بسیج مداحان: حاج اکبر بازوبند با تأکید بر اینکه مردم باید با حضور در انتخابات پیش رو چشم دشمنان را کور کنند گفت: چشم دنیا به نتیجه انتخابات آینده کشور است.
کد خبر: ۸۶۲۶۰۳۵
|
۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۹

حاج اکبر بازوبند از ستایشگران پیشکسوت و اساتید این عرصه در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار بسیج مداحان در ارتباط با مهم‌ترین سرفصل‌های مداحی اهل بیت (ع) ابراز داشت: عشق به امام حسین (ع)، لازمه اصلی مداحی و نوکری ایشان است. مداح باید عاشق سیدالشهدا (ع) باشد.

این پیشکسوت مداحی در توصیه به مداحان جوان عنوان کرد: مداح باید به بزرگترها و پیرغلامان این عرصه نگاه کند و ببیند آن‌ها چه کرده‌اند که همین الان هم مورد احترام و عزت دیگران هستند. جوانان هیئتی باید بدانند که نوکر چه کسی هستند و به این مسئله اعتقاد داشته باشند که اگر امام حسین (ع) یک نگه به آن‌ها بیندازد، دنیا و آخرتشان آباد می‌شود.

امروز به محض اینکه مداح دهانش را باز کند، همه می‌فهمند که این مداح زیر نظر استاد بوده یا خیر

وی در ادامه سخنان خود اضافه کرد: ذاکری که می‌خواهد برای 50 مستمع با تحصیلات عالی نوحه‌سرایی کند، باید بداند که چه چیزی برای آن جمع مناسب است. مداح باید اهل مطالعه باشد چرا که امروز به محض اینکه مداح دهانش را باز کند، همه می‌فهمند که این مداح زیر نظر استاد بوده یا خیر.

بازوبند در ارتباط با نقش جامعه مداحان در راستای آرمان‌های انقلاب اسلامی به‌ویژه استکبارستیزی تصریح کرد: ریشه جنایات و خیانت‌های آل سعود به سقیفه بنی ساعده بازمی‌گردد. مقصر اصلی هر جنایتی که می‌شود آل سعود است. ما با اهل تسنن برادر هستیم ولی با وهابیت که جان حجاج مظلوم را در منا گرفتند و علما و بزرگان شیعه را به شهادت می‌رسانند خصومت و دشمنی داریم.

ماموریت اصلی آل سعود شاد کردن دل اسرائیل است

این استاد مداحی با تأکید بر اینکه ماموریت اصلی آل سعود شاد کردن دل اسرائیل است تأکید کرد: آل سعود دست به دست اسرائیل داده است. آن‌ها در ظاهر کلید دار و خادمان مسجدالحرام و در باطن بازیجه دست آمریکا و اسرائیل هستند. روشن و آگاه ساختن مردم از این موضوع نیز برعهده جامعه ستایشگران است.

وی در ادامه به بیان خاطره‌ای پرداخت و گفت: سال گذشته در هیئت رزمندگان اسلام مراسمی بود که من هم در آن شرکت کردم. سخنران آن مراسم گفت: من امروز به خانواده‌ای که نام مادرش فاطمه، نام پدرش علی و نام فرزندانش حسن و حسین باشد یک سکه هدیه می‌دهم. در بین حضار فقط یک نفر برخاست و این شرایط را داشت که آن شخص و آن خانواده اهل تسنن بودند.

حاج اکبر بازوبند مسئله «نوآوری» را موضوعی مهم دانست و تأکید کرد: زمانی منبر می‌رفتم و مخاطبانم در آن زمان سواد زیادی نداشتند و اکثرا بی‌سواد بودند اما امروز اگر بخواهیم برای چند نفر مداحی کنیم، می‌بینیم که بیشتر آن‌ها مدارج و تحصیلات عالی دارند و با سواد هستند؛ پس ما باید بنا به تعبیر مقام معظم رهبری «نوآوری» داشته باشیم و این نوآوری شامل حفظ اشعار کارآمد و سخنرانی‌های مفید می‌شود.

این ستایشگر اهل بیت (ع) ادامه داد: نظر رهبر معظم انقلابی این است که حتی اگر هم شاعر نیستید و یا شعر ندارید، از شعرهای خوب سایر شعرا بهره ببرید و می‌توانید روی کاغذ بنویسید و از روی آن بخوانید.

برخی خیال می‌کنند که دعوت نکردن از واعظ، از نظر جمعیتی و مالی مقرون به صرفه‌تر است!

وی با اشاره به نقش خطیر و حیاتی سخنران و واعظ در هیئات اظهار داشت: برخی خیال می‌کنند که اگر واعظ دعوت نکنند از نظر جمعیتی و مالی مقرون به صرفه‌تر است. ما باید احترام علماء و وعاظ را حفظ کنیم و حتی اگر هیئتی گفت که سخنران نمی‌خواهیم ما هم در آن مجلس شرکت نکنیم. عدم وجود سخنران در هیئات مذهبی خطر بسیار بزرگی محسوب می‌شود.

حاج اکبر بازوبند در پایان در ارتباط با ورود مداح به مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: وظیفه ما در ارتباط با ورود به مسائل سیاسی متوجه ساختن مردم است. چشم دنیا به انتخابات آینده کشور است، مردم انقلابی باید در آن شرکت کنند و چشم دشمنان و استکبار جهانی را کور کنند.

انتهای پیام/ 

ارسال نظرات