قائم‌مقام مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با تاکید بر اینکه ورود یک شرکت فرانسوی برای کاهش هدررفت آب تهران به این دلیل است که این شرکت تکنولوژی روز دنیا را وارد ایران خواهد کرد، گفت: میزان هدررفت آب در تهران ۱۲ درصد و میزان آب به حساب نیامده زیر ۲۴ درصد است.
کد خبر: ۸۶۲۵۷۸۶
|
۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج،علیرضا نوذری‌پور  در پاسخ به این سوال که بارش‌های اخیر باعث شده مردم تصور کنند اوضاع بهتر شده به همین دلیل صرفه‌جویی در مصرف آب را فراموش کرده‌اند،گفت: صرفه‌جویی آب برای تمام روزهای سال است و نباید فراموش شود. زمانی که یک مقدار پیک مصرف آب کاهش می‌یابد آبفای تهران به اقدامات زیر بنایی روی می‌آورد، بنابراین به تعامل با سازمان نظام مهندسی برای ساختمان‌های نوساز برای رعایت مبحث 16 نظام مهندسی که به تاسیسات بهداشتی توجه دارد تاکید داریم تا مهندسان ناظر حساسیت بیشتری به رعایت این مبحث از خود نشان دهند.

وی ادامه داد: اقدامات فرهنگی به موازات اقدامات فنی و تکمیلی نیز نباید فراموش شود،بنابراین نباید تنها وقتی که شرایط بحرانی می‌شود و مخازن آب کاهش می‌یابد التهاب و حساسیت‌ها برای کاهش مصرف آب افزایش یابد.

*میزان آب به حساب نیامده 24 درصد است

نوذری‌پور در پاسخ به این سوال که هدر رفت آب و میزان آب به حساب نیامده در تهران چقدر است، گفت: در حال حاضر هدر رفت آب در تهران 12 درصد است و یک مقدار هم بحث‌ها و مصارف غیرمجاز داریم که در همین حد 12 درصد است. 2 درصد هم مصارف مجاز در تاسیسات که بابت شستشوی فیلترها و فرایند تصفیه آب انجام می‌شود بنابراین عملا آب به حساب نیامده و آب بدون درآمد زیر 24 درصد است.

قائم‌مقام مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران در پاسخ به این سوال که آیا آماری در دست دارید که به عنوان مثال نشان دهد بابت آب به حساب نیامده چه میزان ضرر مالی به شرکت آبفا وارد می‌شود،گفت: نمی‌توان اینگونه محاسبه کرد که چه میزان ضرر مالی به شرکت وارد می‌شود اما تلاش می‌کنیم که سالانه یک درصد آب به حساب نیامده را کاهش دهیم.

*:فرانسویها تکنولوژی روز می آورند

وی در پاسخ به این سوال که جدیدا آبفای تهران تفاهمنامه‌ای با یک شرکت فرانسوی به نام "سوئز" برای کاهش هدر رفت آب انجام داده است، سوال اینجاست که مگر ما در داخل کشور شرکت ایرانی فعال در این خصوص نداریم که سراغ شرکت‌های خارجی رفته‌ایم گفت: این برنامه برای یکی از مناطق تهران در نظر گرفته شده است و به سرمایه‌گذاری بالا و یک مقدار هم تکنولوژی‌ نو نیاز دارد، اما به هر حال برای سایر مناطق اگر سرمایه‌گذاری و یا شرکتی ایرانی آماده همکاری باشد از آن درخواست همکاری می‌کنیم.

نوذری‌پور گفت: تهران دارای 6 منطقه آب است که این تفاهم‌نامه فقط برای یک منطقه بوده است بنابراین اعلام می‌کنیم که آماده هرگونه همکاری مشترک با شرکت‌های ایرانی برای کاهش هدر رفت آب و یا آب بدون درآمد هستیم.

به گفته وی، قرار است این شرکت فرانسوی میزان هدر رفت آب و آب به حساب نیامده را به 15 درصد برساند.

وی در خصوص اینکه گفته می‌شود "سفیران آب" فقط بار مالی داشته و نتوانسته آنطور که باید و شاید در کاهش مصرف آب موثر باشد گفت: این موضوع به هیچ وجه هزینه‌ای برای شرکت نداشته و قطعا این اقدامات می‌تواند موجب تشویق مردم به صرفه‌جویی آب شود.

ارسال نظرات