خبرهای داغ:
رييس دانشگاه علوم پزشكي استان سمنان گفت: 6 پروژه با هزينه اي بالغ بر 300 ميليارد ريال در دهه فجر امسال به بهره برداري مي رسد.
کد خبر: ۸۶۲۵۶۵۱
|
۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۶
به گزارش خبرگزاري بسيج از سمنان، مهدي شادنوش در نشست مطبوعاتي كه با حضور اصحاب رسانه در سالن جلسات دانشگاه علوم پزشكي استان سمنان برگزار شد، به تشريح فعاليت حوزه سلامت در دهه فجر پرداخت و اظهار داشت:‌در طي دو سال گذشته با وجود تمام سختي هاي مالي و حمايت هاي مادي توانسته ايم به همه وعده هايي كه به مردم استان سمنان داده بوديم در موعد وعده داده شده، عمل كنيم و اين براي ما جاي بسي مباهات است.

وي با اشاره به اينكه در قالب 6 پروژه در دهه فجر بالغ بر 300 ميليارد ريال پروژه هاي مختلف امسال به بهره برداري مي رسد، افزود: مهمترين طرح، بيمارستان شهرستان گرمسار است كه در دهه فجر بهره برداري مي شود و به چشم انتظاري سالهاي متمادي مردم اين شهرستان خاتمه مي دهد.

رييس دانشگاه علوم پزشكي استان سمنان خاطرنشان كرد: اين بيمارستان با 164 تختخواب يكي از زيباترين بيمارستان ها در سطح كشور است كه براي راه اندازي و تجهيز آن 120 ميليارد ريال بودجه اختصاص يافته بود و هزينه اي بالغ بر 350 ميليارد ريال صرف ساخت اين بيمارستان شده است.

شادنوش با اشاره به اينكه مسكن و شهرسازي مجري بيمارستان و تجهيز و بهره برداري آن بر عهده دانشگاه علوم پزشكي استان سمنان بوده است، افزود: پروژه ساخت بيمارستان گرمسار از سال 86 با زيربنايي 13 هزار مترمربعي كليد خورد.

وي ادامه داد: اين بيمارستان با 16 تخت آي سي يو و 46 پزشك متخصص به ارائه خدمت پزشكي و درماني به مردم شهرستان گرمسار خواهد پرداخت و ظرفيت مناسبي نيز در مديريت تصادفات با توجه به اينكه در محل عبور زائران حرم رضوي از استان هاي همجوار به مشهد مقدس است،‌خواهد داشت.

رييس دانشگاه علوم پزشكي استان سمنان از ديگر طرح هايي كه به طور ويژه در ايام الله دهه فجر به بهره برداري خواهد رسيد را مركز تصويربرداري بيمارستان ولايت دامغان نام برد و بيان داشت: اين مركز توسط يكي از خيران با مبلغ 75 ميليارد ريال به بهره برداري خواهد رسيد كه در آن از به روزترين و بهترين تجهيزات تصويربرداري، ‌دستگاه ام. ار. آي، سي تي اسكن و سنجش تراكم استخوان و ديگر موارد مورد نياز به كار برده شده است.

شادنوش همچنين خاطرنشان كرد: داروخانه شبانه روزي بيمارستان ولايت شهرستان دامغان نيز در دهه فجر به بهره برداري خواهد رسيد.

وي يادآور شد: بالغ بر110 ميليارد ريال مربوط به پروژه هاي جديد است كه فعاليتشان آغاز مي شود كه از جمله آن كلينيك ويژه شهرستان سمنان با زيربناي يك هزار و 500 مترمربع است كه يكي از بزرگترين كلنيك ويژه هاي سطح استان خواهد بود و همچنين در شهرستان هاي سرخه و مهديشهر نيز اين كلينيك ويژه در ابعادي كوچكتر ساخت آن آغاز خواهد شد.

رييس دانشگاه علوم پزشكي استان سمنان عنوان كرد:‌ ساخت خوابگاه 400 نفره اي در دانشگاه پيراپزشكي دانشگاه علوم پزشكي استان سمنان نيز از ديگر طرح هايي است كه در ايام دهه فجر آغاز مي شود.

شادنوش در پايان در خصوص طرح تحول نظام سلامت نيز گفت: در دو سال گذشته مراجعات به كلينيك ها 10 برابر شده است كه گواه آن آمار و ارقام به ثبت رسيده است كه پيش از آغاز اين طرح ماهانه 800 نفر به كلينيك ها مراجعه مي كردند و اما امروز در ماه 9 هزار مراجعه كننده به كلينيك ها ثبت مي شود و در حقيقت طرح ساخت كلينيك هاي ويژه در استان براي رفع همين معضلات و ارائه خدمات بهتر به مردم عزيز هم استاني است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها