رئیس انجمن زرتشتیان یزد خبر داد

حضور زرتشتیان یزد در راهپیمایی دهه فجر با لباس محلی

رئیس انجمن زرتشتیان یزد از حضور زرتشتیان یزد در راهپیمایی دهه فجر با لباس محلی زرتشتیان خبر داد و گفت: آیین نیایش زرتشتیان به مناسبت دهه فجر در آتشکده یزد برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۶۲۶۰۶۳
|
۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۴

به گزارشخبرگزاری بسیج از یزد: سهراب فیروزفر ظهر دیروز در نشست کمیته اقلیت‌های دینی ستاد دهه فجر استان یزد با تبریک ایام‌الله دهه مبارک فجر، اظهار داشت: برنامه‌های ایام دهه فجر باید برنامه‌هایی شاد و همراه با جشن‌های پیروزی انقلاب باشد.

وی افزود: از جمله برنامه‌هایی که در این ایام از طرف انجمن زرتشتیان یزد انجام می‌شود، نصب پوستر و پرچم امام خمینی(ره) و همچنین چراغانی کوچه‌ها و خیابان‌ها است.

رئیس انجمن زرتشتیان استان یزد با اشاره به آیین‌های سنتی زرتشتیان در مراسم‌های جشن و پایکوبی، گفت: مراسم ویژه زرتشتیان ویژه این ایام همراه با نیایش در آتشکده زرتشتیان یزد برگزار می‌شود.

فیروز‌فر ادامه داد: زرتشتیان در راهپیمایی بزرگداشت 22 بهمن که جشن این پیروزی بزرگ است، با لباس محلی خود و به صورت مشخص حضور پیدا می‌کنند.

خداداد گوهریان رئیس انجمن کلیمیان استان یزد هم در این مراسم با اشاره به عظمت روز 22 بهمن، گفت: این روز روز بزرگی است و هرکاری که بکنیم، باز هم جای کار وجود دارد.

وی با تاکید بر حضور اقلیت‌های دینی کلیمی یزد در راهپیمایی این روز، خاطرنشان کرد: باید مراسم‌های جشن این ایام با حضور پرشور مردم از همه قشرها و به صورت باشکوه برگزار شود.

فیروز فرهادی رئیس انجمن زرتشتیان اهرستان یزد هم در این نشست بر اهمیت حضور پرشور در راهپیمایی 22 بهمن تاکید کرد و افزود: از جمله برنامه‌هایی که در این ایام توسط انجمن زرتشتیان اهرستان برگزار می‌شود، مباحث چراغانی و برگزاری جشن است.

تسنیم/

ارسال نظرات