حمیدرضاپورنوروز
در دوره آموزش ضمن خدمت کانون بسیج فرهنگیان سپاه ناحیه دهلران مطرح شد؛
کارشناس سیاسی سپاه ناحیه دهلران گفت: ترویج گفتمان اقتصاد مقاومتی و ایجاد دغدغه و احساس مسئولیت و در نهایت حمایت از تولید ملی در بین جوانان از مهمترین وظایف آموزش و پرورش است.
کد خبر: ۸۶۲۵۹۷۹
|
۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج; هشتمین مرحله از دوره آموزش ضمن خدمت کانون بسیج فرهنگیان سپاه ناحیه دهلران با موضوع اقتصاد مقاومتی و آموزش و پرورش برگزار شد.

براساس این گزارش؛ سرگرد پاسدار علی خاسرو کارشناس سیاسی سپاه ناحیه دهلران در این دوره آموزشی با تشریح جنگ تمام عیار اقتصادی و تاریخچه ی تحریم های غرب و آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: دشمنان انقلاب اسلامی با هدف ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با استفاده از ابزارهای جنگ اقتصادی مانند تحریم های نفتی و بانکی یک جنگ تمام عیار اقتصادی را بر علیه کشورمان آغاز کردند.

وی افزود: دشمنان کشورمان با بهره گیری از ابزارهای رسانه ای و روانی با بزرگ نمایی مشکلات اقتصادی، القاء ناامیدی و عدم توان جمهوری اسلامی ایران در مقابله ی اقتصادی و تلاش برای تخریب فرهنگ اقتصادی مردم و تبلیغ توهم قحطی به دنبال سست نمودن پایه های اعتقادی و ایمانی ملت ایران اسلامی بودند.

کارشناس سیاسی سپاه ناحیه دهلران با برشمردن اهداف نهایی و میانی دشمن از جنگ تمام عیار اقتصادی با کشورمان تصریح کرد: از جمله اهداف نهایی دشمن در این جنگ جلوگیری از الگو شدن جمهوری اسلامی ایران، تغییر رفتار و در نهایت تغییر الگوی حکومت می باشد.

وی ادامه داد: همچنین در تنگنا قراردادن ملت ایران اسلامی از لحاظ اقتصادی، ایجاد بدبینی و تردید در بین مردم نسبت به مجموعه نظام مقدس از اهداف میانی دشمن در این جنگ اقتصادی است.

سرگرد پاسدار خاسرو با تشریح عوامل تشدید فرهنگ نادرست اقتصادی خاظر نشان کرد: رفتار غلط اقتصادی مردم در مواجه با جنگ اقتصادی دشمن، ناکارآمد جلوه دادن اقتصاد داخلی و وابستگی به نفت از جمله این عومل هستند.

وی به بیان نگاه های دوگانه درون زا و برون زا به رونق اقتصادی و تببین این دو دیدگاه بعنوان مولفه های اقتصاد مقاومتی پرداخت و اظهار کرد: دو نگاه اقتصاد مقاومتی و اقتصاد عاریتی وجود دارد که یکی بنا به گفته مقام معظم رهبری است که بر اقتصاد درون زا تأکید دارد و می‌گوید از امکانات و توانایی خودمان برای پیشرفت اقتصاد و رونق آن استفاده کنیم و از ظرفیت و توان داخلی بهره ببریم.

کارشناس سیاسی سپاه ناحیه دهلران افزود: نگاه دوم به اقتصاد کشور، نگاه به پیشرفت اقتصاد با استفاده از کمک بیرون از مرزهاست و بر این مفهوم دلالت دارد که باید سیاست خارجی مان را تغییر بدهیم تا اقتصاد ما درست شود یا اینکه با استکبار سازش کنیم تا شاهد رونق اقتصادی باشیم، در حالی که شرایط به ما نشان داده است که دیدگاه دوم یعنی برون زا کاملاً غلط و بی فایده است.

وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی مولد، درون زا و برون گراست، اقتصاد عاریتی را اقتصادی مصرفی، برون زا، دنباله رو و درون گرا معرفی کرد و افزود: اقتصاد مقاومتی به دنبال فعال کردن ظرفیتها و اصلاحات اقتصادی برای هموار کردن جلب سرمایه داخلی و خارجی است و در مقابل، اقتصاد عاریتی تغییر سیاست خارجی و کنار آمدن با استکبار برای جذب سرمایه های خارجی را پیشنهاد می‌کند.

سرگرد پاسدار خاسرو به تعریف اقتصاد مقاومتی پرداخت و اضافه کرد: اقتصاد مقاومتی یک ابزار کارآمد در مقابل کارشکنی دشمن، اقتصادی شکوفا در شرایط تحریم و فشار، کاهش دهنده ی آسیب ها با حفظ رشد اقتصادی متکی بر نیروهای داخل برای رهایی از منت دشمنان است.

وی با اشاره به علاج مشکلات مشکلات کشور و برشمردن تفاوت اقتصاد مقاومتی و اقتصاد ریاضتی عنوان کرد: اقتصاد ریاضتی با فشار به مردم و اقتصاد داخلی و حتی کاهش برنامه های توسعه ای کشور همراه است در حالی که اقتصاد مقاومتی با تاکید بر ارائه آزادی عمل بیشتر به مردم و اقتصاد داخلی و حتی افزایش برنامه های توسعه ای سعی می نماید خود را در مقابل توطئه های دشمنان و حتی رقبای اقتصادی مقاوم کند تا شرایط اقتصادی که بعضاً از جانب دشمنان بر اقتصاد ملی تحمیل می شود، نتواند زمینه تسلط آنان را بر کشور فراهم کند.

کارشناس سیاسی سپاه ناحیه دهلران تصریح کرد: مدیریت مصرف، حمایت از تولید داخل، مشارکت مردم در اقتصاد و مبارزه با فساد از جمله اساسی ترین ارکان اقتصاد مقاومتی می باشند.

وی با اشاره به نتایج و آثار اقتصاد مقاومتی خاطر نشان کرد: خود کفایی، استقلال اقتصادی، ترویج تولید ملی با خرید اجناس و تولیدات داخلی و مصونیت در برابر هرگونه تحریمی از آثار و نتایج اقتصاد مقاومتی مورد تأکید مقام معظم رهبری هستند.

سرگرد پاسدار خاسرو با اشاره به نقش آموزش و پرورش در اقتصاد مقاومتی و تحقق آن ابراز کرد: تربیت نیروهای کارآمد و متخصص، با انگیزه، ایجاد روحیه امید و خودباوری در بین جوانان، تقویت خلاقیت و اعتماد به نفس و کارآفرینی، ترویج گفتمان اقتصاد مقاومتی و ایجاد دغدغه و احساس مسئولیت و در نهایت حمایت از تولید ملی از مهمترین وظایف این نهاد پرورشی است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار