خبرهای داغ:
حجت الاسلام اشکوری بیان کرد: مشارکت سیاسی موجب تجلی مشروعیت سیاسی یک نظام است و به هر میزانی که در هر حوزه افزایش پیدا کند.
کد خبر: ۸۶۲۵۵۵۰
|
۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از قزوین، گردهمایی سیاسی سپاه صاحب الامر(عجل الله تعالی فرجه الشریف) استان قزوین با حضورحجت الاسلام اشکوری در حسینیه عاشقان ثارالله سپاه برگزار شد.

حجت االاسلام سیدمجید اشکوری در این گردهمایی با اشاره به راه های نفوذ دشمن گفت: هرملتی اهدافی را دنبال می کند و برای رسیدن به این اهداف تلاش می کند و این اهداف مانند عدالت، صلح که به صورت فراگیر است.

وی افزود: نظام اسلامی مبتنی بر نظام بینش اهدافی را دنبال می‌کند که برای تحقق این اهداف سه عنصر لازم است که انتخاب گفتمان صحیح و عقلانی،استمرار گفتمانی،مشارکت سیاسی سه عنصر لازم برای رسیدن به هدف می‌باشد.

مشارکت سیاسی موجب تجلی مشروعیت سیاسی یک نظام است

اشکوری بیان کرد: مشارکت سیاسی موجب تجلی مشروعیت سیاسی یک نظام است و به هر میزانی که در هر حوزه افزایش پیدا کند به همان میزان هم مشروعیت سیاسی هم افزایش پیدا می کند لذا دولت ها به دنبال این هستند که مشارکت همه مردم را در همه حوزه ها افزایش دهند.

کارشناس مذهب خاطرنشان کرد: مشارکت سیاسی یعنی این که این جامعه دارای وفاق ملی است و اگر عکس آن انجام شود مانند فتنه 88 امنیت ملی به خطر می افتد مشارکت سیاسی باعث اقتدار ملی  و زمینه ساز موفقیت در مذاکرات  هسته ای شد.

وی اذعان کرد: مسئولیتی که امروز بر دوش ملت ایران است برای حفظ خون مسلمین و شیعیان در سرتاسر جهان است که نیازمند مشارکت سیاسی است که نشان دهنده اقتدار نظام جمهوری اسلامی است لذا در دین اسلام مشارکت سیاسی یک امر واجب است.

اشکوری گفت: انتخابات محل رقابت های درون گقتمانی است نه بین گفتمانی و در آن گفتمان باید در چارچوب قانونی صورت گیرد.

کارشناس مذهبی در خاتمه متذکر شد: از نظر اسلام در مشارکت سیاسی اصل اول باید منجر به اقامه دین شود مانند اهداف پیامبران و امامان الهی و اصل دیگر باید مشروعیت داشته باشد و حاکمیت جامعه باید به صالحین برسد و در اصل آخر مشارکت سیاسی باید منجر به اصلاح امور جامعه و اجرای امر به معروف و نهی از منکر شود.

1002/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها