتی انسان هم شناخته نمی شدند و در نهایت خشونت با زنان رفتار می کردند حتی در دوره تمدن های یونان و مصر و روم نیز برای زن شخصیت حقوقی و اجتماعی قائل نبودند و او را از هر نظر تابع مرد می دانستند.

وی با بیان اینکه در دین تحریف شده یهود مانند اعراب جاهلیت حتی تولد دختران برای پدر ننگ آور بود گفت: مادری که دختر به دنیا می آورد تا چند روز نجس محسوب می شد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه شیروان گفت: اسلام به زنان شخصیت و ارزش عطا کرد و سوره کوثر در شأن و مقام حضرت زهرا(س) نازل شد.

حجت الاسلام منفردی افزود: رسول خدا (ص) در حدیثی فرمود"هرکس سه دختر پاکدامن یا سه خواهر را سرپرستی و بزرگ کند بهشت بر او واجب می شود".

منفردی در ادامه با اشاره به حقوق زن از نظر اسلام گفت: مهریه، مخارج زندگی، ارث، دفاع از حقوق زن، حق شیر دادن، حقوق زن بعد از فوت شوهر، نظارت و مشارکت در امور اجتماعی،عبادی و اقتصادی ، حق طلاق و حق قصاص از جمله حقوقی است که در اسلام به آن پرداخته شده است.

وی افزود: در اسلام آمده است اگر زنی بسیار ثروتمند هم باشد مرد موظف است مخارج شخصی زنش را بپردازد و یا در قرآن آمده اگر زنان به بچه های شما شیر دادند مزد آنها را بدهید.

منفردی گفت: در اسلام عزیز حق طلاق بر طبق مصالحی در اختیار مرد قرار داده شده ولی زن می تواند در شرایطی که زندگی برایش قابل تحمل نبود یا شوهرش سالها به عللی مفقود شد از حق طلاق طبق موازین شرعی بهره گیرد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه شیروان در ادامه با بیان اینکه اسلام عزیز که این همه اهمیت داده به زن یک در خواست از زنان دارد و آن حجاب است گفت: بد حجابی عواقب اسفباری در جامعه و افراد آن خواهد داشت.

حجت الاسلام منفردی افزود: ضایع کردن حق شوهر، افت تحصیلی، تباهی شخصیت، تاخیر در ازدواج از جمله این عواقب است.

منفردی گفت: زینت و زیبایی زن که از نعمت و امانت حق تعالی است پس از ازدواج مربوط به شوهر است نه اینکه آن در معرض دیدگاه عموم قرار گیرد و در قرآن نیز آمده هر زنی که خود را برای غیر شوهر خوشبو و آرایش کند خداوند نماز او را قبول نمی کند تا اینکه برای پاک ساختن خود از آن غسل کند.

وی در پایان اظهار داشت: اگر زنان و مردان به دستورات و آموزه های قرآن کریم به درستی عمل کنند هیچ گاه دچار مشکل در زندگی نخواهند شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها