حاج مهدی سلحشور :

مداحان ولایت‌مدار در سنگر هیئت، مانع نفوذ و رخنه هستند/ چرا وقتی از نیجریه می‌خوانم متهم به سیاست‌بازی می‌شوم؟

بسیج مداحان: سلحشور گفت: دشمنان و انگلیسی ها در بعضی از هیئت ها توانسته اند نفوذ کنند و افکار التقاطی خودشان را با رنگ ولعاب قشنگ به ذهن جوان های ما تزریق کنند اما من معتقدم کاملا اقلیت و درحاشیه هستند.
کد خبر: ۸۶۲۶۰۶۴
|
۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۲

به گزارش خبرنگار بسیج مداحان، دشمنان و انگلیسی‌ها در بعضی از هیئت ها توانسته اند نفوذ کنند و افکار التقاطی خودشان را با رنگ ولعاب قشنگ به ذهن جوان های ما تزریق کنند اما من معتقدم کاملا اقلیت و درحاشیه هستند. سیل خروشان مردم و مداحان بصیر و ولایت مداری که سنگر هیئت ها را گرفته اند جایی برای نفوذ و رخنه نمی گذارد. برای همان اقلیت معدود هم راه برگشت همان است که در ابتدا گفتم. باید امام حسین را با همه ابعاد وجودی اش به جوان شناساند.

نقش مداحان در فرهنگ‌سازی اسلامی تاثیر بر قشر جوان بسیار پر رنگ است. لذا بر آن شدیم که گفت و گویی با یکی از مداحان انقلابی کشور، حاج مهدی سلحشور داشته و نظر ایشان را نسبت به موضوع نفوذ بدانیم.

حاج مهدی سلحشور در این گفتگو با اشاره به ظرفیت بی‌نظیر وجود امام حسین(ع) برای رشد و تکامل گفت: اگر ما امام حسین را همان گونه که هست معرفی کنیم در افزایش بصیرت عموم مردم موفق خواهیم شد. باید همه ابعاد وجودی حضرت را بدون کم و زیاد کردن به جوان معرفی کرد. اگر این اتفاق افتاد به صورت ناخودآگاه بصیرت جوان بالا می رود؛ زیرا او بصیرت حضرت عباس را در کنار امام حسین می بیند، ظلم ستیزی را می بیند، دفاع از مظلوم را می بیند، نماز اول وقت را می بیند. بصیرت نداشتن یعنی گنجشک را رنگ کنی و جای قناری به مردم بفروشی. جوانی که در هیئت با امام حسین واقعی آشنا شود به بصیرت واقعی هم می رسد.

این ذاکر اهل بیت با بیان نقاط ضعف امروز برخی هیئت ها تشریح کرد: متاسفانه امروز در بعضی از هیئت های ما فقط روی مرثیه متمرکز شده اند و هیچ کاری با سایر مسائل ندارند. اصلا  نمی خواهند بدانند امام حسین که بود؟ چرا قیام کرد؟ برای چه با زن و بچه سفر کرد؟ فقط و فقط می خواهند روضه ای بخوانند و سینه ای بزنند. این هیئت ها کاری انجام نمی دهند. نباید برای یافتن بصیرت به این هیئت های بی بخار رفت.

وی با بیان جایگاه مداح در نشان دادن مسیر به جوان ها تاکید کرد: مداح نیز باید با ابزار هنر رسالت آگاهی بخشی به جوان را پیاده کند. اگر شعری می خواهد بخواند، سبکی درست کند، روضه ای بازگو کند باید امام حسین ظلم ستیز را معرفی کند. امام حسین جهادگر را ترسیم کند. امام حسین بصیر را مدح کند. باید حماسه در همه حرکات مداح موج بزند نه اینکه فقط میکروفونی در دست بگیرد و از هرچه که دلش خواست بخواند بدون اینکه توجهی به شرایط حساس روز داشته باشد.

حاج مهدی سلحشور با اشاره به اهمیت بیان مسائل جامعه در مداحی خاطرنشان کرد: سیاست جان حرکت امام حسین است. سیاست یعنی همان اصولی که ما به آن معتقدیم. یعنی ولایت، ظلم ستیزی، جهاد، اخلاص، شجاعت، شهادت. اگر مداحی از این ها بخواند واقعا یعنی سیاسی بازی کرده است؟ باید متهم شود به جناحی رفتار کردن؟ اگر ما امروز از شیخ زکزکی می خوانیم یعنی کار سیاسی انجام می دهیم؟ نخیر. ما از مظلوم دفاع می کنیم چون امام حسین دفاع کرد. چون دفاع از حریم ولایت واجب است. ما نمی توانیم به شیعه ظلم شود و ساکت بنشینیم و تماشا کنیم. واقعا من اگر امروز از نیجریه بخوانم باید متهم شوم به سیاسی بازی؟ هیچ عاقلی این حرف را نمی زند مگر اینکه دستش در دست استکبار و انگلیس خبیث باشد

وی با اشاره به مسئله نفوذ و ابعاد گسترده آن گفت: دشمنان و انگلیسی ها در بعضی از هیئت ها توانسته اند نفوذ کنند و افکار التقاطی خودشان را با رنگ و لعاب قشنگ به ذهن جوان های ما تزریق کنند اما من معتقدم کاملا اقلیت و درحاشیه هستند. سیل خروشان مردم بصیر و ولایت مداری که سنگر هیئت ها را گرفته اند جایی برای نفوذ و رخنه نمی گذارد. برای همان اقلیت معدود هم راه برگشت همان است که در ابتدا گفتم. باید امام حسین را با همه ابعاد وجودی اش به جوان شناساند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار