صدای پیکورها سند مظلومیت شهدای گمنام؛

دلواپسان آثارباستانی و بنای امیر چخماق الآن کجا هستند؟

خدا را شکر پیکورها هم به یاری ما آمدند تا مظلومیت شهدا را اثبات کنیم!
کد خبر: ۸۶۲۵۷۵۴
|
۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج؛ کافی است گذرتان به میدان و تکیه امیرچخماق بیافتد تا داغ دلتان تازه شود. ده ها کارگر با پیکوربه جان میدان افتاده و مشغول حفاری اند. بی برنامگی و هدر رفت پول بیت المال به خاطر دست کاری چند باره چهره میدان امیرچخماق جای خود دارد. زمانی انسان دل آزرده می شود که حوادث دی ماه سال گذشته را به یاد بیاورد.

زمانی که قرار بود 8 شهید گلگون کفن در این تکیه دفن شوند. عده ای در مخالفت با خواست عموم مردم متدین و شهید پرور یزد غوغا کردند که حفر قبر ممکن است باعث تخریب مناره های میرچخماق شود!

جناب مسئولی که می گفتید حفر چند مزار تخریب مناره های امیرچخماق را به دنبال دارد! آیا به جولان پیکورها اعتراض کرده اید؟ با فعالیت پیکور در میدان امیرچخماق، خدایی نکرده مسجد جامع که تخریب نمی شود؟!

آقای مسئولی که می گفتید برویم شهدا را در ضلع شرقی میدان و در قدمگاه رهبر انقلاب دفن کنیم، چرا برای زیباسازی قدمگاه رهبر انقلاب اقدامی نمی کنید؟ چرا فقط باید میدان امیرچخماق نوسازی شود و سر ضلع شرقی بی کلاه بماند؟

جناب مدیری که می گفتید بچه ها اینجا در کنار قبور شهدا بازی می کنند و به شهدا بی احترامی می شود، کارگرانی که پیکور به دستشان داده اید بی احترامی به شهدا نکنند!

آقایی که نگران ثبت نشدن بنای امیرچخماق در فهرست یونسکو و ضربه بیل به بنا بودید! نمی دانید دیواره های مضحکی که حول میدان ساخته می شود امکان هرگونه ثبت را سلب کرده و ضمناً پیکور می تواند به بنا ضربه بزند؟ مگر فعالیت پیکور در محوطه های تاریخی ممنوع نیست؟

آن جوانان غیوری که از یک کلاس خاص! از یک دانشگاه خاص! جلوی استانداری یزد تجمع خودجوش کرده بودند که نگذارید به آثار ملی ما ضربه بزنند در حال حاضر برای مقابله با پیکورها چه کرده اند؟

رسانه هایی که از هیچ گونه ادبیات سخیف و مطالب زرد و مصاحبه های تند برای حمله به تشییع کنندگان شهدا دریغ نمی کردند این ضربه به آثار ملی را نمی بینند؟ تا کنون پای حرف هیچ یک از کارشناسان میراث فرهنگی نشسته اند؟ از آن ها پرسیده اند این جداره سازی ها کمکی به حفظ هویت بنای امیرچخماق است یا مانعی بر سر ثبت در فهرست یونسکو؟ اصلاً صدای پیکورها را نمی شنوید؟

جواب همه این سوال ها را می دانم و می دانید. خدا را شکر پیکورها هم به یاری ما آمدند تا مظلومیت شهدا را اثبات کنیم!

عصرفرهنگ


ارسال نظرات