ترکاشوند
هر گونه اظهار نظر یا رفتاری که در فضای انتخابات شک و شبهه ای ایجاد کند و بداخلاقی انتخاباتی محسوب شود یا اینکه سلایق سیاسی خاصی را به اذهان القا کند، از سوی مجری انتخابات غیر قانونی است.
کد خبر: ۸۶۲۵۹۸۶
|
۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۳
فاطمه رهبر نایب رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج گفت: طبق قانون جمهوری اسلامی ایران ورود قوه مجریه در بحث ورود به انتخابات دارای محدودیت هایی است و هر گونه اظهار نظر یا رفتاری که در فضای انتخابات شک و شبهه ای ایجاد کند و بداخلاقی انتخاباتی محسوب شود یا اینکه سلایق سیاسی خاصی را به اذهان القا کند، از سوی مجری انتخابات غیر قانونی است.

وی تاکید کرد: رفتارهای قوه مجریه اگر باعث تشویش در اذهان و شبهه در انتخابات شود، تخلف قانونی محسوب می شود؛ چه از طرف رئیس جمهور باشد چه از طرف برخی مسوولین.

رهبر خاطرنشان کرد: اخیرا به خاطر رد صلاحیت بعضی از افراد ما شاهد بودیم که برخی از استانداران می خواستند استعفا بدهند و این نمونه ای از حرکاتی است که در مجلس ششم شاهد بودیم و طبیعتا این گونه رفتارها را مردم در خاطر خود دارند و جواب این نوع حرکات را در پای صندوق های رای خواهند داد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مردم باید این احساس امنیت را داشته باشند که از آرای آنها صیانت می شود و جهت گیری های سیاسی باعث مخدوش شدن آرای آنها نمی شود.

رهبر تصریح کرد: شورای محترم نگهبان به وظایف شرعی و قانونی خود عمل می کند، هجمه ای که برای ثبت نام در انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی اتفاق افتاد کاملا معنادار بود و حتی کسانی که واجد شرایط نبودند ثبت نام کردند اما شورای نگهبان همچون سدی محکم به وظایف قانونی و شرعی خود عمل کرد.

نایب رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس خاطر نشان کرد: ایجاد جنجال، ایجاد عدم اعتماد و سوء تعبیر در انتخابات از سوی مسوولین نه به صلاح آنهاست نه به صلاح مردم.
ارسال نظرات