حوادث یزد؛

پسربچه 4 ساله یزدی بر اثر گازگرفتگی جان باخت/هشدار پليس فتا يزد در خصوص کلاهبرداري اينترنتي

بر اثر انتشار گاز منواکسيدکربن و گازگرفتگي در منزل مسکوني در شهر يزد، کودک چهارساله جان خود را از دست داد.
کد خبر: ۸۶۲۵۹۵۸
|
۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، بر اثر انتشار گاز منواکسيدکربن و گازگرفتگي در منزل مسکوني در شهر يزد، کودک چهارساله جان خود را از دست داد.
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ «منوچهرنصيري» فرمانده انتظامي شهرستان يزد درباره اين خبر گفت: در ساعت 19 و 30 دقيقه روز گذشته بود که خبر گازگرفتگي در يک منزل مسکوني در شهرک «بهاران» شهر يزد از طريق تماس هاي مردمي دريافت شد.
وي، ادامه داد: با حضور ماموران پليس و عوامل يگان¬هاي امدادي اورژانس و آتش نشاني در محل حادثه مشاهده شد که پسر بچه چهار ساله به نام «جابر» جان خود را از دست داده است.
نصيري ادامه داد: اين کودک زماني که در کنار پدر خود به استراحت مشغول بوده به علت بيرون آمدن لوله بخاري و انتشار گاز منواکسيدکربن جان خود را از دست مي دهد.
فرمانده انتظامي شهرستان يزد با بيان اينکه در اين حادثه پدر خانواده نيز بيهوش و توسط عوامل اورژانس به مراکز درماني منتقل شد، گفت: شهروندان رعايت نکات ايمني در خصوص استفاده از وسايل گرمايشي را مدنظر داشته باشند.

هشدار پليس فتا يزد در خصوص کلاهبرداري اينترنتي
رئيس پليس فتا استان در خصوص کلاهبرداري اينترنتي از طريق رمز دوم کارت¬هاي بانکي و همچنين کلاهبرداري هاي اينترنتي، به شهروندان هشدار داد.
سرهنگ «حسين رضايي» در مصاحبه با خبرنگار پايگاه خبري پليس، ضمن اشاره به اين موضوع که جرايم در حوزه فضاي مجازي رو به افزايش است، گفت: شهروندان به اين نکته توجه داشته باشند که براي انتخاب رمز اينترنتي، رمز دوم کارت، پسورد کامپيوتر و ... از ترکيب حروف و کلمات استفاده کنند.
وي، با بيان اينکه کاربران مي بايست به طور مرتب رمز اينترنتي کارت بانک، ايميل خود و.. را تغيير دهند، تاکيد کرد: کاربران از بازکردن پيام ها و سايت هاي ناشناس و مشکوک و دريافت «بلوتوث» از افراد ناشناس خودداري کرده و آنها را حذف نمايند.
رضايي افزود: شهروندان هنگام خرابي دستگاه¬هاي موبايل و کامپيوتر براي تعمير آنها به مراکز مجاز و قابل اعتماد مراجعه کرده و از ذخيره کردن اطلاعات خصوصي بر روي حافظه اين دستگاه¬ها خودداري کنند.
سرهنگ رضايي گفت: عکس¬هاي شخصي و خانوادگي خود را بر روي گوشي تلفن همراه و کامپيوتر، که به اينترنت دسترسي داريم قرار نداده و براي اطمينان بيشتر، اين موارد را بر روي يک حافظه خارجي مانند فلش مموري نگهداري کنيم.
رئيس پليس فتا استان يزد در پايان خاطرنشان کرد: شهروندان در حفظ و نگهداري تلفن همراه، رايانه و ... دقت کافي را داشته باشند و حتي المقدور از نرام افزار هاي ضد سرقت استفاده کنند.



کشف نوشيدني هاي قاچاق در يزد
رئيس پليس آگاهي استان از کشف سه هزار و 900 قوطي انواع نوشيدني¬هاي خارجي قاچاق توسط ماموران اداره مبارزه با کالاي قاچاق و ارز، خبر داد.

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ «عليرضاخالقي» درباره اين خبر، گفت: با توجه به دريافت خبري مبني بر دپو انواع نوشيدني¬هاي خارجي قاچاق در يک انبار بررسي موضوع در دستور کار قرار گرفت.
وي، افزود: ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پليس آگاهي انبار مورد نظر را شناسايي کرده و در بازرسي از اين انبار 3900 قوطي نوشيدني هاي خارجي فاقد مجوز گمرکي را کشف و يک متهم را نيز دستگيرکردند.
خالقي يادآور شد: متهم اين نوشيدني هاي خارجي را به صورت قاچاق و بدون مجوز گمرکي از جنوب کشور به استان يزد وارد کرده بود و قصد توزيع بين مغازه ها را داشت که توسط ماموران پليس آگاهي دستگير و به مراجع قضايي، معرفي شد.



توقیف تریلی اسکانیا با 15 تن «نارگیل» قاچاق در یزد
گروه استان¬ها- یزد- معاون عملیات فرمانده انتظامی استان از توقیف یکدستگاه تریلی «اسکانیا» و کشف بیش از 15 تن «نارگیل» خارجی قاچاق خبر داد.
سرهنگ «سیدرضامکی» در مصاحبه با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: روز گذشته ماموران ایستگاه بازرسی شهیدمدنی هنگام کنترل خودروهای عبوری، یکدستگاه تریلی «اسکانیا» را برای برسی بارنامه و مدارک، متوقف کردند.
سرهنگ مکی، گفت: در بازرسی از این تریلی، 15 تن نارگیل خارجی قاچاق به ارزش یک میلیارد و 100 میلیون ریال کشف، یک متهم نیز دستگیر و به مراجع قضایی، معرفی شد.
معاون عملیات پلیس یزد در پایان خاطرنشان کرد: متهم این میوه¬ها را بدون مجوز گمرکی به صورت قاچاق از جنوب کشور بارگیری و قصد انتقال به استان¬های مرکزی را داشت که توسط ماموران پلیس شناسایی و دستگیر شد.

ارسال نظرات